Barcelona den první: Předsezónní testy rozjel nejrychleji Norris s McLarenem + FOTO

Petr Hlawiczka / Pavel Mandát / Jana Šrámková, 23. února 2022, 07:00 Google+

Ve středu začalo za zavřenými dveřmi společné testování týmů Formule 1. Přinesli jsme vám zprávy z jeho průběhu. Během dopoledne kralovalo Ferrari, odpoledne se však do čela dostal jako jediný s časem pod 1:20 min Lando Norris s McLarenem.

Počet komentářů:  145 komentářů (Poslední 24.02. 10:40) Napište svůj názor
Lando Norris testuje nový vůz v Barceloně

Lando Norris testuje nový vůz v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Dnes v Barceloně začalo letošní testování vozů Formule 1. Všech deset týmů bylo na místě a hned ráno ještě Haas přestavil svůj monopost pro novou sezónu. Jezdci a týmy budou po tři dny zkoušet a ladit vozy. 

Během prvního dopoledne bylo nejrychlejší Ferrari, konkrétně Charles Leclerc s časem 1:20.165 min. A optimismus do Itálie poslal i druhý jezdec v rudém, Carlos Sainz, který dojel nakonec třetí. Do čela se totiž odpoledne dostal Lando Norris s McLarenem, který projel trať za 1:19,568 min a najel 103 kol. Za zmíněnou trojicí se zařadily Mercedesy v pořadí Russell, Hamilton.


Konečné pořadí 1. dne

| zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ujetá vzdálenost 1. den testů

Ujetá vzdálenost 1. den testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images



Průběh dne:

18:00 A je konec prvního dne. Norrise již nikdo nepřekonal.

17:50 A máme tu závěrečná kola. Zlepšuje se Norris, který ze svého nejlepšího času ještě ukrojil 0,4 sek. Stroll jde před Latifiho a zlepšil se také Alonso. 

17:40 U Hamiltona proběhal změna nastavení a mechanici si prý dávali jako obvykle při testech pozor, aby nikdo neviděl víc, než je nutné.

17:36 A Schumacher vyráží na trať! Na sadě C3 zajel 1:23,009 a zařadil se na dvanácté místo. Krouží Cunoda a také Norris pokračuje ve sbírání kilometrů.

17:26 Lando Norris na to šlápl a jde do čela s časem 1:19,951 min na sadě C4. Zlepšil se také Albon a na trať se vydal Hamilton, který zajel čas 1:20,929 min.

17:20 U Haasu mechanici pracují na opravách. Potíží je poškozená podlaha a jezdci toho dnes moc nepředvedli. Naopak potřebné kilometry po pomalejším rozjezdu nabírá Bottas.

17:01 Zbývá poslední hodina a podmínky jsou stále dobré, na trať se vydal Alonso. 

16:58 Přidal se k nim i Bottas, který zajel čas 1:22,831 min na sadě C3.

16:51 Na trati se společně prohání Sainz a Verstappen

16:29 Hranici 100 kol pokořilo také Alpine.

16:11 Porychlil také Hamilton 1:21. 032. Brit se zařadil tři desetiny za Russella. 

16:07 Stroll zrychluje

15:58 Nejvíce kol zatím najelo Ferrari, Mercedes a Red Bull.

15:19 V garáži McLarenu se pracuje na voze Landa Norrise

14:54 Sainz jezdí s nejměkčím obutím. Prozatím je sedmý.

14:43 Hamilton 1:23, 382.

14:35 Přidávají se také Sainz a Hamilton

14:26 A už krouží taky mistr světa Max Verstappen.

14:18 Bottas na trati. 1:26, 788.

14:12 Hamilton Mercedesu věří. Tvrdí, že jeho tým nedělá chyby a že určitě postavil dobré auto. 

14:00 Zelená pokračujeme

13:00 Končí dopolední část, nejrychlejší čas v ní předvedl Leclerc s Ferrari, Kubica většinu dne prostál v garáži. Odpoledne dojde k výměně jezdců u Alfy Romeo (nastoupí Bottas), Aston Martinu (Stroll), Ferrari (Sainz), Haasu (Schumacher), Mercedesu (Hamilton) a Williamsu (Albon).

12:47 Polák s Alfou Romeo zajíždí měřené kolo - 1:25,909 min.

12:42 Na dráze konečně Kubica po ranní instalaci. Jeho sponzora Orlen ta kola na dráze vzhledem k prostojům vycházejí dost draze.

12:40 Pohled na přitažlivá pozadí nových aut (pro přiblížení klikněte na foto):

Zadní části Mercedesu, Ferrari, McLarenu a Aston Martinu

Zadní části Mercedesu, Ferrari, McLarenu a Aston Martinu | zdroj: Formula1.com

12:35 Jak se změnily procedury při testech? "Misto pět kol jich raději zajíždíme deset. S těmito novými vozy se toho více naučíte," odpovídá jeden z F1 inženýrů.

12:30 Williams má celou přední část potřísněnou zelenožlutým flow-visem, uhýbá z cesty AlfěTauri.

12:25 Vettel šplhá na 4. míst - 1:21,551, středně-tvrdé pneumatiky.

12:15 Mercedes a Ferrari už projíždějí zatáčku č. 9 naplno, což je působivé vzhledem k tomu, že jde o nové vozy, navíc o 50 kg těžší. Přísavný efekt ve vyšších rychlostech funguje slušně!

12:10 Russell jezdil chvíli nalepený na Leclerca, zřejmě sbíral informace o tom, jak se jezdí za jiným vozem. Soupeři se na takovém cvičení těžko budou domlouvat, budou jen využívat naskytnuvších se ojedinělých příležitostí - výjimkou může být pouze Red Bull s dceřinou AlphouTauri.

12:00 Začíná poslední hodinka dopolední části. Týmy procházejí data, aby mohli patřičně upravit své odpolední programy. Kromě svých nových vozů chtějí také poznat všech pět směsí nových 18" pneumatik Pirelli.

11:55 Zadní část nového Stříbrného šípu W13:

| zdroj: Formula1.com

11:45 Leclerc posouvá Ferrari na první místo - 1:22,135 na středně-tvrdé směsi (C3) pneumatik.

11:35 Haas přiznává potíže s benzínovým čerpadlem. Alpine trápí DRS mechanismu, který neovládá spolehlivě horní klapku zadního křídla. Alonso nemůže využívat DRS na rovinkách.

11:25 Pohled na zadní část rudého monopostu:

Difuzor Ferrari F1-75

Difuzor Ferrari F1-75 | zdroj: Scuderia Ferrari

11:15 Slunce svítí, teploty jsou jinak ale poměrně nízké: vzduch 13 °C, asfalt 20 °C.

11:10 Max se dostává na druhou příčku: 1:22,246 min, na čele je Russell (1:21,039).

10:55 Kubica toho zatím moc neujel, ale dle informací Alfy Romeo se příliš neodchylují od svých plánů, momentálně procházejí všechny procesy.

10:45 Pár čísel z konce hlavní rovinky: 1. Verstappen 316 km/h, 2. Latifi 314 km/h, 3. Cunoda 312 km/h.

10:35 Další pohled na Red Bull RB18 a jeho agresivní bočnice:

img-responsive

Další pohled na nový Red Bull | foto: Red Bull

10:25 Piloti zaznamenávají drobná zlepšení, stále bez přerušení, což je dobrou zprávou.

10:15 Ferrari krouží, má zatím nejvyšší počet kol: 23.

10:05 Hamilton sleduje výjezd z boxů svého nového týmového kolegy:

9:55 Registrujeme nejrychlejší čas Leclerca na C2 pneumatikách: 1:21,178 min. Za ním se řadí Cunoda (1:22,692), Verstappen (1:23,038), Alonso (1:23,317), Vettel (1:25,007) a Russell (1:25,548).

9:50 Jak během testování rozlišit různé směsi pneumatik? To prozrazuje obrázek níže. Pirelli přivezlo pět druhů hladkých pneumatik (nejměkčí C5, nejtvrdší C1), intermediálky a pneumatiky do deště. Každý tým dostane 30 sad hladkých, 3 sady intermediálek a 3 sady pneumatik do deště

Směsi pneumatik pro předsezónní testy - jak je rozlišit

Směsi pneumatik pro předsezónní testy - jak je rozlišit | zdroj: Pirelli

Týmy mohou slicky zahřívat maximálně na 70 °C. Předepsány jsou minimální tlaky (vpředu 21,5 psi, vzadu 18 psi) i odklon (-3,25 ° vpředu a -1,75 ° vzadu).

9:45 Po menším zdržení konečně opouští garáž také Schumacher s Haasem VF-22.

9:40 Red Bull je po McLarenu dalším týmem, který zvolil přední pull-rod zavěšení. Bočnice má nejagresivnější, podseknuté bočnice. Přední křídlo je spojeno s nosem druhým prvkem, u ostatních prvním prvkem (hlavním profilem).

img-responsive

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v plné parádě | foto: Red Bull Racing

9:33 Do čela se nám mezitím posunuli piloti Hondy: 1. Verstappen (1:23,524), 2. Cunoda (1:23,914), 3. Vettel se stylovým časem (1:25,007), 4. Russell (1:25,548), 5. Leclerc (1:35,600).

9:30 Alfa Romeo se stále nevybarvila, jezdí v kamufláži. Oficiální prezentaci plánuje až na neděli 27. února.

9:25 Týmy se dnes budou snažit ujet co nejvíce kol, opravdu potřebují maximálně využít příležitost a poznat zcela nová auta, obzvlášť kvůli špatné předpovědi na pátek. K dispozici budou mít sice ještě jeden třídenní test v Bahrajnu příští měsíc, ale ten je plánován pouze týden před prvním závodem, tudíž již nezbude moc času na nápravu větších problémů. Slabiny musí odhalit již nyní v Barceloně, pokud chtějí sezónu zahájit konkurenceschopně.

9:20 Instalační kolo má za sebou už také Alonso. Jde o jeho 20. předsezónní test.

9:15 O Red Bull je zájem. I když všechny týmy již absolvovaly soukromý test věnovaný systémovým kontrolám, rakouskému týmu moc snímků neuniklo. Nyní jej můžeme konečně blíže prozkoumat.

Pohled na Red Bull RB18 shora

Pohled na Red Bull RB18 shora | zdroj: Formula1.com

9:12 Mercedes se dostává na 1:27,730 min, k rychlým časům to má stále daleko.

9:10 Nejrychlejší kolo má zatím na kontě Russell (1:31,781 min), následuje Verstappen (1:37,633) a Leclerc (1:51,839). Norris, Vettel, Latifi a Cunoda zamířili po instalačním okruhu do boxů.

Podlaha Red Bullu RB18

Podlaha Red Bullu RB18 | zdroj: Albert Fabrega

9:04 McLaren se jako první objevil na dráze, následuje jej Russell s Mercedesem, poté Vettel, Leclerc, Verstappen a Latifi.

9:00 V boxové uličce je první den obvykle spousta novinářů, fotografů a televizních štábů. Tentokrát ale F1 rozhodla, že se první předsezónní test odbude za zavřenými dveřmi a bez přístupné živé časomíry. Budeme se vám snažit zprostředkovat alespoň to nejdůležitější z testů.

Vozy na trať vyrazí v 9 h našeho času, kroužit budou s hodinovou obědovou přestávkou (13 - 14 h) až do 18 h.

Vytisknout

Diskuze: Barcelona den první: Předsezónní testy rozjel nejrychleji Norris s McLarenem + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 145, poslední 24.02.2022 10:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 145 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Christian Horner

Šéf Red Bullu kritizuje tvrdé rozhodnutí odvolat Masiho z pozice ředitele…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud