Stáj z Maranella zažila těžké dva roky. Posuďte sami: Ferrari čeká na vítězství od GP Singapuru 2019, kdy na nejvyšší stupínek dosáhl Sebastian Vettel. Pak přišlo trápení a zmar. Zejména v ročníku 2020, který byl pro Scuderii nejhorším za několik posledních dekád. V roce 2021 se sice červení zlepšili, ale na vítězství v závidě nedosáhli. Patrně nejblíže mu byl v Silverstone Charles Leclerc, ale kýžený triumf Ferrari nakonec uzmul Lewis Hamilton.
Nutno však podotknout, že sezona 2021 byla pro Scuderii přechodná. Představitelé nejstarší stáje se už od jejího počátku dušovali, že vůz pro tento rok nikdy neměl prioritu. V Maranellu vše vsadili na jednu kartu. Na tu s číselným označením 2022. Otázka zní: Vyplatí se to?
„Do ročníku 2022 jsme vložili velké úsilí. Byl pro nás dlouhou dobu prioritou. Nemůžu vám říct, jak na tom budeme v porovnání s ostatními, protože nemám žádná data, ale vím, že jsme do příprav vložili maximum. Naším cílem je pokračovat v růstu. Chceme snížit ztrátu na nejlepší týmy a nová pravidla nabízejí v tomto ohledu jedinečnou možnost. Zásadní pro nás je, abychom byli konkurenceschopní, což znamená bojovat o vítězství v závodech," říká Mattia Binotto.
Kromě aerodynamických zněn a zněn v oblasti šasi doznají úprav také pohonné jednotky. Zejména z důvodu toho, že Formule 1 plánuje postupný přechod na biopaliva. Od následující sezony bude proto povinnou složkou benzínu používaného v královně motorsportu etanol. Ten bude v nádrži zastoupen deseti procenty, Podle Binotta to týmy připraví o několik koňských sil ve srovnání se sezonou 2021.
„Až na hybridní část bude motor pro sezonu 2022 velmi odlišný. Máme navíc nové palivo, které obsahuje z deseti procent etanol, což přinese změny ve spalovacím procesu. Jen tenhle aspekt, bez ohledu na cokoliv dalšího, nás bude stát zhruba dvacet koní výkonu," dodává šéf Ferrari.