U Australana se na startu objevila závada spojky, která se ovládá páčkou na volantu. Na záběru kamer šlo vidět, jak zastavil na roštu a divoce něco zkouší přenastavit. Pot začal mával levou rukou, aby dal komisařům vědět, že má problém. Jde o signál, který může vést k odložení startu.
"Nemůžu zařadit jedničku," hlásil týmu. Motor poté "přešel do módu proti zhasnutí." Jeho inženýr mu ihned poradil, aby zkusil využít páčku na opačné straně, kterou obvykle při startech nevyužívá: "start z levé strany, levou rukou." Ricciardo přestal mávat a po zhasnutí červených světel se dokázal bezpečně rozjet.
"Na startu došlo k určitým stresujícím okamžikům. Máme dvě páčky spojky, jednu z nich preferujete. Samozřejmě, že když jste praváci, tak startujete pravou rukou. Ale tahle strana prostě nefungovala," vzpomíná Ricciardo na náročný začátek nedělního závodu v Zandvoortu.
"Na roštu jsem byl kvůli tomu vystresovaný, protože jsem nemohl řadit. Domníval jsem se, že mám problém s převodovkou. Mával jsem rukama a myslel jsi, že budu z roštu odtlačený pryč. Pak jsem zkusil levou páčku, zařadil jedničku a fungovalo to," pokračuje pilot McLarenu.
"Snažil jsem se tedy přijít na to, jak odstartovat s levou rukou. Očekával jsem velmi bídný start," říká Ricciardo s tím, že pro podobné případy bude start z levé ruky nacvičovat. Jakmile se piloti rozjeli, dostal se před něj George Russell s Williamsem ještě před první zatáčkou, za ní se na jeho úroveň propracoval i Lance Stroll a téměř jej předjel.
Ricciardo se ale v třetí klopené zatáčce dokázal dostat zpět na svou původní pozici, později se mu podařilo předjet i Antonia Giovinazziho s Alfou Romeo a dostat se na deváté místo.
"Russell mě hned předjel, jak jsem očekával. Ale naštěstí se mi podařilo dostat se znovu před něj. Pak i Giovinazziho - myslím, že to bylo v 7. zatáčce. Získal jsem tedy pozici, zatímco jsem se domníval, že jich mnoho ztratím. Svým způsobem to tedy nakonec byla zábava," uzavírá Ricciardo, jenž cílem projel jako jedenáctý za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.