Havárie obou pilotů patřila mezi vrcholy Velké ceny Emilia Romagna 2021. Russell s Williamsem při pokusu předjet bránící se dvojku Mercedesu dostal smyk, po němž došlo ke kontaktu obou vozů. Ty skončily v zatáčce Tamburello značně poškozeny ve zdi, oba jezdci naštěstí vyvázli bez zranění.
Mladý talent Stříbrných šípů sbírající zkušenosti u zákaznické stáje nejprve obvinil Valtteriho ze změny směru a nepřiměřeně tvrdé obrany, na druhý den však změnil rétoriku a celý incident vzal na sebe, přičemž se Finovi a Mercedesu omluvil.
Přitlačilo na něj vedení Williamsu? "Ne. Já bych se neomlouval," překvapuje šéf Jost Capito. "Je to ale na něm. Já jsem jej neobviňoval, ale každý z nás je jiný."
"Takový je můj princip. Piloti by si měli zachovávat svou osobnost a být k sobě upřímní, otevření a poctiví," vysvětluje svůj postoj nový šéf týmu, který rodina zakladatele Franka Williamse loni prodala společnosti Dorilton Capital.
Od Mercedesu i převodovky - ztrácí Williams svou nezávislost?
Někteří se obávají ztráty jeho nezávislosti po oznámení, že od příštího roku bude s pohonnými jednotkami od Mercedesu nakupovat i převodovky, které si v Grove doposud sami vyráběli.
"To nemá nic společného s nezávislostí. Stále jsme nezávislí," oponuje Capito. "Kdy nakupujete díly, nestáváte se na nikom závislí. Motor a převodovka jsou společnou jednotkou, pokud ji tedy můžete získat, pak ji musíte brát. A navíc ji stejně vyvíjíme společně."
V současné době dochází k posilování vztahů mezi továrními týmy a zákazníky, viz Ferrari - Haas nebo Mercedes - Aston Martin. "O ostatních nemluvíme. Jako Williams chceme zůstat nezávislí. Pokud je vaším cílem bojovat v určitou dobu znovu o titul, není jiné cesty. Nemůžete pak být týmem druhého sledu," dodává Capito.