Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?

Petr Hlawiczka, 6. prosince 2017, 06:20 Google+

Počet předjížděcích manévrů v letošní sezóně oproti té loňské klesl téměř o polovinu. Od zavedení DRS bylo předjíždění vůbec nejméně. Kde jsme viděli těchto manévrů nejvíce a kde naopak nejméně?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 08.12. 09:13) Napište svůj názor
Red Bull je nejčasteji předjíždějícím týmem sezóny 2017

Red Bull je nejčasteji předjíždějícím týmem sezóny 2017 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pirelli včera zveřejnilo data, podle nichž došlo k 435 předjetím, což je 50,2 % toho, co jsme viděli v roce 2016 (866 manévrů). Jde o vůbec nejnižší číslo od roku 2009 před zavedením systému pro snížení odporu (DRS), kdy se piloti předjeli 211krát.

Průměr sezóny 2017 tedy činí 21,8 předjetí na závod a 1,5 předjetí na jezdce v každé velké ceně.

Nejvíce předjetí jsme letos viděli ve Velké ceně Ázerbájdžánu - celkem 42, nejméně jich bylo ve Velké ceně Ruska, kde statistikové zaznamenali jediný manévr.

Statistika předjíždění za rok 2017

Statistika předjíždění za rok 2017 | zdroj: Pirelli

Nejčastěji předjížděl Daniel Ricciardo, jenž má na kontě 43 skalpů svých soupeřů, 13 z nich zaznamenal pouze ve Velké ceně Británie, kdy se po penalizacích za výměnu převodovky a komponent pohonné jednotky probíjel zezadu polem.

Jeho týmový kolega Max Verstappen letos předjel 22 vozů, což Red Bull dostalo mezi týmy na první příčku.

Nejvíce pozic během prvního kola získal Lance Stroll - za sezónu celkem 36. Je to dáno částečně tím, že se s Williamsem obvykle kvalifikoval hodně vzadu.

Nejméně krát byl předjet Max Verstappen a Lewis Hamilton - pouze dvakrát za celý rok. Mezi týmy byl nejméně předjížděn Red Bull a Ferrari - jen jedenáctkrát.

Pro účely této statistiky se počítá pouze předjetí, které pilot udrží po celé kolo. Nepočítají se změny pozic kvůli větším mechanickým problémům či předjíždění vozů o kolo zpět (nebo vozů, které se dostanou do stejného kola s lídrem).

Vytisknout

Diskuze: Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 08.12.2017 09:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi v tréninku v Mexiku

Ferrari se snažilo dostat Giovinazziho do Haasu. Američanům byl ale letos…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud