Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Petr Hlawiczka, 16. února 2018, 06:30 Google+

Formule 1 se podle svého sportovního ředitele Ross Brawna nezbaví systému pro snižování přítlaku (DRS), dokud nenajde jiný způsob, který by pomohl předjíždění.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.02. 13:55) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii

Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Podle něj se s DRS budeme ještě nějakou dobu pravidelně setkávat: "Doufám, že když přijdeme na to, jak by se auta v budoucnu měla vyvíjet, pak se ho budeme moci zbavit. Ale v brzké době k tomu podle mě nedojde. Kvůli vlastnostem současných vozů jde o nezbytnou pomocnou záplatu."

Se svým týmem již studuje, jak by šlo zlepšit kvalitu závodění díky těsnější jízdě monopostů za sebou. Chce přitom nalézt způsob, jak zvýšit počet předjíždění, aniž by bylo zapotřebí umělých pomůcek jako DRS.

"Je to naším cílem. A na rozdíl od DRS nepůjde o přepínač, který během noci zapneme. Půjde o evoluci vozů. Každý krok, který uděláme, k tomu musí směřovat," vysvětluje Brawn pro Business Life svůj záměr.

img-responsive

Brawn by se rád umělého DRS zbavil, v blízké budoucnosti k tomu ale nedojde | foto: Pirelli

"Jinými slovy vytváříme model, který vám umožní zjistit, jestli se schopnost vozů závodit s nasazením nových věcí zlepší či zhorší. Ten model nebude pouhým aerodynamickým modelem - bude zahrnovat vlastnosti pneumatik, motoru a dalších faktorů vozu, když do něj vložíme různé prvky.

Má nám pomoci pochopit, zda to, co děláme, závodění zlepší či zhorší. A to je něco, co nám scházelo. Využívali jsme naši intuici, což současné složitosti aut není dostatečně dobré," pokračuje šéf F1.

img-responsive

Počet předjížděcích manévrů loni klesl | foto: Red Bull Content Pool

Podle Pirelli loni došlo k poklesu předjížděcích manévrů o polovinu, což souvisí se aerodynamickými změnami a navýšením přítlaku u monopostů. Odrazilo se to v rychlejších časech na kolo, které si přáli fanoušci, Brawn by ale byl spokojený s nižšími rychlostmi, pokud by to vedle k lepšímu závodění.

"Rychlost aut je důležité - tohle jsou ta nejrychlejší závodní auta na světě a fanoušci chtějí vnímat, že je Formule 1 na špici. Ale pokud bych zítra mohl ztratit pět mil za hodinu v maximální rychlosti kvůli lepšímu závodění, pak bych to udělal," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.02.2018 13:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Neoficiální grafický návrh nového vozu stáje Alfa Romeo Sauber F1

FIA chystá novou, tenčí verzi ochrany kokpitu Halo. Má IndyCar lepší řešení? +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud