MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byl to vyčerpávající závod, rychlost, kterou jsme museli jezdit... Odstartoval jsem bídně, teď to je ohromující. Když se podívám na svůj tým tady - a znám všechny ty kluky a holky i v továrně v Brixworthu, jsou to zkrátka skrytí hrdinové. Pořád se zlepšovali a nikdy se nevzdali, zkrátka na to tlačili, posouvali vše výš a inovovali.
Lidé mohou mít pocit, že jsme si na to už zvykli, ale přijde mi to, jako by to vždy bylo s tímto týmem poprvé, což je dáno tím duchem. Jsem tedy navždy vděčný za to, že můžu být součástí toho a překonávat takové rekordy. Nikomu se to dříve nepovedlo. Je to neuvěřitelné, sedminásobní šampioni - to je něco, o čem jednou budu vykládat svým vnukům.
LEWIS: “It’s overwhelming right now. I look at my team and think of everyone back home at Brackley - they’re the unsung heroes.
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
"People watching at home might think we are used to this but to be part of breaking a record (seven titles) like this is incredible."#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/J2uknfJ19V
Valtteri Bottas, 2. místo
Ano, myslím, že ty úlomky dnes měly velký dopad. Start byl dobrý, což byla jedna z hlavních věcí. Během druhého kola jsem najednou v sedmé zatáčce viděl úlomky. Neměl jsem vůbec čas se tomu vyhnout. Viděl jsem to, takže jsem se snažil najet prostředkem, abych to nepřejel pneumatikami, ale samozřejmě to poškodilo vůz nebo něco a auto už se tak dobře neřídilo. Šlapal jsem na to, pokusil se zastavit Maxe a musel jsem jet na hraně a vedlo to k chybám. Byla to smůla.
VALTTERI: "The debris made quite a big impact today. On Lap 2 suddenly out of Turn 7 there was debris. I didn't have time to avoid it - I got some damage that made it quite tricky to drive"#ImolaGP 🇮🇹 #F1pic.twitter.com/mjb9Y1MnEU
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
Toto Wolff, šéf týmu
Je to něco, na co můžeme být opravdu pyšní. Máme tým, který prostě dohromady funguje skvěle. Zkusili jsme zvýšit laťku a posouvat hranice už několikrát a podařilo se nám to. Jsme stále motivovaní a plni energie a můžeme pokračovat i dál.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 3. místo
Byl to bizarní závod - po startu jsem byl čtvrtý a myslel jsem si, že půjde o maximum, co dnes můžeme dosáhnout. Pérez pak měl ale velmi dobrou rychlost a přes boxy se dostal před nás. Nevím přesně, co se stalo Maxovi.
Byla to zábava, získal jsme dvě pódia ve dvou závodech. Cyril už si další tetování nenechá - říkal, že mi přijde jen popřát. Možná někdo jiný z týmu. Dnes na shoey nezapomenu.
DANIEL: “I got into 4th off the start and for the rest of the race I had really good pace... It was fun out there and I won’t forget the Shoey!”#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/VuGlTKET1W
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
Esteban Ocon, nedokončil
Celkově je to náročný víkend, drží se nás smůla. Měli jsme pár problémů, museli jsme brzy do boxů a nakonec se pokazila převodovka. I tak jsem za tým rád. Máme další pódium díky Danielovi. To je hodně pozitivní a je to příslib do dalších závodů. V šampionátu konstruktérů jsme třetí, věděli jsme, že o to chceme bojovat, takže je dobré takto zakončit víkend.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Rád bych se omluvil Estebanovi, kvůli technice opět musel odstoupit. Včera neztrácel moc, měl dobrý start a i když musel do boxů, jel dobře. Potom se objevili potíže s převodovkou a musel odstoupit. Je to škoda, protože Daniel ukázal, že když auto funguje, jsme konkurenceschopní a nechybí rychlost. Zase nám to vyšlo. Vypadalo to na páté místo, protože Pérez využil startu na střední sadě a by bychom se s tím smířili. Potom odstoupil Verstappen a věci se zamíchali. Naše strategie byla riskantní, nechtěli jsme znovu do boxů, čekali jsme, že to vydržíme až do konce a zvládneme se bránit. Vyplatilo se, díky skvělé Danielově jízdě. Zvládl práci s pneumatikami a inženýry a zajel pár posledních skvělých kol, získal pro nás další pódium. Jsme třetí v konstruktérech a musíme se tam udržet a zasloužit si to a soustředit se na nadcházející závody. Gratuluji také Mercedesu, sedmý titul, neuvěřitelný úspěch, který nás nadále inspiruje k práci, která je stále před námi.
ALPHA TAURI
Daniil Kvjat, 4. místo
Byl to velmi dobrý a zábavný závod, auto jelo úžasně a já se prostě bavil! Restart za safety carem byl hodně důležitý a mně se podařilo předjet během chvíle několik aut. Bohužel, Daniel si stihl zahřát pneumatiky, takže i když jsem tlačil co to šlo až do konce, už jsem to na poslední místo na stupních vítězů nestihl. Je to škoda, ale jsem opravdu spokojený se svým výkonem a šťastný s ohledem na týmovou práci. Získali jsme pár bodů na Ferrari v Poháru konstruktérů, takže doufám, že s nimi ještě do konce sezóny svedeme menší bitvu.
Pierre Gasly, odstoupil
Je těžké se s tím smířit. Měl jsem dobrý start a pokoušel se podél Lewise dostat dopředu, ale docela tvrdě mi zabouchl dveře, takže jsem se stáhl zpátky a ztratil pozici ve prospěch Ricciarda. Pořád jsem se ale v autě cítil hodně dobře a držel pátou příčku. Před závodem jsme zaznamenali únik vody přímo na startovním roštu, zkoušeli jsme to nějak zafixovat, ale bohužel jsem po několika kolech musel odstoupit. Je to hodně smutné, protože se nám dnes naskýtala velká příležitost. Po celý víkend šlo všechno dobře, zajeli jsme nejlepší trénink a kvalifikaci a auto nám tak záhy vypovědělo poslušnost. Nikdy není příjemné odstoupit, ale zvlášť nemilé je to tady, v Imole, vlastně domácím závodě, kde jsme měli potenciál prosadit se do TOP 5.
Jody Egginton, technický ředitel
Po dnešním závodě musím konstatovat, že se nám dvoudenní formát závodu líbí. Grand Prix se zdramatizovala v závěrečných fázích a safety car nám umožnil vrhnout strategické kostky a vyslat Daniila na trať s čerstvými pneumatikami. Umožnilo mu to zaútočit po restartu, což zvládl opravdu dobře, získal důležité pozice a ocitl se velmi blízko stupňů vítězů. Na druhou stranu jsme museli velmi brzy stáhnou Pierra ze závodu, takže nemohl prokázat svou silnou stránku, bohužel. Tak to někdy chodí, nyní se zaměříme na další závod a budeme se ze všech sil snažit, abychom současnou formu přenesli i do posledních závodů sezóny.
FERRARI
Charles Leclerc, 5. místo
Mé umístění vnímám jako dobré, myslím, že jsme dosáhli maxima. Očekávali jsme hodně obtížný první stint, ale ve skutečnosti jsem byl poměrně dost konkurenceschopný. Po přechodu na tvrdou směs jsem patrně byl o něco rychlejší než Ricciardo přede mnou, ale ne dost na to, abych ho předjel, takže jsem zůstal za ním. Po restartu jsem prohrál souboj s Kvjatem, který měl nové pneumatiky. Opravdu jsem jel od začátku do konce naplno a mám pocit, že během celého závodu jsme byli důstojnými soupeři. A rovněž se mi dařilo celkem úspěšně nakládat s pneumatikami.
Sebastian Vettel, 12. místo
Začal jsem na středně tvrdé směsi, což bylo správné rozhodnutí, protože fungovala velmi dobře, a to i po narůstajícím počtu kol. Tempo v prvním stintu bylo hodně dobré, ale pak jsem v boxech ztratil dost času, což je škoda. Na konci jsem se pokusil vrátit na měkké pneumatiky, ale ve vláčku vozů bylo hodně těžké dosáhnout nějakého zlepšení. Zjevně to není výsledek, který jsme chtěli, tedy určitě ne takový, jaký bychom si dnes zasloužili. V autě jsem se cítil dobře, i když letos je mým problémem kvalifikace, v níž se stále pokouším najít cit pro své auto. Musíme zůstat trpěliví a pokračovat v postupném pokroku, jak jsme to doposud dělali, vždyť mi včera Q3 uniklo jen o dvě desetiny. Pokud budu startovat víc vpředu, může nám třeba hned příští závod přinést lepší výsledek.
Mattia Binotto, vedoucí týmu
Je zjevné, že se nám daří konsolidovat pokrok, kterého dosahujeme v posledních závodech, zejména pokud jde o závodní rychlost na různých tratích s odlišnými vlastnostmi. Je to důležité nejen pro zbytek letošní, ale i příští sezónu. Charles opět odvedl velmi dobrou práci, zvláštně při péči o pneumatiky, tak při hájení své pozice v závěru závodu. Seb rovněž jel velmi dobře, a proto nás mrzí problém při zastávce v boxech, který ho připravil o první desítku a sebral mu šanci získat cenné body.
Na závěr bych chtěl poblahopřát Mercedesu k vítězství v Poháru konstruktérů. Víme, že před sebou máme ještě dlouhou cestu, abychom znovu bojovali o stejné pocty, čehož jsme v naší historii dosáhli poměrně často, ale pevně věřím, že to dokážeme.
RACING POINT
Sergio Pérez, 6. místo
Měli jsme v kapse pódium. Je to bolestivý den a jsem zklamaný. Ale vyhráváme a prohráváme společně jako tým. S odstupem se to hodnotí jednoduše, ale měli jsme zůstat a bránit naši pozici, zastávka v boxech během safety caru byla špatnou volbou. Ale nechci tým kritizovat, důležité je, že se z toho poučíme. Ale můžeme si odsud odvést pár pozitiv a zajeli jsme dobře. Získali jsme důležité body a v závodě, kde se špatně předjíždělo, jsme se posunuli a zajeli skvělý stint na střední sadě, to bylo dobré rozhodnutí, když jsme v kole 27 zajeli do boxů, získali jsme tam tři místa. Byl to téměř perfektní závod, pokusíme se to vylepšit už příště v Turecku.
Lance Stroll, 13. místo
Byl to náročný den. Kontakt s Estebanem zkazil můj závod a měl jsem poškozené křídlo. Je to škoda, protože jsem měl dobrý start a posunul se. Po tom kontaktu jsme museli do boxů, ale už bylo jasné, že to moc nevylepším. Při poslední zastávce jsem měl studené brzdy a přepískl jsem to a jsem moc rád, že můj mechanik je v pořádku. To je nejdůležitější. Můžeme si odvést spoustu pozitiv a těším se do Turecka.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Náročný den, který nevyšel podle našich představ i když jsme získali důležité body. Sergio mohl získat pódium, když Max odstoupil, ale teď už je jednoduché říci, že jsme do boxů jet neměli. Zvolili jsme jinak, protože jsme mysleli, že bude náročné pracovat s tvrdými pneumatiky až zajede do boxů safety car. Ti za námi zvolili opačně a zůstali na starých a získali tím pozici na trati. Bohužel nehoda George znamenala delší safety car a tak měl Sergio jen pár kol využít svou výhodu. Nakonec se musel spokojit s šestým místem. Lancův závod byl u konce vlastně hned na začátku po kolizi s Oconem, kde si rozbil přední křídlo. Musel do boxů a jen doháněl, co ztratil a bylo tak pro něj náročné získat body.
MCLAREN
Carlos Sainz jr., 7. místo
Byl to slušný víkend, dobrý závod. Posunuli jsme se o tři místa, kluci zvládli dobrou zastávku v boxech a vyhnuli jsme se potížím a rychlost jsme podle mě měli o trošku lepší než vozy před námi. Ale předjíždění tu je hodně těžké, takže jsem se neposunul, jak bych si přál. Po restartu se přede mnou roztočil Albon, takže jsem musel dupnout na brzdy a potom se bránit autům za mnou. Zvládl jsem to a dojel sedmý. Oba vozy máme v první desítce, získali jsme body a bojujeme. Ale musíme se dál zlepšovat, protože je to čím dál těsnější a těsnější.
Lando Norris, 8. místo
Nebylo toho moc, co jsme dnes mohli dělat. Nedalo se předjíždět. Ale to skoro nikdo, ani po safety caru. Neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom se dostali před auta před námi. I když jsme byli o tři nebo čtyři desetiny rychlejší, zasekli jsme se za nimi. Museli se jen bránit v první zatáčce a potom byli v klidu. Byl to závod bránění naší pozice. Nicméně nemyslím, že bychom měli být nějak zklamaní. Máme dobrou rychlost, jen máme poslední dobou smůlu. Musíme se ujistit, že se to otočí a to už v posledních závodech.
Andreas Seidl, šéf týmu
Bylo to náročné odpoledne. Ale děkuji týmu i jezdcům, oba dojeli na bodech a získali důležitých deset bodů. Závod nám pokazila startovní pozice. Zasekli jsme se tak v provozu po většinu závodu. Než pojedeme do Turecka, strávíme deset dní zkoumáním detailů a zjišťováním, jak vůz zrychlit obzvlášť v sobotu. Gratuluji Mercedesu k sedmému titulu. Nasadili laťku pro ostatní pěkně vysoko.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 9. místo
Zabodovat dvěma vozy v jednom závodě je pro tým dobrý výsledek, takže můžeme být šťastní. Věděli jsme, že můžeme na pneumatikách vydržet dlouho, po celou dobu to byl náš plán. Když jsme zvládli výměnu, záhy vyjel na trať safety car, což bylo poněkud frustrující, ale nemyslím, že by se něco významného změnilo. Nakonec jsme udrželi dobré závodní tempo a dokázali být ve správnou chvíli na správném místě a těžit z příležitosti, která se nám naskytla. V poslední době stahujeme mezeru, ovšem pořád je toho očividně mnoho, co lze zlepšit, také na tom tvrdě pracujeme.
Antonio Giovinazzi, 10. místo
Z výsledku jsem opravdu šťastný a samozřejmě i z toho, že jsem bodoval v domácí Grand Prix. Byl to hodně dobrý závod, zejména po startu z posledního místa skončit v první desítce je to nejlepší, co šlo udělat. Naše strategie byla dobrá a postup o šest míst v prvním kole mi opravdu pomohl. Je to příjemný způsob, jak oslavit podpis nové smlouvy, všem v týmu jsem za dnešní závod vděčný.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Tým podal silný výkon jako celek. Strategická volba byla dobrá, zastávky v boxech se vydařily a jezdci odjedli velmi silný závod, aniž by pokazili jediné kolo. Získat naše první umístění dvou vozů na bodech je dobrou odměnou za naše úsilí. Samozřejmě je před námi stále spousta práce, ale děláme pokroky a byli jsme s ohledem na vývoj závodu na správném místě a dokázali využít nabízené výhody.
WILLIAMS
Nicholas Latifi, 11. místo
Byl to dobrý závod, zvlášť, když po náročném víkendu v Portugalsku. Jeli jsme dlouhý první stint a cílem bylo získat výhodu s pneumatikami na konci. Doufal jsem, že ve druhém stitnu z toho budu těžit, ale po restartu auto nebylo moc dobré. Antonio udělal chybu a já mohl využít DRS. Měli jsme dobrou rychlost na rovince proto Alfám, takže možná kdyby byl závod o kolo delší, mohl jsem jej možná předjet. Je to zklamání, ale celkově to dnes bylo povzbudivé.
George Russell, nedokončil
Jel jsem na hraně od prvního kola, nejagresivněji, co jsem kdy jel. Věděl jsem, že jezdci za mnou jsou na nových pneumatikách, já měl staré, takže jsem musel být agresivní, abych měl šanci získat bod. Vyjel jsem ze zatáčky a pneumatiky byly studené, prostě jsem ztratil kontrolu a najednou jsem byl ve zdi. Je to strašné a moc se týmu omlouvám. Není na to omluva. Do té doby jsme měli skvělý závod, šlapali jsme na to a rychlost byla dobrá. Musím se z toho poučit a vrátit se silnější.
Dave Robson, šéf oddělení výkonnosti vozu
Musíme se vrátit domů a vstřebat, co se dnes stalo. Po dobrém výkonu a slušných prvních kolech a jeli jsme dobře. Zvolili jsme brzkou zastávku s Georgem, abychom mohli zaútočit na vozy před námi. Dostali jsme se tak před Ocona. U Nicholase jsme se rozhodli pro delší stint na střední sadě a čekali jsme na příležitost. Když se přiblížil Pérez, zajeli jsme do boxů, než ztratíme čas. Ke konci pěkně zamíchal situací safety car, byl to chaos a pár aut mělo zastávku k dobru, auta se sjely dohromady. George si držel pozici, ale bohužel ztratil kontrolu nad autem, když se snažil zahřát pneumatiky. Safety car byl venku dlouho, když potom vyjel Albon a Nicholas nakonec dojel jedenáctý. Byl blízko, aby dostal Giovinazziho, ale zároveň se skvěle bránil Haasům. Bohužel byl pro něj závod o kolo kratší, poslední bod nezískal. Celkově jsme zklamaní. Tvrdě jsme pracovali a šlo to dobře, ukázali jsme i dobrou rychlost. Když vezmeme v úvahu, kolik času včera ztratil Nicholas, jel dnes skvěle. George bude velmi zklamaný s výsledkem, ale jel dobře a držel se středu pole po celou dobu závodu. Bylo to únavných pár víkendu, ale sklízíme ovoce. Zajeli jsme si na pár úžasných okruhů a teď pojedeme domů, abychom načerpali síly a připravili se na závěr sezóny.
HAAS
Romain Grosjean, 14. místo
Bylo to dlouhé odpoledne. Snažili jsme se, tlačili ze všech sil, ale chyběla nám rychlost a celkové tempo, takže opravdu nebyla žádná šance. Myslel jsem, že po safety caru možná nějaká naděje bude, ale na rovinkách jsme příliš ztráceli - opravdu jsem s tím hodně bojoval. Je to dobrá trať, bavili jsme se, ale musíme myslet dál.
Kevin Magnussen, odstoupil
Měl jsem problém s převodovkou - zrovna jako včera při mém nejrychlejším kole v kvalifikaci. Od prvního kola v závodě se ta potíž objevila znova. Řazení nahoru bylo pomalé, ale nejen to, pokaždé při řazení nahoru jsem dostal pořádnou ránu. Pak se pár kol zdálo, že se to dalo do pořádku, ale pak jsem musel měnit pozici hlavy. Nakonec mě to tak strašně bolelo, že jsem to řekl týmu. Myslím, že vycítili, že nemá smysl bojovat na ztracené pozici a tak mě povolali do boxů. Na zatáčku jsem chytil hodiny a tím vlastně všechno skončilo, než jsem se vrátil na trať, tak uteklo moc času. Tempo bylo ve skutečnosti dobré, možná lepší, než jsme čekali - a to navzdory onomu řazení, které nás stálo půl vteřiny na kolo.
Günther Steiner, vedoucí týmu
Poněkud frustrující nedělí odpoledne, ale nic nejde podle našich přání - a to nejen v téhle chvíli, ve které se nacházíme. Kevin kolidoval se Sebastianem v sedmé zatáčce, bylo to v místě, kde se toho moc vymyslet nedalo. Nakonec se dokázal odrazit ode dna, ale pak měl problém s převodovkou, s nímž se potýkal už v kvalifikaci. FIA nám ale nedovolila vyměnit senzory bez postihu - takže se to obrátilo proti nám. Romain jel dobře, s ohledem na pozici, z níž startoval - byl na špinavé části a musel počítat s potížemi jiných aut, měl o zábavu postaráno. Vyzkoušeli jsme různé strategie, alespoň jsme zkusili nějak se dostat do hry, jenže vše se vždy událo hrozně rychle. Jak jsem řekl, nakonec z toho vyšlo dlouhé odpoledne plné zklamání.
RED BULL
Alexander Albon, 15. místo
Dojet poslední neukazuje, co se během závodu opravdu stalo. Bylo to náročné, byl to jeden z těch závodů, kdy většinu času jedete za někým ve vláčku. Nevím, co se během restartu stalo. Pneumatiky byly studené a musel jsem na to šlápnout, abych zůstal před těmi, kteří během safety caru zajeli do boxů a roztočil jsem se. Ale měl jsem pocit, jako by mě něco šťouchlo, ale nevím, stalo se to hodně rychle. S odstupem jsme možná mohli udělat něco jinak, bylo to těžké. Kdybychom zajeli pro měkké jako ostatní ke konci, byl by z toho asi lepší výsledek. Není to výsledek, který jsme chtěli, ale nyní se budu soustředit na Turecko a odnesu si pozitivní pocit z auta.
Max Verstappen, nedokončil
Měl jsem dobrý start a užíval jsem si souboje s Mercedesy. Na startu jsem předjel Lewise a zajel brzy do boxů, Valtteri mě následoval, ale měl poškozené auto a začal nás zdržovat, takže jsme za ním ztratili dost času a Lewis měl čistý vzduch. Jakmile jsem ho předjel, měl jsem rychlost a auto se chovalo dobře. Vlastně jsem si to hodně užíval, když najednou na rovince odešla pneumatika a já ztratil kontrolu. Je to škoda, protože by bylo pěkné dojet druhý a získat další pódium. Ale tak to je a máme 0 bodů, což není to, co jsme chtěli, ale celkově to byl vlastně pozitivní závod co se chování auta týče.
Christian Horner, šéf týmu
Měli jsme tu v Itálii tři závody a tři nedokončení pro Maxe, takže mu to tady nesvědčí. Ma měl velmi dobrý start, dostal se před Lewise a byla to partie šachů, když byl zaseknutý mezi Mercedesy a čekalo se, kdo zajede do boxů první. Bylo jasné, že Valtteri má nějaké poškození, takže po boxech ho Max dojel a počkal si na to, aby ho mohl předjet. Potom mu ujel a byl druhý, když mu odešla pneumatika. Možná to bylo kvůli úlomkům na trati, nicméně to ukončilo jeho závod. Je to frustrující, protože jsme měli velmi dobrou rychlost a je to tedy k naštvání. Alex měl náročný den, bojoval s Charlesem a Danielem a zasekl se ve vláčku, po restartu se snažil udržet před těmi, kteří přezuli a měli nové pneumatiky a ve druhé šikaně se roztočil. Je to neskutečná smůla, že odjíždíme s nulou. Ale v Turecku budeme zpět. V minulosti se nám tam dařilo. Gratuluji Mercedesu a Totovi k sedmému titulu v konstruktérech. Je to úžasný výsledek a doufáme, že jim příští rok budeme zatápět víc.