PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

Robert RoBertino Pavelka / Petr Hlawiczka, 26. května 2019, 17:55 Google+

Jak je možné, že závod, který neměl Hamilton dokončit, nakonec vyhrál? To se mimo jiné dozvíte v prohlášení všech zúčastněných v Grand Prix Monaka

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 27.05. 18:12) Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Valteri Bottas tentokrát double neslavili, ale vítězství ano

Lewis Hamilton a Valteri Bottas tentokrát double neslavili, ale vítězství ano | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Rozhodně šlo o ten nejtěžší závod, jaký jsem kdy odjel, nicméně jsem opravdu bojoval v duchu Nikiho [Laudy] - měl na náš tým tak velký vliv. Od roku 2009, kdy mě McLaren nechal na trati v Šanghaji tak dlouho venku, jsem nejel na pneumatikách bez životnosti. Z vítězství mám velkou radost, bylo to  náročné, podívejte se na ně.

S Maxem to bylo těsné. Vnořil se tam pozdě, naštěstí jsem si ho na poslední chvíli všimnul. Jeho přední křídlo bylo na úrovni mých zadních kol, takže se opravdu nemohl dostat dopředu. Lehce jsme se dotkli a pokračovali. Více mě vyděsily mé pneumatiky.

Valtteri Bottas, 3. místo
Pro mě je to samozřejmě zklamání, myslím, že jsem měl rychlost a ve voze jsem se cítil dobře. Včera šlo o drobné rozdíly, což dnešek ztížilo. Max mě dostal v boxové uličce a nenechal mi tam žádné místo, pak jsem byl za ním zaseklý, připomínalo to nedělní vyjížďku.

Toto Wolff, šéf týmu
Tenhle výsledek je pro nás důležitý. Byl to takový šampionát v šampionátu, nemohl to být dramatičtější závod. Ulevilo se mi, že už je konec. Lewis odvedl neuvěřitelnou práci, byl to skutečně tvrdý boj s Maxem, zpětně víme, že volba pneumatik byla špatná - měli jsme mu dát tvrdou směs. Předpokládali jsme, že jsme zvolili dobře, takže to byl pilot, kdo dokázal zvládnout ten rozdíl. 

Valtteri ztratil zastávkou navíc, doplatil na střet s Verstappenem v boxové uličce, ale také zajel skvěle. Bylo to opravdu těžké vítězství. Nyní máme pár dní, které nám zabere pohřeb Niki Laudy ve Vídni, než vyrazíme do Kanady.


FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Těžký závod na zvládnutí, v Monaku se vždy něco přihodí. Max musel mít neuvěřitelnou zastávku - viděl jsem, jak mezi nimi v boxové uličce došlo ke kontaktu. Myslel jsem si, že bychom mohli dobře využít Valtteriho defektu, což pro něj bylo smolné, a snažili jsme se zůstat v blízkosti Verstappena. Chtěl jsem na něj vyvinout větší tlak, jenže jsem se trápil se svými pneumatikami - ne až tak, jako Lewis nebo Max, ale ty mé se nechtěly zahřát.

Bylo to trochu těžké, ale jde o skvělý výsledek. Máme před sebou hodně práce, nejsme dostatečně rychlí ve srovnání s těmi kluky. Niki [Lauda] by dnes měl radost, bude tady vždy někde poblíž, rozhodně nám bude scházet. Je ikonou minulosti i budoucnosti, v myšlenkách jsem s jeho rodinou.

Charles Leclerc, nedokončil
Naše vystoupení bylo dobré, ale výsledek už ne. Udělal jsem, co bylo v mých silách, protože mi bylo jasné, že musím udělat něco jiného a hodně riskovat, abych si patnáctou pozici polepšil. Zezačátku to bylo docela dobré, ale při předjíždění Nica Hülkenberga v 9. kole jsem ťukl o stěnu, naše vozy se dotkly a poškodil jsem si pneumatiku a následně podvozek.

Zkusil jsem pak pokračovat s novou sadou pneumatik, ale ztratili jsme příliš mnoho přítlaku, takže jsem odstoupil. Byl to těžký víkend, teď už se plně soustředím na další závod v Kanadě a zkusím tam ze sebe vydat to nejlepší.

Mattia Binotto, šéf týmu
Po startu ze čtvrtého místa je Sebova druhá pozice velmi dobrým výsledkem, zvláště když víme, jak těžko se tu předjíždí. Odjel dobrý závod skvěle pracoval s pneumatikami, což dnes nebylo vůbec jednoduché.

Charles začal velmi dobře, věděl, že musí bojovat, aby se mu podařilo vykompenzovat včerejší kvalifikační neúspěch. Vedl si dobře, vědom si, že musí hodně riskovat. Předvedl pár dobrých předjížděcích manévrů, ale poslední byl asi příliš těžký. Ale zvolil správný postoj. Dokázal, že je typem, který se nevzdává. Takže to byl závod smíšených pocitů, nyní už se chystáme na Kanadu.


RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Té penalizace je škoda, dal jsem do toho vše. Věděl jsem, že Lewis je na měkčích pneumatikách, začal jsem na něj proto tlačit, zvyšovat tempo a útočit. Problémem za tunelem je to, že se nedokážete dostat dostatečně blízko. Aspoň jsem začal vyvíjet nátlak. Nebylo to jednoduché se za ním těsně držet po celou dobu i v rychlých zatáčkách. Naše výkonnost byla silná.

Pierre Gasly, 5. místo
Byl to pozitivní den a s pátým místem mohu být hodně spokojen, zvláště když jsem startoval jako osmý na trati, kde se tak těžko získávají pozice zpět. Měli jsme velmi dobrou strategii a závodní vůz byl výborný. Bavil jsem se a mohl jsem jet opravdu hodně rychle, nakonec jsem zvládl i několik velmi rychlých kol a skončil nějakých deset vteřin za vítězem. Jsem opravdu rád a teď je třeba zase pořádně zabrat, abychom v dalších týdnech pokračovali ve stejném duchu.

Christian Horner, šéf týmu
Max dneska vytáhl z auta všechno. Dobře odstartoval a vypadalo to, že by mohl předjet Bottase v první zatáčce, ale nebyl dost daleko. Mechanici odvedli dobrou práci a Max vyjel před Bottasem - podle pravidel to bylo v pořádku. Bohužel to bylo příliš těsné, takže došlo ke kontaktu s Mercedesem a bariérou, takže následoval pětivteřinový test. Max jel po zbytek závodu jako lev a udělal všechno možné, aby se dostal před Lewise. Měli jsme lepší strategii co se týče pneumatik, ale jen jednou se dostal opravdu do těsného kontaktu. Po takové jízdě je čtvrté místo opravdu zklamání, ale jako vždy bojoval až k šachovnicové vlajce. 

Pierre udělal opravdu velký progres, po penalizaci startoval osmý. Byl rychlý a dařilo se mu posouvat se v pořadí. Zvolili jsme druhou zastávku kvůli nejrychlejšímu kolu a extra bodu, pro tým je důležitý. Byla to skvělá spolupráce a musím také poblahopřát Hondě, že má mezi osmi nejlepšími čtyři vozy poháněné jejím motorem. 


MCLAREN

Carlos Sainz, 6. místo
Byl to dobrý víkend, na začátku jsem se dostal před Toro Rosso, po zastávkách jsem to udržel, tak mám opravdu velkou radost, získali jsme slušnou porci bodů. Měkké a středně-tvrdé pneumatiky se hodně drolily, ale dokázal jsem to udržet pod kontrolou.

Když během safety-caru ostatní zajeli do boxů, odjel jsem ještě dalších slušných 10 kol, po zastávce se mi podařilo nejrychlejší kolo závodu, pak jsem se ubránil před Toro Rosso. Je to dobrý výsledek, jsem rád, že se mi podařil tady v Monaku. Auto bylo dobré, stále však musíme zlepšit náš přítlak v pomalých zatáčkách.

Lando Norris, 11. místo
Byl to dlouhý závod a mohl jsem toho dokázat víc. V prvním kole mě předjela dvě auta, ale oba piloti měli později defekt pneumatik, takže mi to tolik nevadilo. Pak už to byl poměrně jednostranný závod. Musel jsem hlídat pneumatiky, což brzdilo mou rychlost, ale na druhou stranu to pomáhalo Carlosovi. V konečném důsledku je to dobrý výsledek pro tým, a to je pozitivní. Pro mě možná ne tolik, chtělo by to nějaký ten bod, ale i tak jsem šťastný.

Andreas Seidl, týmový ředitel
Děkuji týmu za čistě odvedený závod. Výsledek posílil naše čtvrté místo v Poháru konstruktérů, což je dobrá odměna za veškerou práci všech závodníků i lidí v továrně. Carlos si vybojoval pozici v prvním kole a ze strany týmu bylo správné rozhodnutí zůstat během safety caru na trati, což mu vyneslo další dvě místa. Dokázal navíc zůstat před Kvjatem a to vše dohromady dává zasloužené šesté místo.

Lando v úvodním kole ztratil dvě pozice. Pak jsme jeho strategii upravili tak, aby mohl lépe pracovat se středně tvrdými pneumatikami a zvládl dlouhý úvodní stint. I když to jeho vlastní závod poznamenalo, zase to pomohlo Carlosovi. Před Kanadou jsme plně motivovaní - naším cílem je mít oba vozy na bodovaných pozicích. Landovi nakonec utekl bod opravdu jen těsně.


TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 7. místo
Včerejší kvalifikace byla velice dobrá a dávala nám výborné výchozí postavení pro závod. Na startu jsem zaspal: Gasly na venkovní straně předvedl parádní brzdný manévr - já byl na vnitřku a nemohl nic dělat. Kdybych byl příliš tvrdý, byla by z toho řetězová reakce. Nicméně jsem hodně spokojený, protože to byl z naší strany hodně silný závod. Jsem rád za takový příděl bodů a způsob, jakým jsme Monaco zvládli - týmová práce byla fantastická, podpora taktéž. Sedmé místo je v Monte Carlu skvělé. Několik posledních týdnů jsme tvrdě pracovali na zrychlení auta a zdá se, že jsme na to přišli. Teď to jenom musíme využívat při každém závodě a sbírat další body. Auto jelo výborně, neměl jsem s ním žádné problémy.

Alexander Albon, 8. místo
Především musím poděkovat celému týmu za strategii, byla fantastická! Věděli jsme, že se nabízí velká šance na body a myslím, že jsme odvedli výbornou práci. Je to trochu zvláštní, protože jsme celý závod strávili za jinými vozy, nevěděl jsem, jak pozdě budou brzdit nebo jestli se dopustí chyby. Nejtěžší bylo ohlídat pneumatiky, měkkým rozhodně neprospívala delší vzdálenost - deformovaly se a způsobovaly vibrace. Každopádně je vynikající mít dva vozy na bodovaných příčkách.

Franz Tost, vedoucí týmu
Od samotného počátku víkendu jsme byli hodně silní. Kvalifikovali jsme se na osmém a desátém místě a skončili na sedmém a osmém. Musím říci, že jsem víc než spokojen s umístěním, byl to náročný závod v první desítce. Start byl v pořádku, piloti zvládli dobře první kolo. Pak bylo hlavním cílem šetřit pneumatiky, nepřipustit příliš velké opotřebení. Danny i Alex se toho zhostili na profesionální úrovni. Strategie byla dobrá, především protože jsme zůstali během režimu safety caru na trati a potom dobře načasovali obě zastávky a udrželi Grosjeana za sebou. Je to pro nás deset důležitých bodů, takže gratuluji pilotům a týmu za dobré víkendové představení. Jsem potěšen, že čtyři motory Honda byly mezi první osmičkou vozů v cíli. Teď už myslíme na Kanadu, kde opět doufáme v bodový přísun.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 9. místo
Byl to den plný zklamání, zcela upřímně. Odstartoval jsem skvěle, dostal se vnějškem v první zatáčce před Magnussena. Pak jsem zastavil v režimu safety caru, což nás stálo závod. Mohli jsme skončit výš, s lepším výsledkem, karty jsme měli v rukou dobré. Ztratili jsme nějaké body, vůz byl opravdu dobrý, bohužel jsme nemohli využít rychlost. Všechno probereme a využijeme poznatků pro další závody.

Nico Hülkenberg, 13. místo (po potrestání Magnussena)
Nic mi nevycházelo. Start byl slušný, držel jsem pozici, ale pak přišel defekt po střetu s Leclercem. Naštěstí jsem nenarazil do zdi, ale safety car mě poslal na konec pole a dostat se zpátky bylo téměř nemožné. Bylo to nesmírně těžké a dnešní závod neodpovídá momentálním možnostem našeho auta. Když byla na konci trať volná, byli jsme hodně rychlí. Vůz má mnohem větší potenciál, než se z výsledku zdá. Ale tak to v závodech někdy chodí, musíme se teď soustředit na další výzvu v Kanadě.

Cyril Abiteboul, týmový šéf
Po včerejší kvalifikaci jsme se domnívali, že větší část práce je za námi. Bohužel, jak se ukázalo, podstatná byla Danielova zastávka během safety caru. Obrátila se proti nám, neboť McLaren dostal příležitost načasovat týmovou strategii s Carlosem a Landem. Malým pozitivem byl návrat na bodované pozice, větším kladem je demonstrace našeho potenciálu, nejen podle včerejšího krátkého představení, které neodráží naši těžkou práci jak týmovou, tak tu od pilotů, vedoucí ke zlepšení celého balíku vlastností.


HAAS

Romain Grosjean, 10. místo
Je to lepší výsledek, než jsme očekávali - to je jasné. Byl to dobrý závod. Zkusili jsme jinou strategii, myslím, že Toro Rosso a Albon před námi zůstal na trati dost dlouho, a pak už naše pneumatiky byly hodně špatné. Zkusili jsme, co se dalo. Škoda, že jsem neskončil před Sainzem, protože myslím, že v závodě jsem byl určitě rychlejší. Nakonec jsem dostal pět vteřin penalizace, musím se podívat na záznam. Bylo to těsné, pořád si myslím, že jsem se kolem pořád dotýkal čáry, ale trest nakonec přišel. Tak jako tak, teď je to minulost, co nás stálo důležité body.

Kevin Magnussen, 14. místo (po potrestání)
Opravdu nevím, co se stalo, nebyl to závod, v jaký jsem doufal. Mohli jsme tenhle víkend odvést kus dobré práce, až do závodu to všechno šlapalo. Je to škoda, ale musíme si projít, co bylo špatně a proč se to stalo.

Günther Steiner, manažer týmu
Byl to pro nás hodně obtížný závod, všechno, co se mohlo pokazit, se pokazilo. V tom je Monako obtížné, postihla nás série nedorozumění a to vyústilo v zisk pouhého bodu. Nechci rozebírat, co se stalo, protože už by to vydalo na celou knihu. Vůbec nás to netěší, ale spousta lidí bude ráda i za ten jeden bod. Je to opravdu hodně skličující. Ne výkon našich vozů, týmu a pilotů. Byla to dnes přehlídka zmatků, ale víme, že náš vůz je rychlejší, než vypadá. To je dobrá vyhlídka a jsem si jist, že na ní zapracujeme. Doufejme, že nastane den, kdy nebudeme mít smůlu, ani si nenárokuji štěstí - jen nechceme mít smůlu.


RACING POINT

Sergio Pérez, 12. místo (po potrestání Magnussena)
Nebyl to snadný závod, ale hodně jsme se snažili. Jsem rád, že jsme dnes závod dokončili, ale boj o body byl pro nás vzdálený. Čekali jsme na déšť, že trochu věci zamíchá, ale jen párkrát zakrápalo a to bylo vše. Když vyjel safety car, zajeli jsme do boxů, ale byl příliš silný provoz a taky jsme ztratili čas při kolizi v La Rascasse. Později jsem zkoušel předjet Magnussena, podle mě to byl férový souboj, ale střihl šikanu a nechal si pozici. Kdybych se před něj dostal, mohl to být lepší výsledek, myslím, že mi měl přenechat pozici.

Lance Stroll, 16. místo
Pro celý tým to byl náročný závod a bohužel stejně tvrdě dopadl. Začal jsem dobře, pak jsme zkusili vhodit strategické kostky a zůstat na trati při safety caru, pak to byl opravdový závod. Bojovali jsme s opotřebením pneumatik v prvním stintu, v druhém už jsme byli v silném provozu. Nebyl to víkend, jaký by nás potěšil, musíme se sebrat a v Kanadě se vrátit mnohem silnější.

Otmar Szafnauer, týmový šéf
S ohledem na startovní pozice jsme jeli dobrý závod a dokončili ho s oběma vozy bez poškození, ale bez bodů, což byl náš cíl. Po kvalifikaci jsme hleděli trochu výš, protože v Monaku se může stát vlastně cokoli. Brzký výjezd safety caru nás přinutil zaimprovizovat a rozdělit strategii: Sergio zastavil a Lance pokračoval - ale jak závod pokračoval, naskýtaly se další možnosti jak se posunout polem a využít strategie v náš prospěch. Nedařilo se nám ve středu pole získat pozice a vlastně pořád jsme byli zaklínění ve středu pole. Snadný víkend to nebyl, ale poučíme se z něj, abychom v Montrealu byli silnější.


WILLIAMS

George Russell, 15. místo
Byl to opravdu zábavný závod a já jel skutečně na limitu. Byli jsme dostatečně silní, dostal jsem se do dobrého rytmu a můj inženýr mi v komunikaci sdělil, že jezdím stejné časy jako vedoucí piloti. Ke konci jsem zvládl pár opravdu dobrých kol a jsem mým umístěním potěšen.

Robert Kubica, 18. místo
Byla to opravdu dlouhá Grand Prix s ohledem na pneumatiky a pro mě dost nešťastný závod, ale to je zkrátka Monaco. Začali jsme opravdu dobře, když vyjel safety car, myslel jsem, že si polepším, ale dopadlo to jinak. Giovinazzi mě v La Rascasse trefil a já ztratil hodně času, tak se to prostě stalo.

Dave Robson, závodní inženýr
Byl to hodně náročný závod, ale nás potěšilo, že jsme dokázali držet krok jak se Saubery, tak s Racing Point. Tenhle monacký závod byl výjimečný, protože bylo málo incidentů a odstoupení, takže se nám nenaskytla žádná možnost získat body. Oba piloti jeli dobře, drželi jsme se strategie jedné zastávky. Pneumatiky držely dobře, zvláště po drobné přeháňce, ale Robert i George zvládali držet se dané strategie. Obě skupiny - v Monaku i Grove - dobře spolupracovaly a připravily dvě kvalitní strategie pro různé eventuality. Je proto škoda, že Robertovi pokazil závod Giovinazzi, ale to už patří ke koloritu závodu v ulicích Monaca.


ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 17. místo
Nečekali jsme, že to bude snadný víkend, ale vše se obrátilo proti nám. Byl to nudný závod a nebyla šance k předjetí: skončili jsme tam, kde jsme v prvním kole začali. Navíc jsem měl poškozené přední křídlo, další problémy před a po zastávce, pak mě trefil Stroll, každá z těchto věcí měla dopad na mou konečnou pozici. Když jste jednou za autem, dostat se kupředu znamená obrovské úsilí - tak to v Monacu chodí. Zkusili jsme něco jiného po stránce strategické a nekopírovali jsme týmy před námi, ale dopředu nám to nepomohlo. Jedinou naší nadějí byl déšť, ale ten nepřišel.

Antonio Giovinazzi, 19. místo
Nebyl to nijak vydařený závod. V první zatáčce mě předjel Williams a ačkoliv jsem byl rychlejší, nemohl jsem se před něj dostat. Zkoušel jsem ho předjet v La Rascasse, ale nebylo tam dost místa pro dvě auta, dotkli jsme se a já se postavil napříč. Bylo to velké zklamání, zůstat za pomalejšími vozy, takže to nakonec byla dost velká nuda.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byl to těžký víkend a závod znehodnotil naše sobotní úsilí. Na jednu stranu patřily naše vozy mezi nejrychlejší na trati, ale Monaco je Monaco, nenaskytla se žádná možnost, jak se dostat dopředu. Bez ohledu na rychlost je tu téměř nemožné předjíždět a navzdory odlišné strategii jsme skončili na původních pozicích. Po nadějné kvalifikaci odjíždíme bez bodů, ale doufáme, že je získáme v dalším závodě v Kanadě.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 27.05.2019 18:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toto Wollf a Dieter Zetsche se radují z vítězství po závodě v Monze

Alonso a Mercedes? Wolfova odpověď zní jasně

Red Bull

Další názor pilota ze staré školy. Bude Alan Jones pokračovat v roli závodního komisaře?

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton vyhrává i tehdy, kdy v to snad on sám nedoufá

GP Monaka: Hamiltona může porazit zase jen Hamilton + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud