Ještě splňme povinnost pro milovníky meteorologie - vzduch 21 °C, trať mezi 26 a 28 °C, vlhkost vzduchu se držela na 65 %, vítr z původních 4,4 km/h klesl na nulu.
FP2 HIGHLIGHTS 👀
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018
All the best bits from Friday's second practice
It was tight at the top in Spielberg#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/G3L2AuHqQb
Stříbrné šípy však otálely v boxech, na trať se jako první vydali Grosjean a Sirotkin. Haas chtěl potvrdit svou dominanci ve "zbytku světa", Francouz si připsal první čas 1:07,387, ale časy začaly velice rychle klesat. Zajímavé to začalo být ve chvíli, kdy se do boje pustili piloti Ferrari - Vettela (1:05,915) nakrátko zdolal Räikkönen (1.05,711), aby si pak své výkony prohodili: Němec zajel 1:05,273, Fin kontroval pouze časem 1:05,466.
Zajímavé bylo, že v této fázi vsadily první tři týmy Poháru konstruktérů na rozdílnou strategii, vždy jeden pilot testoval superměkkou, druhý měkkou směs. První variantu zvolili Räikkönen, Ricciardo a Bottas, ale kolegové na měkké směsi byli pravidelně rychlejší - jen Red Bull vykazoval prakticky stejné časy (Ricciardo vs. Verstappen: 1:05,558 vs, 1:05,559).
Po půlhodině vozy zmizely na chvíli v depu, přezulo se na ultraměkkou směs a většina pilotů po krátkém boji o zlepšení časů začala kroužit závodní strategii, při níž piloti zaostávali za nejlepším Hamiltonovým časem o nějaké čtyři až sedm vteřin.
Viděli jsme nemálo výletů mimo trať, v první zatáčce po startu nezvládli své vozy Leclerc, Gasly, Verstappen a Grosjean dokonce dvakrát, ve čtvrté se vydali přes kačírek až na servisní komunikaci Ericsson a Magnussen, problémy byly i v posledních dvou zatáčkách.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018
- #Bottas fastest in S1
- #Raikkonen P4 behind #Vettel pic.twitter.com/lKVPvfDnJs
Největší drama si zakusil Pierre Gasly - po 36 minutách dostihl před zatáčkou 9 obě Force Indie a možná z obavy, aby se nepřimotal do jejich souboje (Pérez zkutečně dojel Ocona a poněkud za ním povlával), volil výjezd ze zatáčky 9 o něco širší a vyvrátil si závěs levého předního kola. Jeho vůz museli ze zatáčky 10 odvézt maršálové jeřábem, na necelých pět minut zavlály červené vlajky. Mechanici Toro Rosso ale zjistili, že škoda není tak velká a za půl hodiny a šest minut dokázali Gaslymu opět připravit vůz k jízdě.
#F1 #AustrianGP FP2 Max. speeds + Speed trap 📊:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018
- Ocon powered by Mercedes over 322kph
- #Raikkonen with #Ferrari just 1kph off pic.twitter.com/yACZUDY1Wm
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:04,579 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:04,755 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:04,815 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:05,031 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:05,125 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:05,265 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:05,429 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:05,559 |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:05,758 |
10. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:05,930 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:05,999 |
12. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:06,096 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:06,133 |
14. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:06,199 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:06,273 |
16. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:06,326 |
17. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:06,332 |
18. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:06,354 |
19. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:06,429 |
20. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:06,626 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ