Webber vrací úder

Karel Bařina, 11. července 2010, 15:31 Google+

VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Webber porazil Vettela na startu, v závodě se udržel před Hamiltonem. Skvělý třetí Rosberg, čtvrtý Button eliminoval (skoro) ztrátu z kvalifikace.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 11.07. 19:50) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Vozy se řadí na startvním roštu, většina předních jezdců zvolila měkké pneumatiky. Webber jde v první zatáčce vnitřkem do souboje s Vettelem. Vettel přejíždí obrubník a má poškozenou pravou zadní pneumatiku, možná v důsledku dotyku Hamiltonova předního křídla, propadá se na konec startovního pole. Stejný problém má i Massa po kontaktu s Alonsem, do boxů přijíždí dříve než Vettel.

Dobře odstartoval Button, po prvním kole je 8. Naopak start vůbec nevyšel Alonsovi, který se propadl za Kubicu a Rosberga a navíc se lehce srazil s Massou. Webberovi se nadaří ujet, musí odrážet Hamiltonovy útoky.

Po třech kolech máme ustálené pořadí Webber, Hamilton, Kubica, Rosberg, Alonso, Barrichello, Schumacher, Button, Kobayashi, Sutil, de la Rosa, Petrov, Hülkenberg, Buemi, Alguersuari, Trulli, Kovalainen, Liuzzi, Glock, di Grassi, Chandhok, Yamamoto, Massa, Vettel.

Webberovi se podařilo utrhnout Hamiltona z těsného závěsu. Kubica ztrácí zhruba sekundu na kolo, brzdí Rosberga s Alonsem. Massa se pomalu prokousává dopředu. Když má volnou trať, jede jen o pád desetin na kolo pomaleji než Webber. Zato Vettelovo auto asi není v pořádku, je stále poslední a výrazně pomalejší než vedoucí týmový kolega.

Z vedoucí dvojice mění pneumatiky jako první Hamilton v 15. kole. Na trať se vrací těsně před v té době už čtvrtým Buttonem, který jede stále na původní měkké sadě. Webber přezouvá na konci 17. kola a stihá se vrátit před Hamiltona.

Alonso zkouší vnějškem předjet Kubicu, ale ten mu nenechává místo a Alonso musí vyjet mimo trať, v následné zatáčce si ji vnitřkem zkracuje a je před Kubicou. Manévr je vyšetřován komisaři. Kubica přitom o dvě kola později pomalu příjíždí do boxů a odstupuje ze závodu.

Button přezouvá až v 22. kole a je šestý. V polovině závodu jezdci krouží v pořadí Webber, Hamilton, Hülkenberg (zatím nepřezouval), Rosberg, Alonso, Button, Alguersuari (nepřezouval), Barrichello, Kobayashi, Schumacher, de la Rosa, Sutil, Petrov, Liuzzi, Buemi, Massa, Trulli, Vettel, Glock, Kovalainen, Chandhok, Yamamoto.

Sutil předjíždí de la Rosu, ale lehce do něj zezadá naráží a de la Rosa musí k mechanikům kvůli opravě zadního křídla. Na trať vjíždí safety-car kvůli bezpečnému odklizení úlomků z de la Rosova vozu. Komisaři naznali, že Alonso při předjetí Kubicy získal výhodu zkrácením trati a dostává penalizaci v podobě pit-lane, kterou si vybere po ukončejí safety-car fáze.

Safety-car opouští trať na konci 29. kola, pořadí jezdců se při restartu závodu nemění. Alonso je po penalizaci až 16. a zkouší předjet Buemiho, potřebuje na to dvě kola. Vettel postupně zrychluje a už se úspěšně dostává i před Massu.

Webber si buduje nový náskok, vzdaluje se Hamiltonovi rychleji než v úvodu závodu. Třetí Rosberg hájí pozici před Buttonem. De la Rosa ze závodu nakonec odstupuje v 35. kole. Vettel je už 11., těsně za Petrovem.

Vettel zrychluje, v 38. kole je už 9., sekundu za Schumacherem. A Vettel to zkouší, dostává se před Schumachera už na rovince a před zatáčkou je rozhodnuto. Massa dostává smyk ve Stowe a jede k nepřipraveným mechanikům pro nové pneumatiky, propadá se zpět na 16. příčku. Po opravě začíná zajíždět nejrychlejší kola.

Sutil má před sebou další dva soupeře - Sutila a Kobayashiho. Sutil zvládá defenzivní stopu dobře. Alguersuari nezvládl 46. kole poslední zatáčku a končí v kačírku. Alonso neúspěšně útočí na Liuzziho a po chybě se ještě propadá, musí pro měkké pneumatiky a je 14. Vettel je čím dál tvrdší, v předposledním kole se dostává konečně před Sutila.

A je tu konec závodu, Webber vítězí způsobem start-cíl! Hamilton přijíždí sekundu za ním, třetí zůstal Rosberg, těsně před Buttonem. Spokojeni budou 5. Barrichello a 6. Kobayashi, Vettel je 7.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 251:24:38,200 hod
2. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes 18+ 1,360
3. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas 15+ 21,307
4. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 12+ 21,986
5. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team 10+ 31,456
6. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1 8+ 32,171
7. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing 6+ 36,734
8. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 4+ 40,932
9. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas 2+ 41,599
10. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team 1+ 42,012
 
 
11. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1  + 42,459
12. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso  + 47,627
13. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team  + 59,374
14. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari  + 1:02,385
15. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari  + 1:07,489
16. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing  + 1 kolo
17. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing  + 1 kolo
18. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing  + 2 kola
19. 20 Karun CHANDHOK indHispania Racing F1 Team  + 2 kola
20. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team  + 2 kola
 DNF  17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso  + 8 kol
 DNF  22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1  + 23 kol
 DNF  11 Robert KUBICA polRenault F1 Team  + 33 kol
 DNF  25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing  + 43 kol
 
 Nejrychlejší kolo:
  8 Fernando ALONSO Ferrari F10
Ferrari V8
Bridgestone   1:30,874
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Webber vrací úder

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 11.07.2010 19:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber - Vettel

Spory o přední křídlo mohou Red Bullu ublížit, zní hlasy z paddocku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud