Jak dopadly souboje týmových kolegů v Austrálii?

Petr Hlawiczka, 30. března 2010, 10:30 Google+

Jak si vedli jednotliví piloti v interních duelech proti svým týmovým kolegům? V článku si porovnáme výsledky z kvalifikace a ze závodu u těch, kteří byli klasifikováni.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.03. 13:15) Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Red Bull
Stejná píseň jako v Bahrajnu - Vettel poráží Webbera v kvalifikaci, i když tentokrát jen o desetinu. Sebastian v druhé kvalifikaci za sebou prokazuje skvělou rychlost. Ani závod se pro něj nevyvíjel špatně, byť pro suché pneumatiky zajel o kolo později než většina ostatních pilotů (zastávkám v boxech jsme se věnovali zde), ovšem kvůli technickým problémům to na první místo v závodě nemůže dotáhnout, 33 kol před cílem je nucen dokonce odstoupit.

Je mi záhadou, proč Webbera povolali k přezutí z přechodných pneumatik ještě o kolo později než Vettela (odstup mezi nimi byl dostatečný). Australan v závodě zajel nejrychlejší kolo, předvedl pár hezkých manévrů, ale ke konci zhatil naděje Hamiltonovi, když do něj najel během jeho pokusu o předjetí Alonsa. Ten je za incident také částečně odpovědný - obranu trochu přepískl, probrzdil kola, kvůli čemuž musel Hamilton přibrzdit více, než je v dané zatáčce nutné. Na to už Webber jedoucí v těsném závěsu za Hamiltonem nestihl (mohl vůbec?) zareagovat.

incident

Proto se jejich mini souboji nevěnuji v dalších tabulkách, které srovnávají nejrychlejší a průměrná kola ze závodu. Dnes to podobně neučiním ani u ostatních týmů, pokud jeden z jejich pilotů nebyl klasifikován.

Ferrari
Alonso překonal Massu v kvalifikaci dosti velký rozdílem - o více než 0,7 vteřiny. Po kolizi s Buttonem, za kterou si může spíše sám, se ocitl na konci startovního pole a bylo rázem po nadějích. Fernando však v Austrálii na rozdíl od Felipeho ukázal své kvality a to, jak velký je bojovník, když se dokázal propracovat zpět až za svého týmového kolegu, o jehož předjetí se kvůli obavém ze vzájemné kolize ani nepokoušel.

Nebo zafungovala týmová režie? Podle mě ano. Svědčí o tom i jeho podrážděná reakce  na informaci o odstupu Hamiltona za ním: "Nechci to vědět!"

Jedinou věcí, kterou se Massa v neděli blýskl, byl famózní start na vlhké trati, když se posunul dokonce před druhého Webbera.

Ze srovnání průměrné rychlosti pilotů Ferrari v tabulce č. 3 vyplývá jedna zvláštnost, na kterou bych chtěl vzhledem k diskusi pod minulým článkem upozornit - jak může mít Alonso lepší průměrný čas na kolo v závodě než Massa, když skončil až za ním? Jednoduše - díky tomu, že měl kvůli kolizi s Buttonem velmi mizerné první kolo, jehož hodnota se ale neměří. Průměruji až další časy od druhého kola - tedy od doby, kdy začal Fernando mohutně stahovat svého kolegu.


Tab. č. 1 - Srovnání dle výsledků v kvalifikaci

McLaren
Hamilton vyhořel již v kvalifikaci, kde se mu k překvapení všech nepodařilo postoupit do závěrečné části. V závodě také bojoval a předvedl několik krásných předjížděcích manévrů a troufl si i tam, kde to nikdo jiný nezkusil - jako například v zatáčce č. 11 na Rosberga. Parádně se vyhnul i bláznivému Webberovi po úspěšném útoku obou na Massu v 15. kole.

V závodě mohl skončit lépe, nebýt "špatné" strategie. Těžko ovšem vinit tým - z informací, které v danou chvíli měl, vypadala druhá zastávka jako nejlepší řešení.

Zde vidím i rozdíl ve zkušenostech mezi oběma piloty - Button si sám řekl, že chce jako první vyzkoušet suché pneumatiky, a také na nich chtěl zůstat až do konce. Lewis se možná také mohl s týmem dohodnout, že na nich zůstane. Rozhodně si kritiku přes média mohl odpustit a vyříkat si vše za zavřenými dveřmi.

Opačně to řešil Alonso, který se strategií v závodě nevypadal být dvakrát spokojený. Ovšem svůj tým přes média nepropíral, dokonce jej pochválil.


Tab. č. 2 - Srovnání dle nejrychlejších kol v závodě

Mercedes GP
Schumacher v kvalifikaci opět prohrál s Rosbergem - tentokrát to ale bylo o fous, resp. pouze o 4 setinky. Závod pro něj víceméně skončil již v první zatáčce, kdy mu Alonso ve smyku poškodil přední křídlo. V závodě si neprodíral dopředu tak spektakulárně jako Alonso, dlouho trčel za Alguersuarim a nakonec dojel na posledním bodovaném místě. Spíše než poškození vozu bych to přisuzoval horší formě Mercedesu a nevycválanosti 7násobného mistra světa po tříleté pauze.

Rosberg patřil po celý víkend mezi nejrychlejší piloty, reálnou šanci na vítězství čí pódiové umístění ale neměl. Byl také jedním z menšiny pilotů, kteří zvolily druhou zastávku za polovinou závodu. K pátému místu mu výrazně pomohla kolize Webbera s Hamiltonem v závěru závodu.


Tab. č. 3 - Srovnání dle průměrného času na kolo během závodu

V závodě nebyla klasifikována celá desítka pilotů, proto se těžko dají souboje u dalších týmů těžko hodnotit. Pochválil bych Barrichella, který postoupil do závěrečné části kvalifikace a solidní rychlost prokazoval i v závodě. Podařilo se mu hezky předjet De la Rosu a díky poslední neplánované zastávce Webbera si z Melbourne odváží 4 body.

Jeho mladý kolega Hülkenberg je spíše zklamáním - za nehodu v závodě sice neměl, ale za Brazilcem výrazně zaostal i v kvalifikaci.

Petrov se v Austrálii také moc nepředvedl - vypadl v kvalifikaci hned na počátku spolu s novými týmy, v závodě po smyku v devátém kole musel odstoupit. To Robert Kubica předvedl vzhledem k technice, kterou měl, famózní výkon. Pochybuji, že Renault někdo o víkendu čekal na bedně.

Konzistentní rychlostí oplýval Vitantonio Liuzzi, jenž se kvalifikoval na 13. pozici. Neděli zvládl výborně, když si k radosti indické stáje nenápadně dojel pro 6 bodů.

Za zmínku jistě stojí, že se do cíle podařilo dojet španělskému týmu HRT. Chandhok dorazil sice s pětikolovou ztrátou, ale přeci jen to bylo příjemné překvapení. Větší, než v případě dalších úspěšně finišujících: Alguersuariho, De la Rosy či Kovalainena.

Vytisknout

Diskuze: Jak dopadly souboje týmových kolegů v Austrálii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.03.2010 13:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica: Sepang pro nás ideální nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud