Celé páteční dopoledne skrápěl okruh déšť a sotva na chvíli přestal, už se hnaly nad trať další šedivé mraky, vytvářející téměř neprůhledný příkrov. Teplota kolísala od 19°C do 22°C, trať měla identickou teplotu, vzhledem k tomu, že těsně před začátkem tréninku opět začalo pršet, byla vlhkost vzduchu nad hranicí 90 %. Největší nepříjemností byl v každém případě silný vítr, vanoucí severozápadním směrem o rychlosti 27,3 km/h.
V první čtvrthodině se na trati postupně objevili Gasly, Magnussen, Hülkenberg, Shwartzman (alternoval za Bottase), Zhou, Sainz jr, Leclerc, Albon a Sargeant, ale skončilo to vždy objetím jednoho kola na pneumatikách do deště a poté všichni zamířili zpět do boxů. Hülkennberg při svém výjezdu v zatáčce 10 musel zvolit nouzové řešení a projet štěrkem, ale naštěstí se nepotkal s bariérou. První měřený čas tak až po 18 minutách zaznamenal Leclerc - 1:269,530. Většina ostatních pilotů zatím diskutovala s mechaniky. Hülkenberg neměl nejlepší rozpoložení, protože i při svém druhém výjezdu, tentokrát v zatáčce 9, znovu nezvládl svůj vůz a opět za sebou zanechal stopu ve štěrku. A sotva ukončil své měřené kolo, musel využít únikové stezky za první zatáčkou.
Postupně se do hry dostávali i další piloti, po dvaceti minutách to byli Norris a Russell. Déšť přetrvával a bylo evidentní, že ukočírovat vůz není žádná legrace. K výše zmíněné dvojici se poté připojil Piastri, jenž si podle aktuálních zpráv měl během letní přestávky při pobytu v Austrálii poranit žebro. Po necelé půlhodině se začala obloha směrem od moře trhat, takže nakonec mohlo dojít k zásadní změně podmínek na trati. McLareny své pokusy vzdaly, na trati je vystřídaly Aston Martiny s Pérezem. Když se Pérez vrátil do boxů, vyrazil Verstappen už na intermediates. V nájezdu do rychlého kola měl potíže, ale na druhém mezičasu byl o dvě vteřiny rychlejší než Leclerc, ale v šikaně udělal hodiny, naštěstí bez jakékoli újmy. Druhé rychlé kolo už mu vyšlo na jedničku - 1:21,300.
Bylo zjevné, že trať zrychluje, ostatně se objevilo slunce a dalo bylo jenom otázkou, jak rychle trať vyschne. Zesílil vítr a zejména první zatáčka se stala velmi obtížnou, o čemž se po necelých 40 minutách přesvědčil Pierre Gasly, jenž musel stejně jako před ním Hülkenberg volit únikovou komunikaci, jen si k ní musel prokousat cestu přes štěrk, zatímco Pérez a Sainz jr. krátce po něm zamířili na tuto cestičku rovnou. Slunce zářilo a na trati se začala objevovat suchá stopa, ale třeba v šikaně bylo ještě komplet mokro. Nešlo tedy vyloučit, že v samotném závěru nějaký odvážlivec zkusí slicks. Mezitím šokoval Robert Shwartzman, jenž kromě prvního fialového sektoru zajel průběžně třetí nejlepší čas. Do konce tréninku ovšem zbývala ještě čtvrthodina. Bez častu byli v té chvíli ještě Piastri a Pérez.
Krátce před poslední desetiminutovkou nasadili oba piloti McLarenu nejměkčí směs a vydali se zkusit štěstí. K nim se ještě přidal Russell a Alonso. Postupně na slicks - s výjimkou Ferrari, italská stáj se rozhlodla pro žluté pneumatiky - přešli všichni a časy začaly rapidně klesat. Vztek mohl mít při svém druhém pokusu na slicks Verstappen, protože mu v poslední zatáčce zůstal ve stopě Gasly.
V poslední minutě se na trati naskládalo celé startovní pole a polovina se snažila na poslední chvíli najet do posledního rychlého kola, ale povedlo se to jenom Verstappenovi a Norrisovi, kteří se také poprali o nejlepší čas. Bohužel na tento "traffic" doplatil Hamilton, jenž se při posledním pokusu musel probíjet přes šest pomalých soupeřů.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:12,322 |
2. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:12,523 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:13,006 |
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:13,074 |
5. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:13,142 |
6. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:13,159 |
7. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:13,230 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:13,563 |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:13,597 |
10. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:13,965 |
11. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:14,151 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:14,279 |
13. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:14,306 |
14. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:14,418 |
15. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:14,467 |
16. | 97 | Robert SHWARTZMAN | isr | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:14,658 |
17. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:15,605 |
18. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:15,796 |
19. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:16,231 |
20. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:22,036 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ