McLaren MP4-24 aneb kde udělali soudruzi z Wokingu chybu

Petr Hlawiczka, 26. října 2009, 10:00 Google+

Stříbrní letos prodělali neuvěřitelný obrat - od počátku sezóny, kdy ztráceli na čelo kolem 2,5 vteřiny, až po vítězství v závodě a postup na 3. místo v Poháru konstruktérů. Čím byl způsoben ale onen špatný start? Co bylo při vývoji špatně?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Jednou z oblastí, kterou by Paddy Lowe, šéf inženýrů ve Wokingu, udělal jinak, souvisí se zabudováním KERSu a rozložením hmotnosti monopostu. Ten přiznal, že základní poměr váhy mezi přední a zadní části vozu zvolili špatně.

S KERSem ve voze navíc přišli o volnost s tímto poměrem v úvodní části sezóny jakkoliv pohnout. Lowe k této chybě řekl: "Jednalo se o fundamentální rozhodnutí při návrhu vozu, které bych teď nejraději vzal zpět."

Pokud by šel vrátit čas, vrchní inženýr McLarenu by řešil jinak i některé věci v oblasti aerodynamiky, konkrétnější být ale nechtěl: "Bylo by to náročné je detailně popisovat." Jednalo se zřejmě o lepší pochopení proudění vzduchu kolem vozu v oblasti podlahy i většího důrazu na bočnice předního křídla.

Slabinou MP4-24 byly rychlé zatáčky. Přestože se aerodynamiku vozu podařilo během roku vylepšit, stále to není podle Paddyho Lowa ono. Po Velké ceně Japonska prohlásil: "Měli jsme před Suzukou z rychlosti docela obavy, takže nás pódiový výsledek příjemně překvapil. Výkonnost vozu byla silná, přesto jsme v rychlých zatáčkách stále slabí, stále to není naší silnou stránkou. Konkurenceschopní jsme díky tomu, že máme silný balík jako celek."

MP4-24, Monza

Další klíčovou věcí byla interpretace pravidel v oblasti podlahy a difuzoru: "Pokud bychom od počátku pracovali se stejnou interpretací pravidel jako některé jiné týmy, určitě by nám to moc pomohlo," uvádí s odkazem na aféru kolem dvojitých difuzorů z počátku sezóny.

Do posledního závodu sezóny v Abú Zabí jde McLaren poměrně sebevědomě. Pro svůj simulátor připravili velmi dobrý model okruhu díky průzkumu provedenému přímo na místě a spoustě fotografií z pohledu pilota. Proto by měli mít od začátku závodního víkendu připraveno dobré nastavení, což je letos silnou stránkou stříbrných - na druhou stranu to ale neznamená, že budou celý víkend na špici. Přesto McLaren očekává v posledním Velké ceně velmi dobrou formu a Hamilton hlásí pokus o útok na vítězství v závodě.

Vytisknout

Diskuze: McLaren MP4-24 aneb kde udělali soudruzi z Wokingu chybu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Ecclestone chce noční závod i v Austrálii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

  2. Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

  4. Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

  5. Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

  6. Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud