Volkswagen vážně přemýšlí o vstupu do F1

Petr Hlawiczka, 27. listopadu 2009, 10:00 Google+

Volskwagen seriózně přemýšlí o vstupu do Formule 1 jakožto dodavatel motorů od roku 2012, kdy by měly vejít v platnost jejich nové předpisy.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.11. 11:59) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault ČR

Sdílejte článek

I když se F1 nyní otřásá díky odchodu již třetí automobilky za poslední rok (Honda, BMW a Toyota), Volkswagen věří, že toto odvětví automobilového sportu se stává atraktivním díky novým pravidlům.

Zástupce německé automobilky Hans-Joachim Stuck prohlásil, že jeho společnost má zájem o partnerství s některým z týmů. Již několikrát se spekulovalo o vstupu do Red Bullu, nyní však vychází najevo, že by šlo spíše o dodávky motorů. Možnost těchto dodávek pro více týmů, zvláště zavedení "světového motoru," je pro Volkswagen velmi přitažlivé.

"Jste-li největším světovým výrobcem, přirozeně o Formuli 1 přemýšlíte - ale ne dříve než v roce 2012," řekl Stuck. "Hledáme inovativní věci a Formule 1 je královnou motosportu. Před 2 roky se hovořilo o vstupu Volkswagenu do Red Bullu, což jsme ale nepotřebovali. Proč bychom se měli vázat pouze k jednomu týmu, když můžeme dodávat motory pro více stájí?"

Motor_VW

Na adresu Red Bullu a BMW dodal zajímavý postřeh: "Pokud koupíte Red Bull a Adrian Newey si bude chtít zalétat či zarybařit, tak tím úspěchy týmu skončí. Podívejte se na BMW. Koupili za několik milionů dolarů tunel a superpočítač - a nyní to balí. Postavit motor a poskytnout jej týmům je ta nejlepší cesta."

Stuck přiznává, že se F1 snahou o rozšíření počtu týmů a snižování nákladů dostala do hledáčku Volkswagenu: "Nyní to je skvělé, Formule 1 se ubírá správnou cestou. Mnoho automobilek se stáhlo, což z toho dělá pro nás skvělou příležitost - a pak máme další výrobce, o kterých nevíme, jak dlouho se udrží. Měli by se stát dodavateli motoru a pak je pronajímat, prodávat či dávat někomu. Pak neřešíte veškeré ty problémy s týmy, aero-tunely, inženýry, atd."

"Je to jako Formule 1 v mých dnech. Měli jsme March, Lotus a motory od Fordu. Pak přišel Renault jakožto dodavatel motoru se svým impozantním agregátem. Bylo to perfektní. Sledoval jsem Formuli 1 posledních 7 let s BMW a vždy jsem si kladl otázky ohledně počtu startujících, kterých bylo jen 20 - co kdybychom jich měli 30? A nyní k tomu směřujeme. Příští rok budeme mít o tři týmy více, 26 aut - a s globálním motorem, což je skvělá věc z hlediska nákladů a spolehlivosti, bychom aut mohli mít 30," dodává Stuck.

Audi_LeMans

Volkswagen zažívá úspěchy i na závodištích, v odlišných disciplínách. Krom několika vítězství v Le Mans s Audi získal během posledních 2 let i tituly v sérii WTCC se Seatem, nesmíme zapomenout ani na vítězství v letošním Dakaru. Motory Volkswagenu pohánějí k titulům také pilotům v britské i německé F3, kde završily úspěšnou sezónu vítězstvím během uplynulého víkendu ve Velké ceně Macau.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vážně přemýšlí o vstupu do F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.11.2009 11:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Vettel získal další ocenění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud