Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 31. října 2009, 17:34 Google+

FIA před chvíli zveřejnila váhy jednotlivých monopostů, opět se proto podíváme, jaké má kdo vyhlídky do zítřejšího závodu, s jakou strategií piloti pojedou a jak si skutečně vedlo nejlepších deset v dnešní kvalifikaci, pokud bychom přihlédli k množství paliva, s nímž odpoledne vyrazili.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Lewis Hamilton není nejlehčím mužem dne – ač po kvalifikaci nahlas vzdychal, že měl jet vzhledem k náskoku s větším množstvím paliva. Nejlehčí vůz má Robert Kubica, jenž si veze pouze 49,5 kg benzínu. Svou váhou mu jsou blízcí i oba Brawny, kterým v Arábii v závěru sezóny rychlost schází. Red Bully jsou na tom velmi dobře, s těžšími vozy obsadili místa hned za Hamiltonem.

K prasknutí je napěchován palivem Romain Grosjean, jenž si veze přes 105 kg paliva, což představuje kolem 145 litrů benzínu – že by Renault závěr sezóny pojal již jako test pro příští rok, kdy vstoupí v platnost zákaz dotankovávání během závodu? Solidní porci napráskají mechanici Renaultu i Fernandu Alonsovi (103,3 kg).

 

Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace upravíme o množství paliva (vycházel jsem z počtu 10 kg = +0,4 vteřiny na kolo), mírně se smrskne náskok Hamiltona před Vettelem – ale pořad je to propastných půl vteřiny. Lewis dnes vydrtil nejen kolegu se stejným vozem, ale celý zbytek startovního pole.

Po korekci by si hodně polepšil Jarno Trulli, jenž by se dostal na čtvrtou příčku před velmi lehké Brawny, kteří si na Itala budou muset v závodě dát velký pozor. Podle mě si je ale stejně podá, nejpozději při své první zastávce v boxech (pokud nedojde k nějakým nepředvídaným událostem).
Ke změně by došlo i u pilotů BMW, kde by si pořadí prohodili Kubica s Heidfeldem. Němec to má velmi dobře rozjeté, veze si o 10 kg paliva více a je velmi pravděpodobné, že se před Poláka dostane.

Mírným zklamání bylo působení komparsistů Buemiho a zejména Rosberga ve finálové části, nicméně je možné, že s danou technikou předvedli maximum.


Závod je vypsán na 55 kol, zastávky v boxech by měl zahájit nejlehčí Kubica s Barrichellem v 16. kole. Po nich bude stavět Button, o kolo později Hamilton s Webberem, pak Trulli, Buemi a Vettel. Ve dvacátém kole se v boxech dále objeví Heidfeld s Rosbergem. Po těchto zastávkách by měl na chvíli (cca 10 kol) nastat klid.

Od 30. kola se zde začnou objevovat piloti jedoucí zřejmě jen na jednu zastávku, počínaje oběma jezdci Ferrari, i když i zde je možnost, že by se mohli v boxech objevit podruhé, protože 25 kol může být na měkčí směs příliš. U posledních tří - Nakajimy, Alonsa a Grosjeana – je však jediná zastávka podle mě víceméně jistá.


Vytisknout

Diskuze: Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Klasika: Pomalý Nakajima a Rosberg v Top10

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud