K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Odpor stoupne o 10 bodů, Force India připravuje pro rok 2017 deset různých křídel

PH, 24. ledna 2017, 08:35 Google+

Force India pro 20 letošních závodů připravuje 10 odlišných verzí křídel. Podle technického ředitele Andyho Greena jim ale stále schází to pro Monzu, nejrychlejší okruh kalendáře Formule 1.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.01. 22:50) Napište svůj názor
Grafický návrh Force Indie VJM10

Grafický návrh Force Indie VJM10 | foto: Sean Bull

Sdílejte článek

Po rozsáhlých změnách pravidel, která díky širším vozům, širším křídlům i pneumatikám povedou ke zrychlení až o 5 sekund na kolo, bude zlepšování zpočátku velké.

Týmy se budou rychle učit a své vozy intenzívně vyvíjet. "Špičkové týmy dorazí na každý závod s novými díly. My potřebujeme připravit vylepšení pro každý druhý závod," uvádí pro Auto Motor und Sport Andy Green.

Po posledních větších úpravách aerodynamiky týmy nastupovaly téměř na všechny okruhy s křídly pro maximální přítlak. Odlišnou verzi připravili pro tratě jako Spa a Montreal (střední přítlak), křídla pro nižší přítlak vozily pouze do Monzy. Minulý rok ale některé týmy (např. Mercedes) nastoupily v Monze s křídlem z Belgie.

img-responsive

Zadní křídlo Force Indie v Suzuce | foto: Sahara Force India

To se v roce 2017 změní. Force India například připravuje až 10 verzí různých křídel jako v časech před rokem 2009: "Opět dokážeme vytvářet dostatek přítlaku. Proto je budeme mít více odstupňované. Konfigurace okruhu určuje specifikaci křídla. Počítám s tím, že na sezónu budeme potřebovat 10 různých verzí křídel - vpředu stejně jako i vzadu."

Andy Green je rozděluje do čtyř hlavních skupin, z nichž pak některé upraví na míru daným okruhům. "S maximálním přítlakem pojedeme pouze v Monte Carlu, v Singapuru, v Budapešti a v Barceloně." Další kategorií jsou tratě pro střední až vysoký přítlak: Bahrajn, Melbourne, Silverstone, Soči a Šanghaj.

Třetí skupinu pro střední až nižší přítlak tvoří okruhy, jako je Baku, Montreal a Spa. Stranou zůstává pouze Monza. A to je tak trochu problém: "Ještě jsme nepřišli na křídlo, které je dostatečně malé na to, aby nám v Monze zajistilo maximální rychlosti, které potřebujeme. Auta vytvářejí tolik přítlaku, že se ho v Monze musíte trochu zbavit. V budoucnu na ní budou hrát rychlosti na rovinkách také svou roli," vysvětluje technický ředitel Force Indie.

img-responsive

Týmy budou letos muset připravit více odlišných verzí zadního i předního křídla | foto: Sahara Force India

Inženýři letos přepokládají, že kvůli vyššímu přítlaku a s tím souvisejícímu odporu - kvůli širším vozům a pneumatikám stoupne o 10 bodů - klesnou  maximální rychlosti na rovinkách přibližně o 20 km/h. V Monze by to tedy znamenalo 340 km/h místo 360 km/h.

Časy na kolo ale pomalejší nebudou. "V zatáčkách a díky trakci budeme o tolik rychlejší, že to čas ztracený na rovinkách více než vynahradí," podotýká Green. Podle simulací budou nové vozy v rychlejších zatáčkách dosahovat až o 40 km/h více, lepší trakci zajistí o 25 % širší pneumatiky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Odpor stoupne o 10 bodů, Force India připravuje pro rok 2017 deset různých křídel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.01.2017 22:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton může ještě ztratit úsměv po úspěšné Grand Prix Německa

Vyšetřování Hamiltonova incidentu skončilo napomenutím

Lewis Hamilton s Mercedesem dnes exceloval

Nejvyšší rychlosti GP Německa: Hamilton překonal 346 kmh, Raikkonen o 30 km/h pomalejší

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Prohlášení po chaotickém závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Lewis Hamilton si kromě vítězství připsal také další nejrychlejší kolo závodu

Nejrychlejší kolo na Hockenheimringu předvedl Hamilton, Verstappen před oběma Ferrari

Startovní rovinka na Hockenheimringu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu

ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Lewis Hamilton ukázal v kvalifikaci docela jinou tvář

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Německa

Sebastian Vettel v tréninku v Německu

Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

Charles Leclerc se Sauberem v dešti

V 3. deštivém tréninku nejrychlejší Leclerc, Mercedesy a Red Bully bez časů

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen

"Momentálně bych nabídku Ferrari nepřijal," tvrdí Verstappen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

  2. GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

  3. Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

  4. Verstappen ovládl 2. trénink na domácí půdě Mercedesu + VIDEO

  5. ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

  6. Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud