K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

"Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Petr Hlawiczka, 4. září 2017, 06:40 Google+

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 06.09. 21:23) Napište svůj názor
Vozy řadící se na startovním roštu

Vozy řadící se na startovním roštu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

V Monze bylo na startovním roštu za nasazení převodovek, které nevydržely 6 závodů v řadě za sebou, či za nadlimitní součásti pohonných jednotek, penalizováno hned 9 z 20 jezdců, což některé fanoušky rozladilo, protože by za nespolehlivost techniky podle nich neměli pykat. Spousta lidí také nevěděla, jak bude startovní rošt vlastně vypadat, což server F1news.cz ihned objasnil svou grafikou.

Jsou však týmy, které s Rossem Brawnem a jeho záměrem eliminovat tyto tresty nesouhlasí: "Pokud bychom měli neomezené množství peněz, pak bych s Rossem souhlasil," uvádí Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force Indie. "Nechte všechny utratit, co chtějí. Pak půjde o úplně jinou formuli."

"Nemůžete ale říkat, že musíme řídit náklady, a přitom nemít tyto věci, protože pak jde o dvě disharmonická tvrzení. musíme mít na mysli to, proč tady jsou - a jedním z těch důvodů byla úspora nákladů. V dávných dobách, než se stanovil počet motorů na jezdce, jste mohli využívat jeden motor na závod - a to stálo hodně peněz," připomíná šéf Force Indie.

"Příští rok se to sníží na tři motory na jezdce. Jak odstraníte ten stimul, abyste si neřekli: 'Mě nezajímá, že jsou jen tři, mám dost peněz k utrácení, takže jich nasadím šest?'" ptá se Szafnauer. "Jedním způsobem jsou penalizace na roštu. Ty odstraňují ten stimul k utrácení peněz za vývoj motorů. Pokud je nějaký lepší způsob, já jsem pro. Když byla pravidla psána, byl nejlepší tento."

img-responsive

Force India funguje se svým omezeným rozpočtem velmi efektivně, mezi konstruktéry je čtvrtá | foto: Sahara Force India

Podle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena, penalizace na roštu jím alespoň trochu zamíchají, což činí závody zajímavými: "Co je špatného na penalizacích na roštu a promíchání pořadí? Stále o tom hovoříme, snažíme se zlepšit show.

Teď to zkrátka máme a všichni si stěžují, že se rošt promíchá. Rozhodněte se, co vlastně chcete, kluci. Co byste si přáli? Kdo vyhrál jezdce dne? Ricciardo. Odkud že to startoval? Zezadu [z 16. místa] po penalizacích. Šlo o nejlepší jízdu tohoto odpoledne. Řekněte mi, že to bylo špatné. Já si to nemyslím," dodává Green.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.09.2017 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

Renault získává posily, v budoucnu chce útočit na titul

Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fernando Alonso zkouší různé výzvy

"Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Max Verstappen zvládl víkend v Montrealu bez chyb

Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

Lewis Hamilton měl v Kanadě se svým motorem potíže

Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v průběhu Velké ceny Itálie

"Ztráta Ferrari na Mercedes v Monze mi starosti nedělá," ujišťuje Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ týmů po Grand Prix Kanady: "Perfektní den," hodnotí Vettel

  2. Jednodušší aerodynamika - jak se změní pravidla v roce 2019? + VIDEO

  3. Čtyřikrát druhý, to Fina žere: "Musíme se zlepšit." Jeho šéf volí podstatně ostřejší slova

  4. Renault vysílá Red Bullu jasný signál: "Do Rakouska na vaše rozhodnutí čekat nemůžeme"

  5. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  6. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud