FIA schválila pravidla pro motory od roku 2013 + další změny

Petr Hlawiczka, 10. prosince 2010, 16:45 Google+

Na dnešním zasedání FIA v Monaku došlo i na vyjasnění pravidel týkajících se velké změny motorů, k nimž dojde v roce 2013. Co nás tedy definitivně čeká?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 04.03. 12:37) Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Žádné velké překvapení: přechod z dnešních 2,4l V8 motorů na 1,6l čtyřválce s přímým vstřikováním paliva o max. tlaku 500 barů (7250 psi) a omezením na 12 000 ot. /min. Očekává se, že tímto krokem klesne spotřeba paliva o 35%, zatímco díky KERSu by výkony zůstat na současné úrovni (cca 750 koní).

Od roku 2013 budou piloti ovšem moci použít ne osm, ale již pouze pět motorů na sezónu. V roce 2014 dojde k dalšímu zpřísnění na 4 pohonné jednotky na rok pro každého.

Převodovky budou muset vydržet ne čtyři, ale pět po sobě jdoucích závodů. Od roku 2011 bude možno opět používat také přechodné pneumatiky a v reakci na Liuzziho nehodu v Brazílii budou moci týmy v kokpitu používat pro ochranu nohou speciální výztuže proti prolomení monokoku.

K změnám dojde také v boxech, v nichž bude omezena šířka rychlého pruhu. Ředitel závodu dostane navíc možnost z bezpečnostních důvodů boxovou uličku kdykoliv uzavřít. Piloti dostanou instrukce, za jakých podmínek bude možno předjíždět safety-car.

Schváleno bylo i zavedení nastavitelného zadního křídla, které by od příští sezóny mělo usnadnit předjíždění.

Omezena budou pravidla týkající se karosérie v reakci na letošní kontroverzi týkající se ohebných křídel Red Bullu a Ferrari. V plánu je zpřísnění "referenční roviny," stejně jako vylepšení testů ohebnosti v přední části vozu.

Od roku 2012 dojde i ke změnám ve složení paliva, které bude nově obsahovat produkty z biomasy, a k (zatím blíže nespecifikovanému) omezení v oblasti zavěšení (těhlic).

Zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: FIA schválila pravidla pro motory od roku 2013 + další změny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 04.03.2011 12:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Mercedesu

McLaren nastartoval MCL35M, s motorem Mercedes jde o zcela nové auto + VIDEO

Ilustrační fotografie

Další mladí Němci do Formule 1? Možná Beckmann, Zendeli nebo Flörschová

Eddie Jordan

Jordan Strollovi věří: Může to dotáhnout až k titulu, jednu věc ale musí zlepšit

Leclerc vyráží na trať

"Perfektní den, skvělý pocit," hodnotí Leclerc první test s Ferrari v roce 2021 + VIDEO

Tvarování sedačky pro Micka Schumachera

Na adresu Schumachera zní slova chvály, ale Tost a Steiner zdvihají varovný prst

Charles Leclerc v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Britští sázkaři prozradili, co je potřeba při sázení na F1 sledovat

Sergio Pérez během první návštěvy Milton Keynes

Verstappenovu rychlost poznám až po pěti závodech, tvrdí natěšený Pérez

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

Sebastian Vettel v závodě v Turecku

Ferrari bude bojovat o třetí místo, předpovídá Marko. Co Aston Martin?

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

McLaren má letos za cíl zlepšení ve 2 klíčových oblastech. Key promlouvá o silných i slabých stránkách

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

FIA

FIA ruší od roku 2011 zákaz týmové režie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

  2. "Perfektní den, skvělý pocit," hodnotí Leclerc první test s Ferrari v roce 2021 + VIDEO

  3. Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

  4. Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

  5. Na adresu Schumachera zní slova chvály, ale Tost a Steiner zdvihají varovný prst

  6. Button se dohodl s Williamsem, jedná se o dlouhodobý kontrakt

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud