Renault R30 - Jak se změnil od Austrálie po Čínu

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 26. dubna 2010, 10:30 Google+

Renault přes jisté pochyby o jeho formu po změně majetkových podílů v závodním týmu podává stále velmi dobré výkony. Podíváme se, jak pracuje jeho vývojové oddělení prostřednictvím změn, které provedli na svém monopostu R30 mezi závody v Melbourne a v Šanghaji.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 27.04. 15:54) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Renault v šampionátu konstruktérů okupuje se 46 body pátou příčku a prohlásil, že si brousí zuby na čtvrtý Mercedes, na nějž ztrácí bodů 14. Významně k tomu svými výkony přispěl Robert Kubica, jenž v Austrálii dokonce dojel druhý za Jensonem Buttonem na McLarenu. 6 bodů přidal v posledním závodu lepšící se Vitalij Petrov, když obsadil sedmé místo a poprvé bodoval.

Austrálie

australia_side_r30

Změny od Bahrajnu
1. Nové přední křídlo
2. V trénincích zkoušeny nové brzdové kanálky
3. Přídavná křidélka na zádi
4. Přepracovaný difuzor
5. Noví sponzoři (nálepky): DIAC groupe RCI Bangue

Renault má velmi agresivní vývojový program a nové díly představuje v každém závodě. Rychlost vozu je slušná, týmu můžeme určitě nazvat nejlepším ze středu pole - občas dokonce prohání i Mercedesy. Snaží se i marketingové oddělení, které shání nové sponzory a peníze, které by měly zaručit další úspěchy.

Přední křídlo v Austrálii


Verze z Austrálie vlevo, vpravo z Bahrajnu

Přepracované bočnice předního křídla obsahují nové vyšší a zakřivenější venkovní vertikální křidélko (1), která zasahuje až po horní kaskádu (vrchní přední profil). Ta je zakončena drobnější trojúhelníkovou bočnicí (3) místo předchozí čtvercové. Pod ní je navíc ještě venkovní drobná ploutev (3), která pomáhá zvýšit tlak vzduchu. Drobný vertikální prvek (4) usměrňující proudění vzduchu pod křídlem byl přesunut blíže ke středu křídla.

Všechny tyto změny mají za cíl odklonit tok vzduchu mimo přední kola, což vede ke snížení aerodynamického odporu.

Zadní část

r30_Australia_rear

Uprostřed se nad zadní nárazovou strukturou objevilo křidélko (2); dvojice křidélek se objevila i nad brzdovými kanálky (1) - zvýšil se díky nim přítlak na zadních poloosách.

 

Malajsie

Změny od Melbourne

malaysia_r30_side

1. Nový vertikální panel na bočnicích
2. Přidány deflektory
3. Otvory nad podlahou (žaluzie)
4. Otvor před kokpitem, který slouží pouze pro jeho chlazení, používali pouze na Kubicově voze - v Sepangu však zmizel.

Deflektory

bargeboards

R30  neměla od slavnostního představení žádné deflektory, v Malajsii byly konečně na vůz přidány deflektory ve tvaru trojúhelníku.

Vertikální bočnicový panel

panels_r30

Nové panely se směrem k podlaze stáčejí dovnitř (k vozu).

Chlazení monopostu

cooling_r30

V horkém Sepangu tým použil dodatečné žaluziové otvory nad podlahou. Odvod vzduchu byl zajištěn zejména v v těchto místech:
  1. Otvor kolem výfuků
  2. Otvor v kapotáži mezi zadními závěsy
  3. Žaluzie nad podlahou

zaluzie_r30
3 - Chladící otvory nad podlahou (žaluzie)

ice_r30Černé krabičky naplněné oxidem uhličitým v pevném skupenství (často nazývaný suchý led, protože se odpařuje přímo z pevného skupenství, aniž by se předtím změnil v kapalné) pomáhaly chladit přední i zadní brzdy a motor přes průduchy, když stál monopost v garáži či na startovním roštu před startem.

Přední brzdy

brakes_r30

Renault testoval nové přední chladící kanálky s prodlouženými křidélky. Na obrázku je starší verze, kterou nasadili do závodu.

 

Čína

r30_china

Změny od Malajsie
1. Upravené přední křídlo
2. Testována nová podlaha (pro závod nepoužita)
3. Žaluzie nad podlahou v chladnějším Sepangu nebyly použity

Přední křídlo


Verze z Číny vlevo, malajská vpravo

Došlo k prodloužení vnitřní spodní části bočnic - dochází k efektivnějšímu směrování většího objemu vzduchu pod křídlem poblíž bočnic.

Vytisknout

Diskuze: Renault R30 - Jak se změnil od Austrálie po Čínu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 27.04.2010 15:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp austrálie

Whitmarsh: Buttonova forma nás nepřekvapuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud