Analýza Red Bullu RB6 po Bahrajnu

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 19. března 2010, 20:50 Google+

Red Bull přijel do Bahrajnu s několika drobnými úpravami proti posledním zimním testům. A zejména v kvalifikaci všechny překvapil svou rychlostí, když Vettel předčil obě Ferrari a McLarenům nadělil dokonce více než vteřinu.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 20.03. 13:19) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Na monopostu se od prvních testů do Bahrajnu změnil difuzor (1) - došlo ke zvětšení centrálního kanálu a druhého patra. Upraveno bylo i přední křídlo (2), výstupní otvor vzduchu oprostřed pod ploutví na zádi (3). Nové jsou vertikální panely na bočnicích (4) a také deflektory (5).

Vyústění výfuků bulo umístěno níže k podlaze (6). Při testech se snažil Red Bull zmást konkurenci, když do míst, se obvykle nachází (7), nalepil pouze jejich obrázky.

side

Proud vzduchu z níže položených výfuků díky své své vyšší teplotě zvyšuje účinnost difuzoru.  Ne pouze obyčejným obtékáním horního patra difuzoru - v jeho horním patře na boku jsou totiž drobné otvory, kterými horký vzduch z vývuků proudí dovnitř a urychluje proudění. Umoňuje to navíc zvolit agresivnější sklon, aniž by docházelo k oddělení vzdušných proudů.

Nyní se podrobněji podíváme na některé z výše uvedených novinek.

Panely na bočnicích a vylepšení deflektorů
Do Bahrajnu přivezl Red Bull nové boční panely a deflektory. Panely jsou ve spodní části užší (1), nové je i uchycení zpětných zrcátek (2). Deflektory jsou o něco nižší (3) a část již nemá schodovitý tvar (4).

panely

Otvory pro odvod vzduchu
Zadní střední otvor byl podstatně zvětšen již v Barceloně. Nyní je zakulacený, ve tvaru vajíčka - nikolik obdélníkový jako dříve. V Bahrajnu se objevilo další vykrojení v horní části (žlutá šipka). Kolem kokpitu navíc přibyly další otvory (zelená šipka).

outlets

Modifikace předního křídla
Upravený přední spoiler s menším přídavným křidélkem (1) se  objevil již během druhého testu v Jerezu. Toto křidélko, jež bylo dříve rozděleno na tři části, se nyní skládá s částí dvou.

rb

První z nich - ta blíže k okraji (2) zůstala nezměněna. Obsahuje dvojitý profil, který se stará hlavně o generování přítlaku. Střední část (3), který doznala změny, tvoří rovněž dvojitý profil, ovšem menších rozměrů. Nyní obsahuje také bočnici.

Čtvrtá část (4), která sloužila zejména pro stabilizaci vzdušného proudu, byla zrušena. Vertikální prvek (5), který ji podpíral, se přesunul blíže ke kraji k výše popsané třetí části.

rb6

Vytisknout

Diskuze: Analýza Red Bullu RB6 po Bahrajnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 20.03.2010 13:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp itálie

Velká cena Itálie zůstává v Monze nejméně dalších šest let

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud