Jako mnozí další se šestadvacetiletý Chilton přesunul do IndyCar, v níž loni a letos hájí barvy týmu Chip Ganassi Racing. V ostře sledovaném závodě 500 mil INDY se prezentoval velice dobrým výsledkem: po určitou část závodu se dokonce pohyboval v čele a nakonec skončil na 4. místě.
Co se rodákovi z Reigatte v hrabství Surrey na IndyCar líbí, jsou takzvaní pozorovatelé (spotters). Tyto osoby jsou využívány nejčastěji při závodech na oválech - sedí na tribuně a dávají přímo pilotovi informace jízdním stylu, změně závodní stopy, možnostech útoku, aniž by si poškodil vůz. Třeba při průjezdu zatáčkou mu ve vteřinových intervalech radí, zda je jeho manévr ještě bezpečný.
"Zažil jsem tyhle "spottery" a myslím, že jejich činnost je opravdu užitečná. Domnívám se, že při některých závodech Formule 1 by bylo dobré takové pozorovatele mít. Vím, že to v F1 není obvyklé a nejspíš k tomu nedojde, na druhou stranu by to nejspíš snížilo počet kolizí a některých nehod," domnívá se Max Chilton.
Zvláště pro Grand Prix Monaka by tento přístup podle britského pilota měl své opodstatnění, protože na velmi úzké trati se piloti občas nedokáží plně soustředit na situaci kolem sebe a za sebou. Chilton si proto myslí,že pro F1 neobvyklé řešení by mělo své opodstatnění.
"Například v Monaku při nájezdu do Saint Dévote kolikrát nemáte čas se podívat do zpětných zrcátek. Pokud existuje někdo, kdo vás sleduje a řekne vám, že za vaší zádí je soupeř a tlačí na vás, ušetří vám nutnost se věnovat tomu, co se za vámi děje - vy se pak můžete soustředit na dění před vámi, takže jde do jisté míry také o bezpečnostní prvek," domnívá se Chilton.