HRT už představil ve Španělsku svůj monopost (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 4. března 2010, 17:20 Google+

HRT - nováček šampionátu Formule 1, včera přejmenovaný ze svého dřívějšího názvu Campos, dnes představil svůj vůz.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 06.03. 13:13) Napište svůj názor
Test Barcelona

Test Barcelona | foto: Karel Bařina, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Odpolední prezentace se zůčastnila řada novinářů, sportovců i významných politických osobností - například španělskými ministry - Pedrem Albertem Cruzem a José Ballestou, a také prezident Španělské královské automobilové federace - Carlos Garcia.

Majitel týmů Jose Ramon Carabante na úvod všem poděkoval za podporu a potvrdil druhého závodního pilota, jenž bude nastupovat po boku Bruna Senny - Karuna Chandhoka. Otevřeně zároveň dodal, že s žádným záložním či testovacím jezcem smlouvu ještě nepodepsali.

hrt_12

Vůz vyrobila italská společnost Dallara, pohánět ho bude motor od Cosworthu s využitím převodovky Xtrac. Vzhledem k tomu, že nejsou již povoleny žádné testy před startem prvního závodu, se první jízda uskuteční až příští pátek během volných tréninků před Velkou cenou Bahrajnu.

hrt

Prezentovaný vůz na fotkách je již třetí šasi pro HRT - první dvě jsou na cestě do Bahrajnu. Kvůli možným právním problémům (zkratka nápadně připomíná australský Holden Racing Team) ještě přemýšlejí o dodatečné změně názvu. Za cíl si kladou porazit Virgin a Lotus.

hrt_4

Mezi sponzory patří Murcia (hlavní město stejnojmenného autonomního společenství v jihovýchodním Španělsku), jedna z brazilských bank a také mexický milionáře Carlos Slima (prostřednictvím jedné ze svch společností). Ještě ale zřejmě neměli čas nalepit na vůz všechny sponzory, objevuje se tam jen Murcia (slogan jejich turistické marketingové kampaně: Región de Murcia; no-typical).

hrt_10

hrt_6

Vůz tvarem nosu ve tvaru V opravdu připomíná monopost Virginu VR-01, podobné jsou také vysoká vertikální křídla na kraji před bočnicemi a podseknutí bočnic.

hrt_7

Tvar nosu, s nímž přišel jako první Red Bull, je v horních okrajích typicky vydutý. Ve spodní části se tak setkávají obě strany spodního závěsu. U předních kol jsou rovněž patrné obrovské brzdové kanálky, které musí přivádět dostatek vzduchu pro chlazení brzd, jež budou letos s těžkými monoposty obzvlášť namáhány.

hrt_11

Deflektory klesající ve tvaru schodů jsou poměrně velké. Zrcátka jsou umístěná na vysokých vertikálních křídlech upevněných na přední straně bočnic. Ty jsou kvůli objemné palivové nádrži široké, nabobtnalé, v přední části hodně vykrojené. Směrem k zádi neklesají tak radikálně jako u Virginu či McLarenu; připomínají spíše zakulacené hrdlo láhve. Vyústění výukového potrubí je posunuto hodně dozadu, hned před zadní zavěšení.

hrt_9

Otvor pro přívod vzduchu má kulatý tvar a má ukrojenou spodní část a je podpírán dvěma sloupky, jak je to letos běžné u konkurence. Vstup je kulatý a vzduch jím proudí v první části zcela vodorovně přes palivovou nádrž a klesá k motoru. Jeho kryt nemá tvar rozšířené žraločí ploutve.

hrt_5

Za převodovkou je spodní část zadního křídla přerušená uprostřed nárazovou strukturou. Při prezentaci španělský tým difuzor pečlivě skrýval, jak se stalo letos zvykem. Určitě bude dvojitý, podle obrysů se nicméně jeví poměrně jednoduchý.

Jsem zvědav, jak si bude stát ve srovnání s ostatními nováčky. Deficit v testování se zpočátku zřejmě projeví, na druhou stranu mi přijde monopost více aerodynamicky rozvinutý než Lotus, takže by s ním a s Virginem mohl hrát stejnou (žel onu druhou) ligu.

První dojmy Craiga Scarborougha si můžete přečíst zde.

 

Technické informace

Šasi: vyrobené Dallarou z uhlíkových kompozitů

Rozměry
- délka: 4800 mm
- výška: 950 mm
- rozvor kol: 3200 mm
- rozchod vpředu: 1800 mm
- rozchod vzadu: 1800 mm

Motor
- čtyřdobý Cosworth CA2010
- 8 válců do V, úhel sevření: 90 °
- konstrukce: blok válců z odlité hliníhové slitiny, kované hliníkové písty, ocelová kliková hřídel
- objem: 2400 cm3
- maximální otáčky: 18000
- hmotnost: přes 95 kg
- vrtání válců: do 98 mm
- plnění palivem: 8 trysek Magneti Marelli, plnící tlak 100 barů
- zapalování: 8 svíček Champion, zapalovací cívky Magneti Marelli

Převodovka: Xtrac

Vytisknout

Diskuze: HRT už představil ve Španělsku svůj monopost (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 06.03.2010 13:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kolles, Colin

Ind Chandhok bude závodit za tým Hispania

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud