HRT už představil ve Španělsku svůj monopost (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 4. března 2010, 17:20 Google+

HRT - nováček šampionátu Formule 1, včera přejmenovaný ze svého dřívějšího názvu Campos, dnes představil svůj vůz.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 06.03. 13:13) Napište svůj názor
Test Barcelona

Test Barcelona | foto: Karel Bařina, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Odpolední prezentace se zůčastnila řada novinářů, sportovců i významných politických osobností - například španělskými ministry - Pedrem Albertem Cruzem a José Ballestou, a také prezident Španělské královské automobilové federace - Carlos Garcia.

Majitel týmů Jose Ramon Carabante na úvod všem poděkoval za podporu a potvrdil druhého závodního pilota, jenž bude nastupovat po boku Bruna Senny - Karuna Chandhoka. Otevřeně zároveň dodal, že s žádným záložním či testovacím jezcem smlouvu ještě nepodepsali.

hrt_12

Vůz vyrobila italská společnost Dallara, pohánět ho bude motor od Cosworthu s využitím převodovky Xtrac. Vzhledem k tomu, že nejsou již povoleny žádné testy před startem prvního závodu, se první jízda uskuteční až příští pátek během volných tréninků před Velkou cenou Bahrajnu.

hrt

Prezentovaný vůz na fotkách je již třetí šasi pro HRT - první dvě jsou na cestě do Bahrajnu. Kvůli možným právním problémům (zkratka nápadně připomíná australský Holden Racing Team) ještě přemýšlejí o dodatečné změně názvu. Za cíl si kladou porazit Virgin a Lotus.

hrt_4

Mezi sponzory patří Murcia (hlavní město stejnojmenného autonomního společenství v jihovýchodním Španělsku), jedna z brazilských bank a také mexický milionáře Carlos Slima (prostřednictvím jedné ze svch společností). Ještě ale zřejmě neměli čas nalepit na vůz všechny sponzory, objevuje se tam jen Murcia (slogan jejich turistické marketingové kampaně: Región de Murcia; no-typical).

hrt_10

hrt_6

Vůz tvarem nosu ve tvaru V opravdu připomíná monopost Virginu VR-01, podobné jsou také vysoká vertikální křídla na kraji před bočnicemi a podseknutí bočnic.

hrt_7

Tvar nosu, s nímž přišel jako první Red Bull, je v horních okrajích typicky vydutý. Ve spodní části se tak setkávají obě strany spodního závěsu. U předních kol jsou rovněž patrné obrovské brzdové kanálky, které musí přivádět dostatek vzduchu pro chlazení brzd, jež budou letos s těžkými monoposty obzvlášť namáhány.

hrt_11

Deflektory klesající ve tvaru schodů jsou poměrně velké. Zrcátka jsou umístěná na vysokých vertikálních křídlech upevněných na přední straně bočnic. Ty jsou kvůli objemné palivové nádrži široké, nabobtnalé, v přední části hodně vykrojené. Směrem k zádi neklesají tak radikálně jako u Virginu či McLarenu; připomínají spíše zakulacené hrdlo láhve. Vyústění výukového potrubí je posunuto hodně dozadu, hned před zadní zavěšení.

hrt_9

Otvor pro přívod vzduchu má kulatý tvar a má ukrojenou spodní část a je podpírán dvěma sloupky, jak je to letos běžné u konkurence. Vstup je kulatý a vzduch jím proudí v první části zcela vodorovně přes palivovou nádrž a klesá k motoru. Jeho kryt nemá tvar rozšířené žraločí ploutve.

hrt_5

Za převodovkou je spodní část zadního křídla přerušená uprostřed nárazovou strukturou. Při prezentaci španělský tým difuzor pečlivě skrýval, jak se stalo letos zvykem. Určitě bude dvojitý, podle obrysů se nicméně jeví poměrně jednoduchý.

Jsem zvědav, jak si bude stát ve srovnání s ostatními nováčky. Deficit v testování se zpočátku zřejmě projeví, na druhou stranu mi přijde monopost více aerodynamicky rozvinutý než Lotus, takže by s ním a s Virginem mohl hrát stejnou (žel onu druhou) ligu.

První dojmy Craiga Scarborougha si můžete přečíst zde.

 

Technické informace

Šasi: vyrobené Dallarou z uhlíkových kompozitů

Rozměry
- délka: 4800 mm
- výška: 950 mm
- rozvor kol: 3200 mm
- rozchod vpředu: 1800 mm
- rozchod vzadu: 1800 mm

Motor
- čtyřdobý Cosworth CA2010
- 8 válců do V, úhel sevření: 90 °
- konstrukce: blok válců z odlité hliníhové slitiny, kované hliníkové písty, ocelová kliková hřídel
- objem: 2400 cm3
- maximální otáčky: 18000
- hmotnost: přes 95 kg
- vrtání válců: do 98 mm
- plnění palivem: 8 trysek Magneti Marelli, plnící tlak 100 barů
- zapalování: 8 svíček Champion, zapalovací cívky Magneti Marelli

Převodovka: Xtrac

Vytisknout

Diskuze: HRT už představil ve Španělsku svůj monopost (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 06.03.2010 13:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kolles, Colin

Ind Chandhok bude závodit za tým Hispania

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud