Motorové penalizace na spadnutí: Ferrari nasazuje novou řídicí elektroniku, Renault MGU-K

Petr Hlawiczka, 12. dubna 2019, 06:20 Google+

Ferrari do Číny po selhání motoru v předchozím závodu přivezlo novou řídicí elektroniku (CE), Renault po sérii potíží, kdy v Bahrajnu nedojel do cíle s žádným ze svých vozů, nasazuje novou specifikaci motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a věří, že tím jeho spolehlivost vyřešil.

Počet komentářů:  38 komentářů (Poslední 12.04. 17:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo v Bahrajnu musel odstoupit kvůli závadě MGU-K

Daniel Ricciardo v Bahrajnu musel odstoupit kvůli závadě MGU-K | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Leclerc si jel před dvěma týdny pro své první vítězství ve velké ceně, než ke konci přestal pracovat jeden ze šesti válců v jeho spalovacím motoru a on se propadl na třetí příčku. U Ferrari poté zjistili, že byl na vině zkrat v řídicí jednotce vstřikovacího systému, s čímž se nikdy dříve nesetkali.

Motor byl jinak v pořádku a mladý pilot jej měl ve voze v prvním tréninku, v němž na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, jenž zajel nejrychlejší čas, ztratil 0,256 s. Oba ale ve svých pohonných jednotkách měli již novou řídicí elektroniku.

To již využil také zákaznický Haas, zatímco Alfa Romeo s nasazením nového dílu neznámo proč otálí. Giovinazzi přitom první trénink kvůli technickému problému s pohonem prostál v garáži.

Nasazení řídicí elektroniky by přitom nebylo penalizováno, týmy mohou v roce 2019 beztrestně využít 2 kusy řídicí elektroniky (CE), MGU-H či baterií (ES), v případě spalovacího motoru (ICE), turba nebo MGU-K dokonce 3 kusy.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Číně

Stav použitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Číně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Renault provází v této sezóně problémy s MGU-K, proto tři z jeho čtyř vozů dostávají novou specifikaci - s tou starší si zatím vystačí Carlos Sainz, jemuž tento díl McLaren měnil v Bahrajnu.

Nico Hülkenberg, jenž v Bahrajnu musel po selhání pohonné jednotky rovněž odstoupit, kromě toho využívá nový spalovací motor, turbo i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).

Renault si je jistý, že nový MGU-K zabrání dalším problémům: "Odstoupení se naprosto týkaly MGU-K. Bylo to u Daniela naprosto zřejmé, týkalo se to však i Nica, u něhož jsme preventivně museli vyměnit pohonnou jednotku. Šlo trochu o to stejné jako u Carlose v Austrálii - selhání MGU-K způsobilo poškození motoru," vysvětluje Cyril Abiteboul.

"MGU-K je již pro tento víkend vyřešeno. Měli jsme s ním od počátku sezóny několik nesouvisejících problémů, je proto důležité, že to to nyní máme za sebou a věci jsme dali do pořádku. Podívali jsme se na to, zapracovali na spolehlivosti a situaci jsme vyřešili," dodává šéf Renaultu.

Aktualizace: motor ve voze Toro Rosso u Daniila Kvjata bude měnit také Honda, která si ráno povšimla v datech určitou anomálii.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Motorové penalizace na spadnutí: Ferrari nasazuje novou řídicí elektroniku, Renault MGU-K

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 12.04.2019 17:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 38 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel začíná v Číně nejlépe

Začátek 1000. závodního víkendu patří Vettelovi, Hamilton druhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud