K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Wolff o "nejtěžším rozhodnutí za posledních 5 let," objasňuje problémy s rádiem

Albert Hadáček, 31. července 2017, 20:55 Google+

Šéf Mercedesu byl pro oficiální stránky Formule 1 vyzpovídán ohledně uplynulého závodu v Maďarsku. Co stálo za problémem s komunikací? Jak reflektuje rozhodnutí Lewise Hamiltona? Jak bude vypadat sestava pro příští sezónu?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 01.08. 12:28) Napište svůj názor
Toto Wolff v Soči

Toto Wolff v Soči | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Jedním z největších problémů, které jste během závodu prožili, byly potíže s komunikací. Můžeš nám to přiblížit?
Spadl nám systém s daty, neměli jsme data z garáže a problémy byly i na boxové zídce - neměli jsme k dispozici žádné záběry. Nakonec se nám to podařilo nahodit, ale každý si asi dokáže představit, jak těžko se bez informací dat pracuje.

Můžeš nám říct něco o vaší konverzaci s Lewisem ohledně puštění Bottase. Bral to s klidem?
Když se Lewis dostal před Valtteriho, tak to vypadalo, že má lepší tempo. Neměli jsme jistotu, že se Valtteri za oběma vozy Ferrari udrží. Když totiž jedete v těsném rozestupu, pneumatiky dostávají hodně zabrat. Takže musel jet s odstupem. V té chvíli si Lewis myslel, že by dokázal jet rychleji a chtěl, abychom mu dali šanci. To se stalo, ale nakonec nedokázal předjet Kimiho, takže jsme vedli interní diskuzi ohledně opětovného prohození pozic.

Rizikem byl v té chvíli blížící se Verstappen a my nechtěli přijít o pódium. Museli jsme tak dobře vymyslet, kde k prohození dojde. Nakonec to padlo na poslední zatáčku posledního kola, jelikož pak již nebudou žádné příležitosti k předjíždění. Nijak jsme se nehádali, vše proběhlo ve sportovním duchu. Bylo to rozhodně těžké rozhodnutí jak pro tým, tak pro Lewise.

Kdybyste neměli problémy s rádiem, došlo by k prvnímu prohození dříve? Hrálo by to nějakou roli?
Mohli jsme to udělat o pár kol dříve, a to v momentě, kdy to Lewis navrhl. V té době měl ještě pneumatiky ve slušném stavu. Možná jsme to měli udělat a mohlo to přinést své ovoce, jelikož jsme na konci závodu byli dost blízko vozům Ferrari. Tyto spekulace ale ničemu již nepomohou.

Zpět k vašemu problému. Byl to Stuttgart, Brackley nebo chyba přímo na trati?
Byla to hardwarová záležitost přímo na místě. Našli jsme poškozené vlákna v jednom z optických kabelů.

Změnil se nějak váš přístup k šampionátu pilotů. U Ferrari to vypadá, že budou jezdit na Vettela. V Bahrajnu Valtteri pustil Lewise a on skončil druhý a Valtteri třetí. V Budapešti skončil Valtteri na P3 a Lewise to stálo tři body. Proč to neděláte jako u Ferrari?
Protože naše hodnoty nám vyhrály šest titulů a vyhrají nám další v budoucnu. Víme, že nás to stálo tři body, ale takhle prostě fungujeme. Dodržujeme slovo, a pokud nás to nakonec bude stát šampionát, tak to prostě přijmeme.

Museli jste vést diskuze i o strategii Ferrari, oni nepustili rychlejší auto dopředu...
Je to těžké. Sebastian se pak z vzchopil a dokázal nás udržet za sebou. Nakonec jim to docela vyšlo.

Jak vidíš jejich rychlost?
Nemyslím si, že ukázali své maximum, jelikož Sebastianův vůz byl poškozen - volant se mu stáčel vlevo. Bylo to vidět, když zastavoval. Kimi pak měl volný vzduch a zajel velmi rychlé sektory. Myslím si, že kdyby ho nechali, tak by Vettela asi předjel. Do toho vidíte, že Fernando Alonso zajel nejrychlejší kolo závodu. Hádám tak, že Ferrari nejelo naplno.

Když Lewis na začátku závodu sváděl souboj s Verstappenem, mluvil o nebezpečném řízení...
Mluvili jsme s Lewisem a říkal, že nebyl zrovna nadšen z toho, jak Max řídil. To je ale jejich věc a musejí si to vyřešit... na trati.

Když se podíváme na vaší druhou výměnu. Navrhl to Lewis, nebo se jednalo o týmový rozkaz?
Byl to jeho návrh. Řekl, že dokáže jet rychleji a že pokud by to nevyšlo, tak se znovu prohodí. Nemuseli jsme nic nařizovat

Pokud se na konci šampionátu ukáže, že Lewis prohrál o tři bodu, budete toho litovat?
Kdybych tu teď tvrdil, že bychom toho nelitovali, tak bych byl hodně naivní. Pokud to tak dopadne, tak všichni budou ukazovat na Budapešť. Považoval bych to za velký kiks. Z dlouhodobého hlediska se ale vyplatí držet se svých hodnot a zásad. To v budoucnu přinese další tituly. V to prostě věřím. Bylo to asi nejtěžší rozhodnutí za posledních pět let, ale bylo správné - z hlediska našich hodnot. Chceme to prostě dělat správně. Občas to ale může být hodně drsné.

Čeká nás letní přestávka, což je ideální čas na rozebrání jezdecké sestavy pro rok 2018...
Ano, je to ideální čas na probrání a promyšlení následujících kroků. Už jsme něco řešili s Valtterim a já rozhodně chci jít do druhé poloviny sezóny s vyřešenou soupiskou pro rok 2018.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Wolff o "nejtěžším rozhodnutí za posledních 5 let," objasňuje problémy s rádiem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 01.08.2017 12:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

Kevin Magnussen ve Velké ceně Kanady skončil třináctý, stejně jako v Monaku nebo v Baku

"Ani soupeři nechápou, jakou máme smůlu," diví se Haas

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Budou Lewisovi chybět tři bodíky? Odhadujte to v polovině sezóny!

Mercedes si uvědomuje, že vrácení pozice Bottasovi může Hamiltona stát titul

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  4. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  5. Kde nám to drhne, milá F1?

  6. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud