Měly proměnlivé teploty trati vliv na kvalifikaci? Pomohly?
Lewis Hamilton: Ano, v kvalifikaci bylo rozhodně tepleji než ve 3. tréninku, takže odpoledne bylo opravdu horko. Zlepšilo se i vyvážení auta, čemuž jsem se musel po simulaci kvalifikace ze 3. tréninku přizpůsobit. Musím říct, že když bylo v kvalifikaci nejtepleji, nebylo to nejlepší [na konci kvalifikace, kdy se Hamilton už nedokázal zlepšit, ale výrazně se nezlepšili ani jeho soupeři - pozn. red.]. Naštěstí mi to pomohlo (smích).
Vypadalo to, že jste měl problém dát dohromady dobré kolo. Proč?
LH: Kvůli pneumatikám. Je problém je dostat do správné provozní teploty v každé části okruhu. I když jezdíme s maximálním přítlakem, kvůli nízkému tlaku vzduchu na pneumatiky působí nízké vertikální zatížení, takže se nezahřívají dostatečně rychle. Navíc se v průběhu kola zahřátí mění a tím se mění i vyvážení.
Získal jste díky dobrému startu v Austinu sebejistotu při rozjezdech?
LH: Je to průběžný proces. Už jsme se hodně zlepšili, ale stále na spoustě věcech pracujeme a do konce roku pracovat budeme.
Je to vaše desátá pole position v sezoně. Jste s tímto číslem spokojený?
LH: Jo! Kvalifikace pro mě nejsou tak špatné! (smích) Deset je dobré číslo. Také je zajímavé, jak se každý rok mění vaše silné a slabé stránky. To je důvod, proč je tento sport tak skvělý, vždy máte na čem pracovat!
Byl jste překvapený, že Nico Rosberg získal v kvalifikaci druhou pozici, když se ve 3. tréninku trápil?
LH: Abych byl upřímný, vůbec jsem se na svého týmového kolegu nesoustředil. Zaměřil jsem se na vlastní tempo. Spíše si myslím, že lidi byli překvapení tím, že ráno zaostával. Měl stejné nastavení auta jako já, očekával jsem, že se mi přiblíží. Potřeboval jen najít správné okno, kde bude auto fungovat - potom jsme oba na hranicích toho, co naše auto dokáže.
Do první zatáčky to je od startu daleko. Má pilot na druhé pozici výhodu ve větrném pytli za prvním autem?
LH: Ne, protože efekt větrného pytle je zde minimální. Minulý rok jsem za ním [Rosbergem na 1. místě - pozn. red.] byl nalepený a sotva jsem měl nějakou výhodu! Ten efekt je zde menší než na jiných okruzích, ale stejně tu je, takže budu muset všem ujet, aby toho nevyužili!
Red Bull je zde silný a jeho piloti mají pro start připraveni super-měkké pneumatiky...
LH: Myslím, že jim to dá výhodu tak tří metrů do první zatáčky, takže je zkrátka budeme muset hlídat.
Předjíždění je na trati v Mexiku těžké, takže ten, kdo vyjede jako první z první zatáčky, bude mít výhodu. Souhlasíte?
LH: Ano, předjíždění je zde ošemetné, pozice na trati je vším. Pokud chcete někoho předjet, musíte být o šest desetin sekundy rychlejší než on - podle mého odhadu. Jenže je obtížné toho dosáhnout. A já rozhodně nikomu nedám šanci, aby to otestoval!
Je pro vás Rosbergova pozice stěžejní při boji o titul.
LH: Ne, soustředím se jen na závod a nic jiného. Pokud vedu závod, je to to jediné, co mě zajímá.
Tento závod bude velmi těžké zvládat pneumatiky, aby tak pilot činil správně, musí mít dobrý jezdecký styl nebo cit pro pneumatiky?
LH: Obojí. Teplota se do pneumatik a ráfků dostává z brzd - takže si na to musíte dávat dobrý pozor. Není to tak jednoduché jako dřív.
Nico Rosberg a vy používáte stejné nastavení auta. Je to jen náhoda?
LH: V podstatě jsme začali se stejným nastavením, potom jsme dělali různé změny jinými směry a nastavili auto do podoby, která nám nejvíce vyhovovala. Někdy se Nico v autě cítil pohodlněji než já, a tak jsme auto nastavili podle něj a naopak. Myslím, že jsme oba dva našli dobré nastavení pro zítřejší závod - a to bude super pro fanoušky!