Vasseur si je vědom tradice Renaultu, žádá ale včasné úspěchy

Robert RoBertino Pavelka, 3. února 2016, 21:00 Google+

Frédéric Vasseur je stálicí mezi vedoucími postavami motorsportu už více než po jedno desetiletí. Díky svému působení v týmu ART Grand Prix je jeho osoba důležitá v rozvoji kariér pilotů jako Lewis Hamilton, Nico Rosberg nebo Valtteri Bottas.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Frederic Vasseur má bohaté zkušenosti z nižších formulí

Frederic Vasseur má bohaté zkušenosti z nižších formulí | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tituly týmu ART přiváželi v kategorii GP2 Nico Rosberg (2005) i Lewis Hamilton (2006). Podobné úspěchy sklízeli v GP3 Mexičan Esteban Gutiérrez (2010) a jeho následovník Valtteri Bottas (2011). Pokud bychom si dělali obvyklé čárky, tak ART a jeho předchůdce ASM pod Vasseurovým vedením dobylo 51 z 80 závodů F3 Euro Series (2004-2009) a všichni šampioni se rekrutovali z této stáje - ona šestice vyhrávala v tomto pořadí: Jamie Green, Lewis Hamilton, Paul di Resta, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg a Jules Bianchi.

Dejme tedy prostor Vasseurovi, novému závodnímu řediteli Renaultu, aby nám řekl něco bližšího o chystaném útoku francouzské značky na výsluní.

V krátké době vás čeká poměrně velký počet změn. Jak se vám je daří zvládat?

Máme plán a ten musíme naplnit během tří sezón. Nejdříve je třeba vybudovat tým jako jednolitou organizaci a ujistit se, že všichni dobře spolupracují. Naší prioritou je zajistit, aby všechno šlo hladce. Nechci se zaměřit jen na určitý proces, vím, že musíme usilovat rovněž o úspěchy a to co nejrychleji. Není toho opravdu málo.

Renault se účastní závodů v F1 déle než 40 let, existuje tu skutečná kultura závodění, o čemž se můžeme každý den ve Viry-Châtillon ujišťovat. V Enstone je to stejné, můžeme na to být velmi hrdí. Moje první návštěva Enstone mi ukázala skutečnou vazbu k Renaultu, někteří lidé ještě spolupracovali s týmem v období, kdy Fernando Alonso vyhrál šampionát. Máme velice silné základy pro vybudování následných úspěchů.

Ve Formuli 1 se představíte poprvé, jak se těšíte?

To je pravda, ale už jsem nějakou dobu působil v juniorských kategoriích, takže jsem vlastně jenom čekal, až budu nabyté zkušenosti získané v průběhu mnoha let zúročit právě v F1. Je to pro mě nová zkušenost, ale závody jsou pořád závody a cíl je pokaždé stejný. Potřeba vítězit nebere ohled na rozdílné kategorie.

Co nakonec vedlo k rozhodnutí angažovat Kevina Magnussena?

Kevin je příkladem dobrého poměru zkušenosti a mládí. Absolvoval velice slušnou sezónu v F1 u McLarenu (2014) a také prokázal své schopnosti v kategoriích, jako je Formule Renault 3.5. Dokáže vyhrávat závody i šampionáty a je opravdu talentovaný. Nedostatek absolvovaných kilometrů v loňském roce ho může jen motivovat a určitě vyvine nemalé úsilí, aby se opět do závodního procesu vrátil. Je to pro nás důležité, protože víme, že ročník 2016 nebude vůbec jednoduchý. Je nám jasné, na jakém bodě začínáme a potřebujeme motivované piloty jako je Kevin, aby nám v naší tvrdé práci pomohli. 

Bude to také velká výzva pro nováčka Palmera?

Jolyon postoupil z pozice testpilota soukromého týmu, teď bude pilotovat vůz týmu, který už v F1 nasbíral mnoho zkušeností. Je otevřený přijímání nových poznatků a je známo, že v roce 2014 získal titul v sérii GP2. To se může pozitivně odrazit do výsledků na trati. Bude to jeho nováčkovská sezóna, ale také víme, co takový rookie může týmu přinést, proto jsme spokojeni, že ho máme v našem kokpitu.

Testovat pro vás bude jeden ze špičkových mladých francouzských pilotů, Esteban Ocon. Jaký to je pocit, mít ho rovněž v týmu?

Esteban je šampionem GP3 a porazil Maxe Verstappena v evropském šampionátu F3 (2014). Považuji ho za jednoho z nejúspěšnějších mladíků za poslední roky. Má před sebou skvělý rok na pozici třetího pilota a náhradníka, stejně jako další programy u Mercedesu. Pro něj to je velká příležitost a my za značce Mercedes-Benz děkujeme za podporu, i ze strany Genii, věřím že svůj talent a schopnosti prokáže.

Vytisknout

Diskuze: Vasseur si je vědom tradice Renaultu, žádá ale včasné úspěchy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rémi Taffin už se pohybuje v F1 přes 15 let

Taffin zůstává přes velké nadšení realistou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud