Horner o flirtování s Ferrari, vlivu Vettela a docházející trpělivosti s Renaultem

Petr Hlawiczka, 13. července 2015, 06:40 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří pro oficiální stránky F1 o svém týmu, o spokojenosti s šasi, o Sebastianovi Vettelovi či o flirtování s Ferrari. Po Renaultu chce, aby po úspěšných výsledcích novinek zaznamenaných na testovacích stolicích co nejrychleji na dráze nasadil vylepšení své pohonné jednotky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull od Ferrari dostal velkorysou nabídku

Red Bull od Ferrari dostal velkorysou nabídku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Christiane, v Kanadě konzultant Red Bullu Helmut Marko řekl, že Renault má na dynamometru nový projekt a že jeho potenciál budete znát do tří týdnů. Ta doba vypršela v Silverstone, jak se tedy věci mají?
Christian Horner: Myslím, že to je otázka pro Renault, protože jde o jejich byznys, ne o náš. Ale pokud vím, tak na svém dynamometru dosahují slušného pokroku. Přijali teď některá strategická rozhodnutí ohledně nasazení a o směru vývoje, kterým se ve zbytku této sezóny chtějí ubírat - a to má na příští rok ohromný dopad.

Co pro vás znamená jejich časový plán?
ChH: Samozřejmě je tím zkoušena naše trpělivost. Jako každý soutěživý tým si přejeme mít výkonnost včera. Žel zaváděcí čas je u motorů mnohem delší než u šasi. V trpělivosti nejsme moc dobří. Chceme mít výkonnost co nejdříve.

Co to znamená 'co nejdříve?' V příštích třech týdnech?
ChH: Z toho, kde se momentálně koncept nachází, jde zřejmě přinejmenším o pár měsíců. O dva až tři měsíce. Musí k tomu dojít letos. Cokoliv se v tomto roce naučíte, vám také pomůže v příští sezóně.

img-responsive

Největší vliv na konkurenceschopnost Red Bullu má podle Hornera prvek, který nemají pod kontrolou - pohonná jednotka Renaultu | foto: Renault Sport F1

Renault i Red Bull údajně načrtli scénáře odchodu. Ale vzhledem k tomu, že jsi nedávno prodloužil osobní smlouvu s Red Bullem - znamená to, že jejich odchod je už smeten se stolu?
ChH: Ha! Podepsal jsem tu smlouvu teprve nedávno. Jsme odhodlání dostat se zpět do konkurenceschopné pozice. Bolí to, když nejste rychlí, a žel existují určité prvky, které nemáme pod kontrolou. Ale v tom, co pod kontrolou máme, pracujeme naplno, abychom byli připraveni využít vylepšení pohonné jednotky, až přijdou.

Jsi teď spokojený s šasi?
ChH: Nikdy nejsme spokojeni. Tady se vždy pokoušíme o zlepšení. Změny v pravidlech během zimy nás postihly zřejmě více, než jsme očekávali. Nyní ale velmi dobře rozumíme všem oblastem, ve kterých se musíme zlepšit, a také tomu, jak je zlepšit.

Máte zájem přetáhnout Jamese Keye z Toro Rosso? Ukazuje, co je možné dokázat i s malým rozpočtem.
ChH: Nemáme o to žádný zájem. Máme silný technický tým. Adrian [Newey] je stále zapojen do všech probíhajících věcí a s Robem Marshalem, Pierrem Wachem a s Danem Fallowsem máme silnou technickou skupinu. Netoužíme tedy po tom cokoliv měnit.

A co Renault? Spekuluje se o tom, že by mohli koupit Lotus. Co by to pro dva týmy Red Bullu znamenalo? Šéf Carlos Ghosn údajně prohlásil, že je velmi nepravděpodobné, aby Renault hrál v roce 2017 roli dodavatele motorů.
ChH: To jsou rozhodnutí, která musí učinit oni. Bylo by to v jistém smyslu ironické, kdyby odkoupili zpět tým, který prodali. Pokud jde ale o naši pozici, máme s Renaultem zcela jasnou smlouvu, která nám zaručuje prioritní status. Kterýkoliv z těchto scénářů vyžaduje konkurenceschopný motor - a to opravdu nezáleží na tom, jakou smlouvu máme uzavřenou.

img-responsive

Red Bull si zaflirtoval s Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Někteří se domnívají, že Red Bull nedávno flirtoval s Ferrari. Mohlo by to být krátkodobým řešením? Určitě by nešlo o dlouhodobé řešení, pokud chcete znovu vyhrávat tituly.
ChH: Myslím, že by bylo přehnané tvrdit, že Red Bull flirtuje s Ferrari. Samozřejmě, ze skupina Red Bull měla s Ferrari dlouholetý vztah jakožto s dodavatelem motorů pro Toro Rosso. Sergio [Marchionne] nám učinil velkorysou nabídku bez jakýchkoliv detailů, když navštívil Velkou cenu Rakouska - ale momentálně se soustředíme na to, co v tuto chvíli máme.

Rok 2016 je jednou věcí, ale co rok 2017?
ChH: To může jít o zcela odlišnou hru.

Dokázal by sis to vůbec někdy představit, že po tolika úspěšných letech se tak rychle propadnete - a bez jakékoliv očividné cesty vzhůru?
ChH: Věci se zde mění velmi rychle. Velká většina lidí, která nám pomohla vyhrát 8 titulů a 50 velkých cen, je stále tady. Ale změnily se okolnosti. Žel prvek, který má na naši konkurenceschopnost největší vliv, je ten, který nemáme pod kontrolou.

Prohlásil jsi, že i kdyby Sebastian Vettel zůstal u Red Bullu, tak byste byli ve stejně špatné situaci.
ChH: Pokud by Sebastian byl stále s Red Bullem, naše pozice by se nelišila, protože jezdci nejsou naším problémem.

img-responsive

Odchod Vettela na formu Red Bull vliv nemá | foto: Scuderia Ferrari

Určitě byste byli se Sebastianem ve stejné situaci? Má jezdec tak malý vliv?
ChH: Byli bychom chudší!

Bernie Ecclestone se domnívá, že závodění F1 bude v roce 2017 jednodušší a více vzrušující. Proč to trvalo tak dlouho pochopit, že byl sport tlačen špatným směrem?
ChH: Faktem je, že když máte skupinu expertů, kteří všichni věří, že ví, co se má udělat, pak to skončí zmatkem. Myslím si, že realita byla pochopena teprve nedávno - a výsledkem je větší shoda v tom, co se má udělat.

Bernie měl vždy pravdu, když říkal, že F1 je o muži a o stroji na limitu. Musí být napínavou, rychlou, hlasitou a sexy. Jedním slovem, musí obsahovat "wau" faktor.

Potřebujeme se vrátit k principům, což bude relativně jednoduché, pokud si všichni budou přát tu stejnou věc. Všichni si nejsou úplně jistí tím, jak toho dosáhnout, ale nyní souhlasili s tím, že to chtějí (smích).

Vytisknout

Diskuze: Horner o flirtování s Ferrari, vlivu Vettela a docházející trpělivosti s Renaultem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamiltona kvůli nevhodnému oblečení nepustili na finále Wimbledonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud