Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

PH, 3. července 2020, 12:30 Google+

SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Tak jsme se konečně dočkali - v Rakousku dnes začal první trénink před nedělní velkou cenou. Týmy ujely spoustu kilometrů ve snaze nasbírat co nejvíce dat. Nejrychlejší čas předvedl Lewis Hamilton před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem, třetí příčka patří zásluhou Maxe Verstappena domácímu Red Bullu.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 04.07. 11:16) Napište svůj názor
Lewis Hamilton během 1. tréninku v Rakousku

Lewis Hamilton během 1. tréninku v Rakousku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jako první se na dráze objevil Sainz, jenž po sezóně opustí McLaren a přejde k Ferrari, brzy jej následovali ostatní, během pěti minut své vozy nainstalovali všichni krom Ferrari a Mercedesu, jenž v rámci boje proti rasismu nastupuje v černých barvách. To se však moc nezamlouvá jeho inženýrům, pro které je v řídkém vzduchu v horách kritický každý °C navíc. Teplota vzduchu po ranní přeháňce ale dosahovala pohodových 18 °C.

Stříbrné šípy, Red Bull či Renault nasadily spoustu nových dílů, Ferrari je přiveze až ke třetímu podniku do Rakouska. Není divu, že jeho piloti o víkendu nemají příliš vysoké ambice. Rozčarovaný Vettel zde navíc překvapil tím, že s ním Scuderia vůbec neměla snahu jednat o novém kontraktu. Nyní vyhlíží nějakou "správnou příležitost" pro rok 2021.

Prvních měřených časů jsme se dočkali po 15 min: Bottas zvládl kolo za 1:08,949, Norris za 1:08,206 min, oba na středně-tvrdých (C3) pneumatikách. Fin se s Mercedesem v dalším pokusu dostal na 1:07,578 min, zapojil se i Sainz (1:08,380 min). Renault nepřivezl dle Seidla žádné vylepšení svého motoru, novou specifikaci zřejmě nemá ani Ferrari, výkonnější verzi však přivezla pro své zákazníky Honda.

Po 25 min  začalo opět poprchávat, piloti proto začali nazouvat přechodné pneumatiky. Podle Vettela na ně bylo ale moc sucho, zatímco si Grosjean po úniku brzdové kapaliny stěžoval na "ztrátu brzdového pedálu."

Po 40 min první příčku obsadil Hamilton (1:06,724; 1:06,547 a 1:06,205 min) na tvrdých pneumatikách, Stroll s kopií loňského Mercedesu na druhé příčce tou dobou ztrácel 0,15 s. Z druhého Racing Pointu řízeného Pérezem se však kouří, vypadalo to na únik oleje.

V polovině tréninku se za Hamiltona dostal Vettel (1:06,343) na středně-tvrdé směsi, jeho týmový kolega Leclerc (1:06,554) se nacházel na čtvrté pozici za Sainzem (1:06,541). Mladší pilot Ferrari toho o víkendu moc neočekává, podle něj na tom budou hůře než v roce 2019.

Stroll (1:06,190) potvrzuje dobrou formu Racing Pointu, když přeskakuje Hamiltona, totéž se daří i Ricciardovi (1:06,075) s novým předním křídlem a deflektory či Sainzovi (1:06,078 min). Dělí je pouhé 3 tisíciny sekundy, vypadá to na vyrovnaný boj uprostřed pole. Pérez je po menším problému zpět na trati a daří se mu je na měkkých pneumatikách předčit (1:06,052 a 1:05,889).

Mexičan se na nejvyšší příčce neohřál dlouho, ostrým pokusem jej po hodině do ústraní odsouvají Stříbrné šípy: Bottas (1:05,172 min) i Hamilton (1:04,968 a 1:04,816 min).

Mercedes vesele využívá svůj systém dvouosého řízení (DAS), s nímž vyvolal rozruch v předsezónních testech. Red Bull však v Austrálii avizoval, že proti němu podá protest. Odhodlá se o víkendu k tomuto kroku?

Jediný čas nezajel Grosjean, jenž po úniku brzdové kapaliny v úvodu zůstal v garáži, v samotném závěru stihl už jen 4 kola. Magnussen s druhým Haasem si vyjel devátou příčku (1:05,907 min), americký tým potřebuje po loňském fiasku dobré výsledky jako sůl.

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari během 1. tréninku | foto: Scuderia Ferrari

Z časů 1. tréninku toho zatím moc vyvozovat nemůžeme, roli favorita nicméně potvrzuje Mercedes, nejblíže mu je dle očekávání Red Bull. Za ním konkurenceschopností překvapují McLaren s Racing Pointem, všichni už ale ztrácejí přes 6 desetin. Poměrně daleko končí Ferrari, Vettel až dvanáctý.

Bude mít tento víkend šanci potřetí za sebou zopakovat vítězství? "Mercedes byl v posledních pěti či šesti letech velmi silný, do sezóny vstupují jako jasní favorité, bude to obrovská výzva je porazit vzhledem k jejich předchozí formě. Nicméně se zdá, že jsme dosáhli s Hondou pokrok za posledních 6 měsíců, do tohoto ročníku vstupujeme s nadějí. Max je připraven zaútočit na titul, pokud mu poskytneme tu správnou výbavu," hodnotí Horner.

GP Rakouska (Spielberg)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:04,816
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas F1 Team1:05,172
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:05,418
4. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:05,431
5. 11 Sergio PÉREZ mexBWT Racing Point F1 Team1:05,512
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:05,621
7. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:05,701
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault DP World F1 Team1:05,860
9. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:05,907
10. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:05,924
11. 18 Lance STROLL canBWT Racing Point F1 Team1:06,074
12. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:06,077
13. 31 Esteban OCON fraRenault DP World F1 Team1:06,270
14. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing ORLEN1:06,360
15. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing ORLEN1:06,365
16. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri Honda1:06,404
17. 63 George RUSSELL gbrWilliams Racing1:06,495
18. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing1:06,906
19. 26 Daniil KVJAT rusScuderia AlphaTauri Honda1:06,943
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:46,631

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 04.07.2020 11:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen se o víkendu konečně dočká

Nula. Verstappen o čase stráveném na simulátoru Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud