Co jste se z inženýrského hlediska naučili v Mexiku?
Nick Chester: Šlo o celkem velkou výzvu. Před odjezdem jsme věděli, že vysoká nadmořská výška nám do cesty postaví spoustu překážek k překonání. Například jsme měli jen 70 % přítlaku, který bychom měli na úrovni moře, 70 % odporu a 70 % chlazení.
Chlazení bylo největším problémem. Udělali jsme změny v karosérii a upravili brzdové kanálky. Naštěstí vše fungovalo tak, jak bylo zapotřebí, všichni v týmu v tomto ohledu odvedli dobrou práci.
Vidět oba vozy, jak projíždějí šachovnicovou vlajkou, bylo odměnou. Bylo by to ještě příjemnější, kdybychom skončili v pořadí výše. Ale bylo fajn pozorovat potvrzení všech simulací, které jsme před tímto podnikem provedli.
Které lekce se vám příště obzvlášť přidají?
NCh: Máme z víkendu spoustu dat, proto budeme na návrat lépe připraveni. Je velmi užitečné, že oba vozy ujely vzdálenost závodu, protože můžeme lépe porovnávat a analyzovat výkonnost. Určitě jsme sledovali vývoj povrchu během celého víkendu, což nám v budoucnu umožní činit lepší rozhodnutí, pokud jde o využívání pneumatik.
Užil sis dlouho nerozhodný závod mezi Romainem a Pastorem?
NCh: Dokud se vzájemně nedotknou, tak jsem spokojený. Byli vůči sobě féroví a obě auta dojela do cíle, což bylo příjemné.
Interlagos je docela starým okruhem. Čím se z pohledu inženýrů liší?
NCh: Je to těžké najít to správné nastavení. Prostřední sektor je velmi klikatý, obsahuje mnoho pomalých zatáček. Poslední sektor je v podstatě dlouhou zatáčkou do kopce a následuje velmi dlouhá rovinka. Na ní se opravdu spoléháte na silný motor a výkon. Pro prostřední klikatou část, kde pilot požaduje silné zatáčení bez přílišné nedotáčivost, potřebujete příjemně stabilní auto. A chcete mít i silnou trakci na výjezdu po vyvážené střední části.
Zvolit kompromis, kolik přítlaku nasadit, je docela výzvou. Pro poslední sektor se ho chcete zbavit, ale v ostatních sektorech jej chcete mít. Spoléháte se na to, jaký nejlepší kompromis vám navrhnou simulace. Obvykle nejezdíme s plným přítlakem, což bude zřejmě platit i tento víkendu.
Co si myslíš o potenciálním "klientském motoru" ve srovnání s odlišnou konfigurací dle současných pravidel?
NCh: To je celkem zapeklitý problém. Bylo by to velmi náročné provozovat šampionát o dvou třídách. Při vyrovnávání výkonu by se objevil tolik odlišných výzev a tohle by u motorů s odlišnými vlastnostmi bylo mimořádně obtížné.
Jak jste pokročili s autem pro příští rok?
NCh: Pokračujeme dobře v procesu konstrukce a většina návrhu jej už hotova. V posledních dvou sezónách jsme se toho hodně naučili a všechno to poznání dáváme do příštího auta.
Během roku jsme E23 moc nevyvíjeli, proto jsme byli schopni vyčlenit celkem dost lidských zdrojů pro naši zbraň určenou pro rok 2016. Výroba některých částí již probíhá a my nyní v současnosti pracujeme na mnoha finálních detailech.