Hülkenberg: Sezóna 2014 byla mou nejlepší, motor Mercedes bude příští rok opět výhodou

Petr Hlawiczka, 17. prosince 2014, 06:55 Google+

Nico Hülkenberg se pro oficiální web Formule 1 ohlíží za sezónou 2014, která byla jeho nejlepší v kariéře. Hodnotí svého týmového kolegu Sergia Péreze i důvody prohry s McLarenem v šampionátu konstruktérů. Příští rok se těší na závodění v Le Mans i na výhodu, kterou bude jeho Force India mít opět díky pohonné jednotce Mercedesu.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.12. 17:26) Napište svůj názor
Hülkenberg, Nico

Hülkenberg, Nico | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Nico, po Abú Zabí jsi už měl trochu času na ohlédnutí se za sezónou 2014. Co z toho vyvozuješ? Jaké byly tvé nejlepší a nejhorší okamžiky?
Nico Hülkenberg: Myslím, že celkově jsem s rokem 2014 dost spokojený. Šlo o mou nejlepší sezónu, co se týče počtu bodů a mé pozice v šampionátu. První polovina byla hodně zábavná - tehdy bylo auto nejkonkurenceschopnější a my jsme z toho těšili. Čtyři pátá místa byla výsledkem, na kterém jsme tvrdě pracovali, rozhodně šlo o ty vrcholy.

Monako je pro mě výjimečné, protože to byl tak těžký závod a já jsem o své super-měkké pneumatiky musel v posledních 20 kolech opravdu pečovat. Také si vzpomínám na své předjetí Kevina [Magnussena] v zatáčce Portier.

Druhá polovina byla náročnější. Věci se opravdu neubíraly mým směrem a v několika závodech jsem měl docela smůlu. Bylo to však příjemné sezónu zakončit v Abú Zabí dobrým výsledkem.

Musíš mít šestý smysl, že si pouze po roce opustil Sauber a přešel k Force Indii. Sauber zažil katastrofální sezónu: představ si nula bodů místo 96 - to může kariéru zničit.
NH: Nemyslím si, že by šlo o šestý smysl, ale někdy se musíte rozhodnout podle toho, jak to cítíte v žaludku. Rozhodnutí z konce roku 2013 nebylo ani tak o odchodu ze Sauberu, ale o příležitosti u Force Indie - u týmu, který jsem už velmi dobře znal.

K rozhodnutí přispěla spousta faktorů, ale Force India s motorem Mercedes vypadala jako ta nejlepší kombinace. Ano, ukázalo se, že šlo o to správné rozhodnutí. Někdy potřebujete i trochu štěstí.

hulkenberg
Nico Hülkenberg v Abú Zabí vyjel pro svůj tým 16 bodů (foto: Sahara Force India)

Force Indii nakonec chybělo jen 26 bodů na McLaren a páté místo v šampionátu konstruktérů - a mnoho závodů byla Force India před ním. Kde jste o pátou příčku přišli?
NH: To je příliš velké zjednodušení. Nelze vybrat jediný okamžik během sezóny, kdy jsme přišli o páté místo. Odváděli dobrou práci při vývoji svého auta v poslední části roku a bylo těžké udržet naši výhodu.

Ano, v některých závodech jsme měli smůlu - jako například v Austinu, kde mi selhal motor. Ale jsem si jistý, že by McLaren mohl vybrat jiné příležitosti, kdy měli smůlu také oni. Nakonec jsme byli blízko tomu, abychom je porazili v boji o pátou příčku, jenže jsou silným týmem a vzhledem ke zdrojům, které mají, zkrátka odvedli o něco lepší práci než my.

Se Sergiem Pérezem budete v roce 2015 opět v sestavě Force Indie. Je zatím tvým nejsilnějším týmovým kolegou? Jak bys popsal váš vztah?
NH: Checo je velmi silným týmovým kolegou, což je dobrou věcí, protože mi to pomáhá ze sebe dostat to nejlepší. První rok s Rubensem [Barrichellem] v roce 2010 byl zajímavý a náročný. Byl velmi rychlý. A také mě hodně naučil.

Můj vztah s Checem je velmi soutěživý, ale také zdravý. Oba se chceme navzájem porážet, vycházíme však spolu dobře a dobře spolupracujeme na tom, abychom tým posunuli kupředu.

Příští rok budeš závodit v Le Mans. Je to splněný sen? Jak k tomu došlo a kolik máš zkušeností s tímto druhem aut?
NH: Zkrátka jsem před několika dny završil svůj první test s Porsche 919. Mé první dojmy jsou velmi pozitivní, i když s těmito vozy mám velmi málo zkušeností. Svézt se v Le Mans je něco, po čem jsem vždycky toužil. Jde o legendární závod. Takže ano, těším se na tuto extra výzvu v roce 2015.

hulkenberg
Němec má radost z toho, že jeho vůz bude příští rok pohánět opět Mercedes,
který by podle něj měl mít stále navrch (foto: Sahara Force India)

Když se vrátíme zpět k závodění v F1, pomůže to, že před rokem 2015 nedochází k žádným velkým změnám v pravidlech? A bude motor Mercedesu stále obrovskou výhodou?
NH: Motor Mercedesu by nás měl dostat do dobré pozice, obzvlášť na začátku sezóny, z toho mám tedy velkou radost. Rozhodně šlo v roce 2014 o nejlepší motor a očekávám, že tak tomu bude i v roce 2015.

Stabilní pravidla s sebou přinášejí výhody i nevýhody a těžko se mi něco předpovídá. Zkrátka se musíme jako tým ujistit, že během zimy uděláme ty správné kroky. Rok jsme zakončili dobře, což je povzbuzující.

Na pohonné ústrojí Mercedesu přechází Lotus, zatímco McLaren jde k Hondě. Bude Lotus hned v roce 2015 měřítkem?
NH: Tím si nejsem jistý. Během roku se trápili a budou se z toho muset dostat. Určitě budou opět silnější. Budeme tedy muset zajistit, abychom se udrželi před nimi.

Ve své kariéře jsi zažil několik nečekaných obratů. Existovaly při zpětném pohledu situace, kdy ses měl (či mohl) rozhodnout jinak? Lituješ něčeho?
NH: Myslím, že změna týmů na konci roku 2012 nebyla při zpětném ohlédnutí tou nejlepší věcí. Kromě toho jsem se svými rozhodnutími spokojený.

Jaká bude tvá zima? Vánoční cukroví a bohaté obědy s rodinou? A kdy opět začne ta seriózní stránka života?
NH: Vánoce strávím doma se svou rodinou a budu si užívat pohostinnosti své mámy. Pro mě nepřichází žádné vánoční cukroví v úvahu (smích)! Kdybych v kuchyni něco zkoušel, pak by to s vysokou pravděpodobností mohlo skončit požárem. Jinak to bude jako obvykle: dobít baterky a připravit se na to, abych byl v březnu fit.

Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg: Sezóna 2014 byla mou nejlepší, motor Mercedes bude příští rok opět výhodou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.12.2014 17:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Co poradil Prost Wolffovi, aby zvládl Hamiltona s Rosbergem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud