Räikkönen o návratu k Ferrari, srovnání rallye s F1 a formě závodění, které by si rád zkusil

Petr Hlawiczka, 15. srpna 2013, 06:20 Google+

Kimi Räikkönen v dalším méně formálním rozhovoru odpovídá na dotaz směřující k možnému návratu do Ferrari, srovnává náročnost Formule 1 s rallye a přiznává pokročilá jednání s Williamsem před svým návratem. Z pilotů se zná akorát se Sebastianem Vettelem, co dělají ostatní, to jej nezajímá.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 17.08. 06:12) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak ses začal zajímat o závodění?
KR: Syn kamarádů mých rodičů jezdil na motokáře. Byl jsem se za ním podívat a svezl jsem se. Před tím jsem dělal trochu motokros. Můj bratr v motokrosu také závodil.

Je za námi zhruba polovina sezóny, jak vidíš své šance na titul v tomto šampionátu?
KR: Bude to určitě těžké. Pokud se podíváte na naší rychlost nyní a v posledních závodech, nebylo to jednoduché. Budeme se o to pokoušet, dokud to jen bude možné. Nikdy nevíte, co se může přihodit.

Máš rád někoho z ostatních jezdců?
KR: S většinou z nich vycházím OK, ale dobře se znám se Sebastianem. Neznám ostatní, nevím co dělají a abych byl upřímný, tak mě to ani nezajímá.

Šel bys někdy znovu k Ferrari?
KR: Nevím. Už jsem řekl, že bych neudělal tolik věcí... ale nikdy nevíte.

Co se ti honilo hlavou, když jsi minulý rok v Brazílii vjel do té únikové cesty, která byla zavřená?
KR: Jednou už jsem tou uličkou jel a nebyla zavřená. Vyjel jsem na okruhu mimo a věděl jsem, že bude rychlejší se vrátit po ní, ale tentokrát byla brána zavřená, takže jsem se musel otočit a vrátit. Doufám, že příště ji nechají otevřenou.

Jak blízko jsi byl dohodě s Williamsem před návratem do F1?
KR: Bylo to hodně blízko. Vedli jsme diskuse, ale jak blízko? Ne tak, jako s Lotusem, ale moc tomu nescházelo. Nemyslím si, že by to celkově dopadlo tak, jak se očekávalo.

motokros - kimi
Poslední oblíbenou hračkou Kimiho je motokrosová motorka

Co lépe svědčí o umění jezdce a talentu: F1 nebo WRC?
KR: Řekl bych, že rallye, protože je tak obtížné a musíte se neustále soustředit na tolik věcí zároveň.

Ve Formuli 1 se můžete okruh naučit, ale v rallye je každá zatáčka v různých etapách jiná, takže si osobně myslím, že je rallye mnohem těžší. Kluci v rallye by možná řekli, že je těžší Formule 1, ale z mého pohledu to je naopak.

Jaký byl vztah mezi tebou a tvým navigátorem v rallye, Kajem Lindströmem?
KR: Vztah s Kajem? Byl mým navigátorem, ale znal jsem ho už dříve. Stále je mým kamarádem, takže snad jednoho dne znovu usedneme do stejného vozu a odjedeme společně několik dalších rallye.

Užíval jsem si období, kdy jsem s ním jezdil rallye. Samozřejmě musíte mít dobrého navigátora - a on je hodně zkušený a ví přesně, co má dělat. Hodně mě toho naučil. Měli jsme velmi dobrý vztah a když spolu sedíte 12 hodin denně v autě, pak to nefunguje, když nejste kamarádi. Bylo by to noční můrou. Takže ano, je skvělým klukem.

Vzhledem k tvé zálibě v motorkách, nezvažoval jsi někdy si vyzkoušet závodění s nimi místo s auty?
KR: Stále to dělám, když můžu. Ve Finsku jsem odjel několik menších závodů, a kdybych měl více času, pak bych se jim věnoval více.

Která z forem závodění, jež jsi vyzkoušel, pro tebe představuje největší výzvu? A existuje něco, co jsi ještě nezkusil, ale opravdu bys to rád udělal?
KR: Jednou jsem dostal nabídku si vyzkoušet motorku Ducati MotoGP, ale nejsem si jistý, jestli na to budu mít čas. Bylo by to hezké si ji někdy zkusit jen pro to, abych věděl, jak je rychlá.

kimi - gadget
Na poslední výstřelky techniky Kimi nemá moc času

Co by obsahoval koktejl nesoucí tvé jméno?
KR: Asi vodku, sodu a pomerančový džus.

Kvůli čemu zůstáváš v noci vzhůru?
KR: Kvůli mnoha věcem, rád zůstávám dlouho do noci vzhůru. Když jsem doma, tak stávám ráno velmi pozdě. Vždy jsem byl raději dlouho do noci vzhůru.

Jaké jsou tvé oblíbené zmrzliny?
KR: Asi vanilková a čokoládová.

Co tě přivádí k úsměvu?
KR: Mnoho věcí, ne jen jedna. Dobré věci.

Kimi, jaké to je závodit v rychlém člunu převlečený za gorilu?
KR: Já jsem takto vlastně nikdy nezávodil, ale všichni si to myslí. Ano, byl jsem tak oblečený, ale neřídil jsem. Na zveřejněném obrázku jsem nebyl já, ale to už nikdo neví, protože jsem měl ten převlek na sobě také - bylo nás šest.

Máš rád různé přístroje, co je tvou nejnovější hračkou, bez které by ses neobešel?
KR: Abych byl upřímný, tak na takové věci opravdu nemám čas. Měl jsem několik aut, ale prodal jsem je. Mou poslední oblíbenou hračkou, kterou mám teď, je motokrosová motorka.

Vytisknout

Diskuze: Räikkönen o návratu k Ferrari, srovnání rallye s F1 a formě závodění, které by si rád zkusil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 17.08.2013 06:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Whitmarsh o posledních úpravách McLarenu MP4-28: Drobný pokrok, lepší pochopení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud