Alonso odpovídá fanouškům - 3. část: Co jej během závodního víkendu baví nejvíce?

Petr Hlawiczka, 8. května 2012, 15:30 Google+

Třetí a poslední část seriálu, v němž Fernando Alonso odpovídal na některé ze 7 000 dotazů, jež mu fanoušci zaslali přes Twitter či Facebook, je zde. Kolik kombinéz, bot a rukavic si vozí na každý závod? Co jej na závodních víkendech krom samotného závodění baví nejvíce?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.05. 16:21) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Pamatuji si, když jsi jezdil s Antoniem Garciou. Byly tehdy souboje na trati vznešenější než dnes?
Vždy bojujete se vším, co se dá, je ale pravdou, že když jste dítětem, pravidla jsou striktnější a rychle vám ukážou černou vlajku a po zbytek víkendu vám neumožní závodit. Měl jsem dost štěstí, že v Asturii a ve Španělsku máme ředitele závodů, kteří jsou velmi příští v tom, že musíte ostatní pilotům prokazovat respekt, což je dobrý základ pro motokáry propagační kategorie.

Jaké předměty jsi sbíral ve své kariéře, své a/nebo ostatních jezdců?
Sbírám přilby všech ostatních jezdců na startovním roštu, několik mi jich chybí, ale jinak jich mám už téměř všechny ;))

Kolik kombinéz a párů bot obvykle vozíš na každý okruh?
Na každý závod s sebou vozíme osm kombinéz, pět párů bot, pět párů rukavic a čtyři nebo pět přileb. Samozřejmě nepoužíváme všechny, takže některé z nich bereme na další závody. Řekl bych, že během roku využijeme:
- 14 - 15 kombinéz
- 10 párů bot
- 15 - 20 párů rukavic
- 11 - 12 přileb

Kombinézy, boty a rukavice dáváme sponzorům, dražíme pro charitativní účely nebo je necháváme v muzeu Ferrari. Jak už jsem řekl, obvykle si na konci sezóny měníme přilby s ostatními jezdci. Mám již téměř všechny přilby pilotů, s nimiž jsem jezdil.

alonso
S vozem Ferrari F2012 při testech v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)

Jsi raději před startem na roštu sám? Málokdy tě vidíme v tu dobu poskytovat rozhovory.
V každém závodě na roštu poskytnu 2 až 3 rozhovory. Normálně však pro španělské TV. Ale ano, obecně by tyto chvíle měly být spíše soukromější a zaměřené na přípravu.

Mají piloti zakázány nebezpečné sporty? I když jste na dovolené?
Ne. Nic není zakázané, musíme však mít zdravý rozum a vyhýbat se co nejvíce rizikům - jak během sezóny, tak i na dovolené.

Měl jsi někdy strach jako spolujezdec?
Myslím, že ne, protože ostatní piloti reagují podobně, jako já. Možná v určitých chvílích s jinými osobami či přáteli ano, protože nevíte, zda mají situaci pod kontrolou či nikoliv.

Jsi pasažérem, který rád druhé učí či diktuje, jak by měl řidič správně jezdit?
Nikdy. Jsem tichým pasažérem. Pokud řidič dodržuje rychlost a zákon, neříkám nic.

Cestoval jsi hodně po Španělsku. Zbývají některá důležitá města, která jsi nenavštívil (Sevilla, Granada, Santander atd.)?
No... Musím znát téměř všechna. Byl jsem ve většině z nich, ale pouze kvůli své práci: hotel, letiště, reklamní akce či závod a pak další destinace. Takže nemůžu tvrdit, že bych všechna ta města znal.

alonso
Fernando letos před během prvního závodního víkendu v Melbourne (foto: Scuderia Ferrari)

Co tě během závodního víkendu nejvíce baví? Krom závodění, samozřejmě.
Rád navštěvuji nové země a objevuji nové kultury během roku.

Co je tou nejlepší věcí, kterou jsi postavil z Lega?
S Legem jsem si moc nehrál. Nedávno jsem z Lega udělal velké Ferrari společně s Ferrari kvůli nějakým fotografiím pro sponzora.

Je pro tebe těžké jezdit se silničním autem poté, co se svezeš ve voze F1 (pokud to je Ferrari a naopak)?
Není to problém. Poté, co veškerý adrenalin nechám na dráze, jezdím opatrně.

 

Předchozí dva díly naleznete zde:
Alonso zodpovídá dotazy fanoušků: Massa je jedním z nejlepších pilotů na světě
Alonso odpovídá fanouškům - 2. část: Jak těžké je pro něj být 270 nocí ročně bez rodiny?

 


Zajímavý rozhovor s Fernandem najdete také v posledním dílu Scuderia Ferrari Racing News č. 6 (zdroj: Scuderia Ferrari)

Vytisknout

Diskuze: Alonso odpovídá fanouškům - 3. část: Co jej během závodního víkendu baví nejvíce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.05.2012 16:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Schumacher opět kritizuje pneumatiky Pirelli a věří ve stupně vítězů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud