Rozhovor s Ecclestonem a Vettelem: "Seb by jezdil i zadarmo, Alonso byl špatným reprezentantem F1"

Petr Hlawiczka, 30. června 2011, 12:00 Google+

Oficiální server Formule 1 přinesl zajímavý rozhovor s Berniem Ecclestonem a jeho oblíbeným pilotem - Sebastianem Vettelem. Ač je mezi oběma obrovský věkový rozdíl, dobře si rozumí. Hovoří o letošní dominanci pilota Red Bullu a možné přestupu do Ferrari, zajímavé zmínky padají také o Alonsovi, Schumacherovi či Hamiltonovi.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 07.07. 00:41) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Bernie, vzpomínáš si, jak jsi pogratuloval Sebastianovi poté, co získal titul?
Bernie Ecclestone:
Nejsem si jistý tím, že jsem mu vůbec gratuloval. Myslím, že jsem mu řekl: "Dobrá práce."
Sebastian Vettel: To je pravda. Řekl: "Dobrá práce." Ale dostal jsem od Bernieho v Abú Zabí pravítko.

Pravítko?
SV: Ano. Má na sobě vyryta jména všech šampionů Formule 1 a nápis: "Kdyby ti náhodou nedošlo, co se právě stalo." Nedocházelo mi to.
BE: A dostal jsi stříbrný telegram, který ode mě dostávají všichni šampioni.

Bernie, byl jsi vždy přesvědčený o tom, že se Sebastian vyhraje šampionát? Proč?
BE: Protože talent nemůžete skrýt. Já se o to snažím celou dobu a nedaří se mi to (smích).

Čím to je, že vy dva spolu tak dobře vycházíte?
BE: Jsme stejně staří (smích) a vždy vyhledávám lidi, které můžu porazit v backgammonu...
SV: ... a proto už nejsme kamarádi! (úšklebek)
BE: Jo, protože Seb má momentálně navrch, ale buďte si jisti tím, že mu to vrátím.

vettel

SV: Ale zpět do reality - samozřejmě, že jsem Bernieho znal z televize, když jsem začínal ve Formuli 1. Byl jsem naprosto překvapený tím, jak mě přivítal s otevřenou náručí, když jsme se poprvé setkali, a jak mě od počátku respektoval. Téměř jsem z toho oněměl. Stejně tak z jeho nabídky, abych jej navštívil, kdykoliv budu mít problém - přišla od muže, který byl pro mě důležitější než život. Ale také si vzpomínám, že když jsem v Istanbulu obdržel superlicenci, přišel ke mně a řekl: "Nepodělej to, chlapče!"

Bernie, vždy jsi říkal, že mistr světa je nejdůležitějším velvyslancem sportu, ale nebyl jsi naprosto spokojený s tím, jak tuto úlohu plnili Sebastianovi předchůdci. Jak dobře plní on roli velvyslance?
BE: No, hlavně nemám rád, když jsou piloti zcela pod pantoflem svých týmů a sponzorů. U Sebastiana to je jiné. Je stále svým pánem, což je samozřejmě možné díky tomu, že mu to Red Bull a Didi Mateschitz dovolí.
SV: To je pravda.
BE: Každý pilot Formule 1 - a obzvlášť mistr světa - dluží svůj úspěch, peníze a popularitu sportu. Proto by mu měli něco vrátit zpět - otevřenost a přístupnost. Proto jsem si stěžoval na Fernanda Alonsa, který podle mě Formuli 1 dobře nereprezentoval.

Bernie, nedávno ses na Mallorce zúčastnil německého sobotního TV programu, v němž účinkoval Sebastian. Vedl si dobře, má na novou kariéru?
BE: Musím říct, že jsem neměl nejmenší tušení, o co tam půjde, ale z toho, co jsem viděl - jak se choval a jak na něj reagovali přítomní diváci - líbilo se mi to. Tak si představuji šampiona.
SV: Věděl jsem, že je Bernie mezi diváky, proto jsem se snažil být hodným! (smích)I když je změna hezká, mé srdce je u závodění. Formule 1 je nejvyšší úrovní, na které můžu dokazovat sobě i ostatním, jak dobrý jsem. Užívám si té výzvy - a lidé mě kvůli tomu obdivují. Cítím se tím být nesmírně poctěný. Věřím tedy, že z toho, co mi sport dal, bych mu měl něco vrátit.

ecclestone

Co bylo tvým nejdojemnějším okamžikem během závodění v F1? Bylo to loňské Abú Zabí, kde jsi získal titul?
SV:
Abych byl upřímný, na podiu v Abú Zabí jsem pociťoval nějakou prázdnotu, jako bych byl ztracený. Ve skutečnosti jsem si neuvědomoval, co se právě stalo. Splněným snem bylo, když jsem mohl testovat vůz Formule 1. Ještě větší sen se mi splnil, když jsem s ním mohl jezdit, dostat se na pódium a vyhrát závod - takže když tedy jsem získal titul, bylo toho na mě trochu moc. Instinktivně jsem však věděl, že to je velmi návykové - chci to zažívat znovu!
BE: Záleží pouze na takovém smýšlení. Asi bych to neměl říkat, ale jsem si jistý, že Seb by závodil, i kdyby za to nedostával zaplaceno. Neznamená to však, že se domnívám, že by měl závodit zadarmo!
SV: To je ale podstata věci. Kvůli té kouzelné atmosféře, která nás obklopuje, někteří zapomněli, kvůli čemu tady vlastně jsme. Snažím se držet při zemi. Necítím se být větší než mí kamarádi ze školních let. Jen bych řekl, že jsem byl poctěn jednou věcí - tím, že jsem našel v životě něco, co mi dává pocit obrovského zadostiučinění. Z tohoto pohledu bych, ano, dokonce za řízení monopostu Formule 1 možná i platil.
BE: Mlč... Můžeš takto smýšlet, ale nikdy to neříkej! (smích)
SV: Jenže já takto smýšlím, protože kdybych nemiloval to, co dělám, tak bych zřejmě nikdy nebyl tak úspěšný. Peníze mě nikdy nemotivovaly.

Už se ti Bernie postěžoval, že jsi v této sezóně příliš dominantním?
SV: Měl by?
BE: Sebastian je ve stejné pozici jako Michael [Schumacher]. Sebastian je momentálně nejlepším, proto dominuje. Je to zajímavé i pro fanoušky, protože každý víkend začíná velkou otázkou: Kdo bude schopen porazit Vettela? Proto to fanoušci sledují.

vettel

Překvapilo tě, jak moc začal po zisku titulu dominovat?
BE: Ne, protože má absolutní vůli po vítězství - a má vše, co je k tomu potřeba.

Řekl bys, že jeho soupeřům taková vůle schází?
BE:
Ne. Ostatní ale asi nemají takový balík, jako má momentálně Sebastian.

Bernie, zažil jsi mnoho šampionů. Na kterého se Sebastian nejvíce podobá?
BE: Připomíná mi Jochena Rindta. Seb se vždy bude držet při zemi, bez ohledu na velikost [dosažených] úspěchů. To dělá skutečné šampiony. Byla to také silná stránka Jochena. Oba jsou navíc mizernými smolaři.
SV: Pravda. I v backgammonu! (smích) Pak říkám věci podobné těm, které mi vypadli z úst po závodu v Kanadě.

Bernie, co se ti honilo hlavou, kdy jezdil Schumacher těsně za Vettelem během jednoho z výjezdu safety caru v Montrealu?
BE:
Nic, opravdu. Trochu mě mrzelo, že to Michael nedotáhl na podium.
SV: Já jsem byl naprosto v pohodě, protože jsem věděl, že Michael za mými zády soupeře nějaký čas pozdrží. Všichni dobře víme, jak může být Michaelovo auto široké, když se jej pokusíte předjet... (smích)

Chtěl bys jezdit za Ferrari?
SV:
Udělejme si v tom jasno. Vyhrávat závody není jednoduché, tím spíše šampionáty - v kterémkoliv týmu. Jsem v Red Bullu naprosto spokojený. Samozřejmě že Ferrari a Mercedes jsou obrovskými legendami, ale momentálně nedám na mýty. Pro mě je důležité, abych se po návratu z trati mohl na sebe podívat v zrcadle hotelového pokoje a říct si: "Ano, to jsem já a jsem spokojený s tím, co vidím." Je příjemné po Abú Zabí vědět, že už si nemusím nic víc dokazovat.

Někteří lidé argumentují tím, že Ferrari dominovalo proto, že měli Schumachera, a Red Bull proto, že má Sebastiana...
BE:
Kecy, opak je pravdou. Konkurence, které čelí Sebastian, je mnohem větší než ta, s níž se musel vypořádávat Michael. O to jsou Sebova vítězství cennější. Nevidím důvod, proč by nemohla následovat éra Red Bullu, podobně jako tomu bylo v případě Ferrari za Michaela.

ecclestone

Mohli by být Sebastian a Lewis (Hamilton) týmovými kolegy?
BE: Sebastian se nemusí obávat žádného týmového kolegy. Je nejlepší.
SV: Díky moc! (smích) Já se ostatně příliš nezabývám tím, kdo je mým týmovým kolegou. Snažím se být nejlepší, takže je musím všechny porážet - se stejným autem či s jiným. Nikdy jsem nežádal svůj tým, aby podle týmového kolegu vybírali podle mě, ale od kohokoliv, kdo usedne do druhého kokpitu očekávám dvě věci: upřímnost a úctu.

BE: Podívejte se na to, jak dnes vypadají smlouvy s piloty. Mají někdy 80 a více stran. A proč? Protože nikdo už nikomu nevěří. Dnes přijíždějí piloti na okruhy s velkým doprovodem: manažer, sekretářka, psycholog, fyzioterapeut! To je směšné. Když jsem vedl svůj tým, mé smlouvy s piloty měly maximálně dvě strany. Pokud máte důvěru, nepotřebujete více.
SV: Moje má padesát stran...

Kolik stran by musela obsahovat smlouva mezi vámi dvěma?
Oba současně: Vůbec žádnou!
SV: Bernie je samozřejmě mazaným obchodníkem. Ale to, co dělá, zároveň miluje...
BE: Přesně. Jinak bych to nedělal.
SV: Bernie je opravdovým gentlemanem. To jsem věděl od prvního okamžiku, kdy jsme se potkali.
BE: Taktéž!

 

Foto: Red Bull

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Ecclestonem a Vettelem: "Seb by jezdil i zadarmo, Alonso byl špatným reprezentantem F1"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 07.07.2011 00:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Buemi: Byl jsem jasně rychlejší než Alguersuari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud