Jsme v období, kdy hodně týmů nasazuje na své vozy úpravy, jak to ovlivňuje Renault jako dodavatele motorů?
Rob White: Motory jsou zmražené, takže se nemění, ani když tým představí nějakou novinku. Jako dodavatel však máme povinnost dodávat dostatečně výkonné motory. Některé úpravy toto hodně ovlivňují, proto úzce spolupracujeme s týmy a jejich šasi abychom motory správně nastavili a vyladili.
Někdy je potřeba je znovu namapovat. Vždy je nastavíme tak, jak si myslíme, že to bude týmům vyhovovat a pak to otestujeme v naší továrně ve Viry. Úpravy jsou plánovány dlouho dopředu, takže se to dá celkem dobře naplánovat.
Změní se nějak motory pro tento závod?
Rob White: V Barceloně dostanou v pátek všechny naše týmy motory, které již byly použity ve všech pátečních trénincích, protože v kvalifikacích a závodech chceme mít motory co nejčerstvější. Kvalifikaci a závod tak pojedou s novými motory, zatímco v Monaku se vrátíme k motorům, které již byly použity v Číně a Turecku.
Monako motory moc nepřetěžuje, je to krátká a pomalá trať, jede se tam je na 260 kilometrů, takže to zvládnou. Takto plánujeme se všemi týmy a zatím to vychází.
Osmiválec Renaultu pro F1
Barcelona dává motorům zabrat, Monako moc ne, jak obtížné je motory správně vyladit?
Rob White: Ve skutečnosti je příprava motorů skoro stejná, na konfiguraci okruhu moc nezáleží. Testovací motor nasadíme na dyno, tam zkontrolujeme výkon a spolehlivost, a podle toho motor nastavíme. V Monaku je jiný problém, logistika je obtížná, garáže jsou těsné, navíc je tu šance, že něco pokazí pilot.