Renault: Zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj, v Barceloně díky němu zrychlíme o dvě desetiny

PH, 16. května 2011, 16:20 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison na oficiálních stránkách týmu prozrazuje, co nového chystají do Barcelony. Odhaluje také, jaký vliv na závod budou mít pneumatiky, KERS a DRS.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.05. 11:20) Napište svůj názor
Renault R31

Renault R31 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jamesi, v Turecku letos poprvé bodovali oba pilot - po závodě jste prohlásil, že se jedná o uspokojivý výsledek, je to tak?
James Allison: Dojet s oběma vozy těsně za sebou na bodech je uspokojivé. Všichni bychom si  přáli, aby skončili ještě lépe, ale je to OK a zřejmě i férový odraz rychlosti vozu.

Tým pokračuje ve vývojových dostizích - co máte nového pro Španělsko?
JA: Přivezeme několik aerodynamický vylepšení pro příští závod, vývojové tempo vás nenechá odpočinout. Žádné z nich ale nebude samo o sobě velké. Celkem jich je šest a získáme dalších 0,15 - 0,2 desetiny na kolo. Nejedná se o obrovské zlepšení, ale pokud se nám to takto podaří v každém závodě, začne se to vyplácet.

Letos vidíme, že je klíčová příprava na závodní víkend s ohledem na pneumatiky.
JA: Na některých tratích jsou tyto pneumatiky opravdu na hraně - Turecko bylo jednou z nich, Barcelona bude další. Je tedy velmi důležité se v pátek hodně pečlivě připravit na závod. Každému se také stalo jasné, že je v kvalifikaci důležité šetřit pneumatiky s ohledem na nedělní výsledek.

Zastávky v boxech byly vždy vysoce důležité. Jejich počet roste - jsou stále klíčem k dobrému výsledku v závodě?
JA: Rychlé a dobře zvládnuté zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj vozu. Naše aerodynamické vylepšení pro Barcelonu bude mít na délku závodu hodnotu kolem 10 sekund - jedná špatná zastávka a veškerá ta výhoda je pryč. I když byste se vyhnuli pokažené zastávce, ale kdybyste čtyřikrát stavěli o 1 sec déle než konkurence, je to stejné, jako byste dali pryč významnější novinku na voze.

Takže ano, zastávky jsou důležité a jsou oblastí, kde jsme letos zatím nebyli tak silní, jak bychom si přáli. Závodní tým podporovaný několika inženýry v továrně věnují velké úsilí tomu, abychom naše zastávky dostaly na požadovanou úroveň. Ještě jsme ji nedosáhli, ale během minulého závodu jsme udělali znatelný pokrok a v dalších podnicích se v tomto dále zlepšíme.

Barcelona je tratí, kterou týmy dobře znají, jaká jsou její největší úskalí?
JA: Okruh v Barceloně klade velmi vysoký důraz na aerodynamickou efektivitu, největší výzvou tedy je navrhnout auto, které bude aerodynamicky efektivní! Série dlouhých, rychlých zatáček a povaha asfaltu je velmi náročná na pneumatiky. I když od Pirelli v Barceloně dostaneme upravenou tvrdou směs, která může situaci trochu změnit, je pravděpodobné, že španělský závod bude nabitý zastávkami v boxech.

Budou zde hrát klíčovou roli DRS a KERS?
JA: S přehledem největší vliv na jednoduchost předjíždění v Turecku měla velká náročnost trati na pneumatiky. V Barceloně to bude zřejmě podobné, měkká směs by se měla zhoršovat až o 0,3 sec na kolo. Drobné odchylky ve strategii mohou proto vést k velkým rozdílům ve výkonnosti během různých fází závodu.

Lišit se od druhého auta v zastávce o 3 kola vám může vést až k jednosekundovým rozdílům ve výkonnosti na kolo. DRS a KERS proti tomu budou mít na předjíždění až druhořadý efekt. Můžeme očekávat další napínavý závod se spoustou odehrávajících se události na trati - ne to, na co jsme během Velké ceny Španělska zvyklí.

Vytisknout

Diskuze: Renault: Zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj, v Barceloně díky němu zrychlíme o dvě desetiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.05.2011 11:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams FW33

Williams v Barceloně s upraveným zadním křídlem a novým difuzorem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud