Rozhovor s Webberem v Jerezu: Red Bull svou skutečnou rychlost teprve ukáže

Petr Hlawiczka, 12. února 2011, 14:15 Google+

V Jerezu se hovoří o tom, že Red Bull postavil stroj hodný mistrů světa. Od prvních kol ve Valencii až po dva dny v Jerezu, kdy byl za volantem RB7 Mark Webber, se na voze neprojevily téměř žádné slabiny. V této fázi samozřejmě nikdo ještě nehodlá vyložit všechny karty na stůl, ale Webber během rozhovoru pro formula1.com nic netajil: auto je dobré a podle něj bude letos opět mezi nejsilnějšími.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.02. 20:51) Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Marku, jak bys po dvou dnech jízd shrnul vaše testování v Jerezu? Vše v souladu s vaším očekáváním?
Mark Webber: No, šlo to dost dobře. První den bylo docela dost červených vlajek, ale to je stejné pro všechny. A nakonec - ano, chtěli jsme najezdit více kilometrů, ale to byste rádi vždy. Dokázali jsme splnit celý náš program, to bylo tou nejdůležitější věcí. Auto jezdí opravdu dobře, i když jsme měli první den drobný problém s podlahou. Z pohledu výkonnosti jsme si vedli hodně dobře, i když to se těžko posuzuje, když nevíte, co dělají ostatní.

Časy na kolo se hodně měnily, některé byly docela překvapivé. Sledujete to?
MW: My se zaměřujeme hlavně na sebe a snažíme se jít správným směrem. Co se týče časů, je to otázka toho, jak ostatním fungují za různých podmínek během různých programů pneumatiky. Moc bych se z toho nesnažil vyvozovat. Možná byste mohli říci, že Valencie a Jerez jsou o kontrole všech systémů, aby fungovaly tak, jak mají. V Barceloně bude možná rychlost důležitější.

Probíhá druhé testování, dvě ještě zbývají. Bude to dost na to, abyste připravili takový vůz, jaký chcete?
MW: Je před námi ještě dlouhá cesta. Nemyslím z hlediska času, ale výkonnosti, kterou máme za cíl.

Měli jste možnost používat zadní nastavitelné křídlo?
MW: Ano, trochu jsme ho používali a očividně funguje.

webber

Z toho, co jsi do této chvíle poznal, co se týče změny pravidel - KERS, nastavitelné zadní křídlo, pneumatiky Pirelli - co bude nejnáročnější z hlediska správného fungování?
MW: Řekl bych, že to budou docela jasně pneumatiky. Už jsem zažil tolik změn v oblasti pneumatik, takže bych řekl, že tohle je opravdu výzvou.

Je to pořád zábava, řídit auto?
MW: Jo, auto se chová velmi dobře, ale je vždy překvapivé, jak moc se kvůli pneumatikám mění časy na kolo. Jednou se můžu velmi snadno Michaela [Schumachera] držet, pak najednou vidím, že se jeho čas vyšplhá na 1:20,3. Dle mého však toto kolísání mezi dobrými a ne až tak dobrými časy záleží taky na množství paliva a životnosti pneumatik. Obecně bych řekl, že obvykle rychlá auta jsou všechna rychlá - Ferrari, McLareny a Red Bully. Všechna si vedou dobře.

V minulosti jste se vrátil po vážném zranění při aktivitě mimo F1. Nyní bude docela dlouho chybět Robert Kubica? Jaký z toho máš pocit?
MW: Je to poprvé, co můžu Robertovi popřát. Doufám, že jeho zotavování bude probíhat dobře tak, jako doposud. Bude nám chybět, protože se očekává, že budete závodit v F1 proti těm nejlepším - a Robert je určitě jedním z nejlepších. Doufám, že se brzy vrátí - ale až bude sám cítit, že je připravený, ne až mu to budou tvrdit ostatní. To je velmi důležité.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Webberem v Jerezu: Red Bull svou skutečnou rychlost teprve ukáže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.02.2011 20:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Lando Norris s porouchaným McLarenem ve Velké ceně Kanady

"Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 na okruhu Gillese Villeneuva

Renault sáhl po týmové režii, Hülkenberga tím naštval

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Zprávy z testů - Třetí den v Jerezu ovládl Heidfeld (+foto)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

  2. "Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  3. "Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

  4. Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

  5. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  6. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud