Button o své strategii a poškození vozu v Monze

Petr Hlawiczka, 16. září 2010, 06:40 Google+

Po Hamiltonovi zveřejnil na svých stránkách své dojmy z uplynulé Velké ceny Itálie také Jenson Button. Strategii McLarenu jsme již v jednom z dřívějších článků analyzovali - jak ji hodnotí s odstupem několika dní? Zdá se, že pořád stejně - jen je diplomatičtější.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 17.09. 21:22) Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: McLaren

Sdílejte článek

V neděli jsi prohlásil, že tvá strategie během závodu nebyla úplně bezchybná. Když se na to podíváš zpětně, zastáváš pořád ten názor?
V neděli jsem  měl jsem smíšené pocity
- chtěl jsem samozřejmě vyhrát, a vzhledem k tomu, že jsem většinu času vedl, bylo do zřejmě dosažitelné. Podařilo se mi ale také získat velmi cenné body na rozdíl od ostatních pilotů, kteří jsou v šampionátu přede mnou. A z toho mám skvělý pocit.

Zajímavé bylo také poškození zadní části mého vozu. Fernando [Alonso] do mne v prvním kole narazil, čímž mi poškodil podlahu, ale neuvědomoval jsem si rozsah poškození, dokud jsem nespatřil své auto po závodě. Byl jsem docela překvapený tím, že jsme si vzhledem k takovému poškození podlahy dokázali v závodě udržet tak dobrou rychlost.

Cítil by ses lépe, kdybys závod vyhrál, ale současně měl vedle sebe na pódiu Lewise a Marka [Webbera]?
Na to je těžké odpovědět. Myslím si však, že první okamžiky po závodě se spíše díváte na to, co se mohlo stát - a kdybych se udržel před Fernandem po zastávce v boxech, pak je rozumné předpokládat, že bych měl velkou šanci závod vyhrát.

button

Byla tedy strategie špatná?
Lidé říkali, že ano, protože to bylo o tom, kdo první vyměkne. Ve skutečnosti jsme však neměli v závodě nejrychlejší auto a - byť bylo možné vedení udržet - Fernando jel tak rychle, že by to přinejlepším bylo velmi těsné.

Takže si myslím, že tým svou část odehrál dobře, bylo tam jen několik faktorů, které jsou vždy silně proti vám, abyste nemohli jednoduše vyhrát.

Těší tě tedy, že ti neděle pomohla zvýšit šance v boji o titul?
Absolutně, protože jsem se oběma rukama chopil příležitosti a získal 18 bodů ve stejný den, kdy Lewis nezískal žádný, Mark osm a Sebastian dvanáct.

Když se teď podíváte na tabulku šampionátu, můžete si jen pomyslet: 'Wau, jak to může být tak těsné?' Je to legrační - po Spa všichni říkali, že zbytek bude už jen závodem dvou koní: Lewise a Marka, ale já si dokážu lehce představit, že se šampionát bude rozhodovat až v posledním závodě. Žádný z pilotů ještě nemá nic jisté - myslím, že se bude bojovat až do samotného konce.

button

Posledních pět závodů bude více sledovaných, než například prvních pět. Pokud podle tebe nebude mít nikdo nic jisté, změní to tvůj přístup? Je konzistence důležitější než vítězství?
Musíte brát každý závod tak, jak přijde. Jít do závodu akorát s tím, abyste získali určitý počet bodů, to není v povaze závodníka. Cítil jsem to trochu loni: věděl jsem, že musím jen pravidelně bodovat, abych získal titul, ale bylo to psychicky náročnější než do toho prostě naplno vlétnout.

Například minulý rok na Interlagosu jsem například opravdu neměl co ztratit: startoval jsem ze 14. místa a můj týmový kolega z prvního. Co bych získal, kdybych se snažil jet stabilně a získal hrstku bodů? Prostě jsem do toho šel, pro mě to byl opravdu osvobozující závod a zkušenost, která se mi letos také přidá.

Myslím, že konzistence je v určitém směru důležitá. Potřebujete samozřejmě auto, které vás doveze do cíle každé velké ceny, a nechcete začít dělat náhlá, radikální rozhodnutí co se týče nastavení či strategie, protože byste si mysleli, že tím získáte nějakou výhodu. Jsme závodníci, proto budeme vždy závodit. Všichni jsme teď ale pod tlakem, protože nikdo z nás si nemůže dovolit další nedojetí do cíle či chybu. Šampiónem se stane ten, kdo bude chybovat nejméně.

Vytisknout

Diskuze: Button o své strategii a poškození vozu v Monze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 17.09.2010 21:22 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Rozhovor s Hamiltonem nejen o závodním víkendu v Monze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud