Rozhovor s Hamiltonem nejen o závodním víkendu v Monze

Petr Hlawiczka, 16. září 2010, 06:35 Google+

Lewisovi Hamiltonovi Velká cena Itálie nevyšla. Skončil po vlastní chybě již v prvním kole a přišel o vedení v šampionátu. V rozhovoru, který se dnes objevil na jeho internetových stránkách (lewishamilton.com), se ohlédl za nešťastným víkendem v Monze a zároveň prozradil, jaký přístup hodlá zvolit ve zbývajících závodech letošní sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

O nedělním závodu toho není moc co říct, viď?
No, moc ne. Je to jedna z těch zkušeností, k nimž někdy v motosportu dochází. Je to vždy velké zklamání, protože adrenalin proudí a pak najednou to utnete, když jste uprostřed bitvy.

Ale, jak říkám, to se stává - není to poprvé, co můj závod skončil v prvním kole, a žel zřejmě ani poslední.

Jak ses s tím vypořádal? Jak náročné je vypořádat se s tím zklamáním?
V náročných situacích, v nichž jsem se ocitl před svou kariérou, musíte vše vstřebat a co nejvíce si z toho odnést. Nasát informace, dát špatnou zkušenost stranou, využít výhod a jít dále.

V pondělí ráno jsem vstal a už jsem se soustředil na další závod, vylepšování vozu a závěr šampionátu. Nemůžete se zabývat negativními věcmi - stále jsme v dobré pozici, musíme to využít.

hamilton1

V neděli jsi cítil, že volba konfigurace s nižším přítlakem byla zřejmě chybnou. Cítil jsi to jinak na začátku závodu?
Čísly byste se mohl zabývat celou věčnost, ale od určité doby prostě musíte nasednout do auta a jet. Po kvalifikaci jsem možná necítil, že by to byla ta správná cesta, ale podívali jsme se na to, jak by mohl závod vypadat, a rozhodně jsme na tom našli i nějaká pozitiva.

Hlavně jsem potřeboval méně paliva než vozy s vyšším přítlakem, protože můj vůz měl na rovinkách menší odpor. A co je nejdůležitější, měl jsem potenciál na to, abych na rovinkách předjížděl jiné vozy díky mé výhodě v podobě vysoké maximální rychlosti.

Nebylo to samozřejmě nic jistého, protože jsme neměli možnost vidět, jaký vliv na vůz by měl aerodynamický stín v zatáčkách, ale v závodě jsme viděli, že to některým dost pomohlo. Je příjemné si myslet, že kdybych pokračoval v závodě, nějaké to předjetí by se mi povedlo.

hamilton2

Povzbudilo tě, když sis přečetl slova Martina Whitmarshe, že bys neměl měnit svůj přístup?
Samozřejmě, protože je příjemné vědět, že máte podporu. Jinak je ale samozřejmostí, že by se mi těžko už mohlo dostávat od týmu větší podpory - vím, že za mnou vždy stojí. Když ale dosáhnete špatného výsledku, cítíte se, jako byste tým zklamali, proto budu ve zbytku sezóny bojovat ještě více, než kdykoliv dříve.

Budeš se tedy řídit Matinovou radou?
V posledních závodech jsem dvakrát nedojel a jednou vyhrál, a i když to není špatné, znamená to, že jsem přišel o body ve prospěch jiných pilotů, kteří jsou v boji o titul. A tyto výsledky nejsou dostatečné pro to, abych ho získal já. Budu na to tlačit. Budu brát každý závod tak, jak přijde, budu se však zároveň snažit, abych v následujících pěti závodech dojel do cíle - to je důležitější než cokoliv jiného. Do Singapuru jedu proto, abych vyhrál.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Hamiltonem nejen o závodním víkendu v Monze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Heidfeld, Nick

Pirelli brzy oznámí náhradu za Heidfelda

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud