Piquet: Mám stejné podmínky jako Alonso

x-o, 6. května 2009, 17:26 Google+

S Nelsonem Piquetem o těžkém úvodu sezóny, protěžování Alonsa a drsném šéfovi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Piquet jr. - Alonso

Piquet jr. - Alonso | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Se začátkem sezóny asi nemůžete být spokojen. Cítíte na sebe vyšší tlak?
Nelson Piquet:
První závody byly divoké, stále se s autem pereme. Musíme jezdit velmi agresivně, na limitu. Není jednoduché začít s tak komplikovaným autem, musíte zůstat v klidu a snažit se z něj vymáčknout co nejvíc.

Snažíte se překonat možnosti auta?
NP:
To dělá někdy každý jezdec. Když je auto horší, děláte to častěji, protože chcete být rychlejší. Ve srovnání s loňským rokem se nyní jezdci McLarenu snaží překonat své vozy daleko častěji.

Kde jsou slabiny vašeho R29?
NP:
  Zkrátka nám chybí přítlak, dlouho jsme neměli dvoupatrový difuzor a i s ním ho potřebujeme získat ještě více.

Jsou pro vás slicky výhodnější než drážkované pneumatiky? Není tak dlouho, kdy jste na nich jezdil v GP2.
NP:
To nic neznamená. Tady je auto úplně odlišné, hlavně úroveň přítlaku. Nedá se to srovnat.

Je velký problém zvyknout si na nová tlačítka pro nastavitelné přední křídlo a KERS?
NP:
Po několika závodech je jejich používání úplně přirozené.

Kolik vám přinesl dvoupatrový difuzor?
NP:
Mělo by to být ještě více. Ale byla to jen první verze, měla jen částečný efekt.

Soustředí se tým více na Alonsa?
NP:
Zachází s námi stejně. V zimě jsem toho natestoval méně než on, ale přesný důvod neznám. Možná jsem měl jen smůlu. A Alonso chtěl testovat co nejvíce. Potom jsou tu drobnosti jako nový difuzor, ale asi je logické dát ho první týmové jedničce. Není to tak, že by mi tým nepomáhal, ale některá drobná přání zůstávají nevyplněna.

Je auto postaveno více s ohledem na originální a agresivnější Alonsův styl?
NP:
Když se podívám na data, tak si to nemyslím.  Nikdy jsem nemusel kopírovat jeho styl.

Jaký je tedy váš styl?
NP:
Autu se automaticky přizpůsobíte, to je stejné pro každého jezdce. V minulosti se stávalo, že bylo obtížné zahřát přední nebo zadní pneumatiky, ale tento rok to tak není.

Pomáhá vám rok zkušeností, nebo jsou vozy příliš odlišné?
NP:
Pomáhá mi hodně.

Ve které oblasti se ještě musíte zlepšit?
NP:
V kvalifikacích musím zůstat klidný a zajíždět lepší kola.

Objevují se spekulace, že se vedou jednání se Sennou o vašem nahrazení. Slyšel jste o tom?
NP:
Ne.

Jste si místem v Renaultu jistý?
NP:
Samozřejmě, mám smlouvu. Takže je jisté.

I dlouhodobě?
NP:
Snažím se odvést co nejlepší práci v přítomnosti a nestarám se o to, co přijde. Soustředím se na nadcházející víkend, a potom zase na ten příští. Nevím, co se stane v budoucnosti.

Je k vynahrazení nedostatku testování potřeba supersimulátor, jako mají McLaren a Williams?
NP:
Nikdy jsme ho neměli. Raději bych měl pořádný, než nějaký neschopný. Těch pár milionů je lepší použít na vývoj auta, než na simulátor. Stavba něčeho takového vyžaduje spoustu času, měli jsme na tom začít pracovat už dávno.

Kam byste se zařadil v žebříčku kvality jezdců?
NP:
S Fernandem je to náročné, musím se snažit. Ale ani nikdo jiný Fernanda jednoznačně neporazil.

Máte pravděpodobně toho nejsilnějšího týmového kolegu, se kterým se můžete srovnávat...
NP:
To ano. Je to těžké, ale má to i své pozitivní stránky, nutí mě to hodně na sobě pracovat. Silný kolega a drsný šéf, to je pro vývoj dobré.
Vytisknout

Diskuze: Piquet: Mám stejné podmínky jako Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mosley, Max

Syn Maxe Mosleyho byl nalezen mrtev

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud