Pro F1 bude těžké se dohodnout na motorech pro rok 2021

Robert RoBertino Pavelka, 26. dubna 2017, 09:00 Google+

Pro někoho je rok 2020 zdánlivě ještě dost daleko, ale už teď se začíná řešit, jak po této časové hranici budou vypadat motory pro Formuli 1. Ve hře totiž nejsou jen nová pravidla, ale také potřeba přilákat patřičnou pozornost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ještě je čas, ale tři roky utečou jak voda... O nových motorech se jedná už nyní

Ještě je čas, ale tři roky utečou jak voda... O nových motorech se jedná už nyní | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Minulý měsíc proběhla schůzka ohledně nahrazení současných pohonných hybridních jednotek V6 novými, jednoduššími a hlavně hlučnějšími motory, jejichž éra by měla započít vypršením té současné, platné do roku 2020. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se domnívá, že dosažení konsensu v oblasti nedostatků v pravidlech bude snadné, obává se však, že přijetí detailů přijatelných pro všechny strany - včetně obce fanoušků - bude náročnější.

"Jedná se o typickou oblast, ve které nebude snadné najít řešení z důvodu složitých technologií a dalších otázek. Bude nutné uspokojit automobilky, které v současném modelu financují sport. Možná bude zvolen model jiný, ve kterém nebudou výrobci automobilů tak zásadní, ale doposud tak tomu není. Potřebujete také vyjít vstříc fanouškům, stejně tak zákaznickým týmům, takže ona otázka se vůbec nebude lehce řešit. Bude třeba nalézt určitou shodu - co je na současné formuli dobré a co špatné. Ovšem najít řešení bude obtížné, nejen z politických důvodů nebo kvůli určitým výhodám, potíže mohou být s lidmi, kteří jsou momentálně na vrcholu a logicky si budou chtít bránit výhody, které si vydobyli. V této oblasti bude nutné najít společnou diagnózu, která bude přijatelná jak pro týmy, tak pro FIA a Liberty Media," komentuje situaci Abiteboul.

Jednání dospělo k názoru a vyplynula z něj i dohoda, že by hybridní část pohonných jednotek měla zůstat i u nových agregátů, hlavní pozornost by se měla zaměřit na prvek hluku, jehož absenci fanoušci před třemi lety rozdýchávali asi nejhůř.

"Elektronika nikdy nevymizí, to je jisté, potřebujeme ji a proto musíme nadále mít hybridní pohon. Je třeba mít větší kombinaci mezi spalovacími a hybridními motory, ale také jsme se dohodli, že to nesmí být na úkor celkové show. Potřebujeme hluk, F1 musí na fanoušky řvát, a k tomu doposud nedošlo," pokračuje Abiteboul.

img-responsive

Abiteboul se nebojí rozdílných názorů, ale jak se je podaří prosadit | foto: Red Bull Content Pool

Další podstatnou otázkou, které Abiteboul přikládá velkou důležitost, je větší nebo lépe řečeno důkladnější kontrola Formule 1, včetně požadovaného omezení rozpočtu. I tady se šéf Renaultu domnívá, že nejde o záležitost nemožnou, nicméně hodně komplikovanou.

"Aniž bychom rozebírali technické detaily a sdílené analýzami ze strany všech týmů, je evidentní, že náklady pro automobilky i nezávislé týmy jsou příliš vysoké. Rozpočtové omezení by pomohlo, s tím všichni souhlasíme. Ale jak dál? To bude výzva, nicméně taková, která je určena opět pro všechny. Takže doufám, že se do ní zapojí všechny mozky v paddocku a dojdeme ke správnému řešení," přeje si Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Pro F1 bude těžké se dohodnout na motorech pro rok 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Se žraločími ploutvemi a T-křidélky se brzy rozloučíme

Konec žraločích ploutví i T-křidélek. O čem v úterý rozhodla Strategická…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud