Konec žraločích ploutví i T-křidélek. O čem v úterý rozhodla Strategická skupina F1?

Robert RoBertino Pavelka, 26. dubna 2017, 07:05 Google+

Mají T-křidélka a "žraločí ploutve" odzvoněno? Strategická skupina F1 v poslední letošní dubnové úterý zasedala a došla k určitým závěrům, které do jisté míry pozmění podobu monopostů. O čem se tedy rokovalo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Se žraločími ploutvemi a T-křidélky se brzy rozloučíme

Se žraločími ploutvemi a T-křidélky se brzy rozloučíme | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na programu byla především otázka diskutovaných aerodynamických prvků, které už přinesly mnoho debat, argumentů a reakcí. Takže ony "žraločí ploutve", které dle některých odborníku hanobily ušlechtilý vzhled monopostů, stejně jako přídavná T-křidélka se dočkají omezení. Mimoto padl návrh na posílení větší transparentnosti schůzek ze strany Strategické skupiny F1, aby se jich účastnily i týmy mimo těch šesti nejlepších. 

Pozornost se také zaměřila na silně diskutované téma ochrany kokpitu. Mělo by se pokračovat nikoli s Halo konceptem, nýbrž s provedením ochranného štítu (shield). Do programu vyhodnocení byly zapojeny všechny týmy v tom směru, že Halo koncept vyzkoušeli během tréninkových jízd v minulém roce.

Piloti F1 dávají přednost čelní ochraně - pochopitelně i v tomto směru se ozývají značné výhrady, zejména kvůli vzhledu, přesto bylo rozhodnuto o testování a vyhodnocení zařízení před jeho zavedením v roce 2018.

Štít (shield) - budoucí podoba ochrany kokpitu

Štít (shield) - budoucí podoba ochrany kokpitu | zdroj: Albert Fabrega

Co úterní schůzka přinesla:

- Zástupci "nečlenských" týmů budou nově přizváni na schůzky strategické skupiny jako pozorovatelé. Má jít o demonstraci efektivního závazku jak vůči FIA, tak k držiteli obchodních práv, s cílem zvětšit transparentnost této sportovní oblasti.

- Počínaje Grand Prix Španělska (12. - 14. 5. 2017 v Barceloně) budou přísně uplatňovány sportovní předpisy, které mají zajistit lepší viditelnost jmenovek pilotů a startovní čísla.

- Změny regulačních prvků v oblasti krytu motoru budou provedeny tak, že konstrukce obsahující T-wing a "žraločí ploutve" budou přísně omezeny.

- Budou přijata opatření, aby olej nebyl využíván jako palivo. Kromě toho může být pro každou danou pohonnou jednotku během závodu použita pouze jedna specifikace oleje.

- Společnost Pirelli bude mít možnost vyvíjet pro rok 2018 pneumatiky do mokra, využívající předchozí specifikace vozidel a rozměrů kol. 

- Pokud bude závod přerušen červenou vlajkou, bude pokračovat startem z pevných pozic.

Vytisknout

Diskuze: Konec žraločích ploutví i T-křidélek. O čem v úterý rozhodla Strategická skupina F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso na návštěvě v Americe

Alonso: Indy 500 je mnohem lepší příležitostí než Monako, kde může McLaren…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

  6. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud