Na programu byla především otázka diskutovaných aerodynamických prvků, které už přinesly mnoho debat, argumentů a reakcí. Takže ony "žraločí ploutve", které dle některých odborníku hanobily ušlechtilý vzhled monopostů, stejně jako přídavná T-křidélka se dočkají omezení. Mimoto padl návrh na posílení větší transparentnosti schůzek ze strany Strategické skupiny F1, aby se jich účastnily i týmy mimo těch šesti nejlepších.
Pozornost se také zaměřila na silně diskutované téma ochrany kokpitu. Mělo by se pokračovat nikoli s Halo konceptem, nýbrž s provedením ochranného štítu (shield). Do programu vyhodnocení byly zapojeny všechny týmy v tom směru, že Halo koncept vyzkoušeli během tréninkových jízd v minulém roce.
Piloti F1 dávají přednost čelní ochraně - pochopitelně i v tomto směru se ozývají značné výhrady, zejména kvůli vzhledu, přesto bylo rozhodnuto o testování a vyhodnocení zařízení před jeho zavedením v roce 2018.
Co úterní schůzka přinesla:
- Zástupci "nečlenských" týmů budou nově přizváni na schůzky strategické skupiny jako pozorovatelé. Má jít o demonstraci efektivního závazku jak vůči FIA, tak k držiteli obchodních práv, s cílem zvětšit transparentnost této sportovní oblasti.
- Počínaje Grand Prix Španělska (12. - 14. 5. 2017 v Barceloně) budou přísně uplatňovány sportovní předpisy, které mají zajistit lepší viditelnost jmenovek pilotů a startovní čísla.
- Změny regulačních prvků v oblasti krytu motoru budou provedeny tak, že konstrukce obsahující T-wing a "žraločí ploutve" budou přísně omezeny.
- Budou přijata opatření, aby olej nebyl využíván jako palivo. Kromě toho může být pro každou danou pohonnou jednotku během závodu použita pouze jedna specifikace oleje.
- Společnost Pirelli bude mít možnost vyvíjet pro rok 2018 pneumatiky do mokra, využívající předchozí specifikace vozidel a rozměrů kol.
- Pokud bude závod přerušen červenou vlajkou, bude pokračovat startem z pevných pozic.