"Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Petr Hlawiczka, 3. ledna 2018, 06:20 Google+

Týmy se podle ředitele Renault Cyrila Abiteboula po několika jednání ani o píď nepřiblížili dohodě o pohonných jednotkách pro sezónu 2021. Velcí jsou pro zachování motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), řešení podle nich do té doby dostatečně zlevní.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 04.01. 21:12) Napište svůj názor
Současní výrobci po zjednodušování motorů netouží

Současní výrobci po zjednodušování motorů netouží | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Noví majitelé s FIA chtějí sice zachovat 1,6litrové V6 motory, ale místo MGU-H zvýšit výkon MGU-H, otáčky (o 3000 ot/min) a zavést více standardizovaných součástí (například řídicí elektroniku a baterie). To se ale automobilkám působícím v F1 nelíbí a k žádnému posunu i přes další výměnu názorů zatím nedošlo.

"Ne, není nic nového. Rozhovory pokračují a názory se stále liší. Musíme zlepšit současný motor, u kterého je několik věcí špatně. [Chce to] více hluku a výkonnosti," komentuje situaci ředitel Renaultu Abiteboul. Zástupci Ferrari a Mercedesu dokonce v případě navrhovaných změn pohrozili svým odchodem z F1.

A jak by si přál Renault zvýšit výkonnost pohonných jednotek, která se podle Mercedesu blíží hranici 1000 koní? "Neomezujme jejich potenciál spotřebou paliva, životností komponent a motorovými penalizacemi," odpovídá pro Auto Hebdo Abiteboul.

img-responsive

Týmy si velké změny nepřejí, podle Abiteboula by všichni museli začít od nuly a mezi výrobci by mohly vzniknout opět velké rozdíly | foto: Honda Racing F1

"Ale hlavně, zachovejme současné motory jako základ pro budoucnost. Není potřeba dělat v roce 2021 revoluci, ani ji nikdo nechce," zamítá návrhy, s kterými přišel Ross Brawn, sportovní ředitel nových majitelů F1.

"Z dnešního hlediska musím říct, že MGU-H nemám rád. Ale do roku 2020 naše problémy budeme mít pod kontrolou. Pak bude pro výrobce a zákazníky levnější. S novým konceptem motorů by všechno začalo od nuly. Výrobci by nalezli dobrá a špatná řešení, čímž by se pole znovu rozdělilo do dvou skupin. Proto nevidím důvod, proč bychom se měli odchýlit od současného konceptu," uvedl dříve Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: "Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 04.01.2018 21:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber v letošní sezóně bude nastupovat s novým sponzorem - s Alfou Romeo

Mercedes si uvědomuje nebezpečí aliance Ferrari - Sauber

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud