Giovinazzi se hluboce kaje, nicméně by rád ještě dostal přiležitost

Robert RoBertino Pavelka, 10. dubna 2017, 14:30 Google+

Dvakrát blesk na jedno místo neuhodí, ale italská naděje Antonio Giovinazzi dokázal, že ve Formuli 1 podobné pravidlo neplatí. Jeho dva karamboly dělilo necelých 24 hodin a mladík samozřejmě cítil obrovské zklamání a vůči týmu trpěl pocitem viny.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 10.04. 16:10) Napište svůj názor
Antonio Giovinazzi lituje svého selhání v Číně

Antonio Giovinazzi lituje svého selhání v Číně | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Přitom před dvěma týdny svým debutem naznačil, že by mohl být velkou nadějí pro Itálii, která už nějaký ten pátek na kvalitního pilota v F1 čeká. Náhradník za Pascala Wehrleina, který má stále potíže po svém lednovém karambolu v Race of Champions, sklidil za svůj výkon korunovaný 12. místem slibná hodnocení. 

Stačilo však dvakrát najet na zlom před cílovou rovinkou na trati v Šanghaji a dobrý dojem byl ten tam. Nejenže si nepohlídal pro něj kritické místo a notně pocuchal svůj sauber na prakticky identickém místě, ještě navíc si vysloužil nelichotivá slova od svých soupeřů - zejména Grosjean byl v obou případech tím, kdo na Giovinazziho nehodu nějakým způsobem doplatil.

"Nebyl to můj víkend. V kvalifikaci jsem chyboval a v závodě jsem přešel příliš brzy na suché pneumatiky. Když jsem najížděl na cílovou rovinku, chytil jsem na malý okamžik aquaplaning a ihned ztratil vládu nad vozem. Musím se omluvit klukům, kteří po kvalifikační nehodě pracovali celou noc a odvedli úžasnou práci, ještě jednou se chci za svou chybu omluvit. Pro mě nyní bude prioritou zrušit vzpomínky na tento víkend a pokračovat v práci, doufám, že se příště předvedu jako mnohem silnější," sypal si Giovinazzi popel na hlavu.

img-responsive

Antonio Giovinazzi v Číně dvakrát připravil mechanikům práci navíc | foto: Sauber Motorsport AG

Naskýtá se otázka, proč Giovinazzi měnil pneumatiky, když podle svého výroku bylo na slicks ještě příliš brzo? Ital přiznává, že navzdory tomuto přesvědčení se rozhodl on sám během režimu virtuálního safety caru v důsledku vyjetí z trati v podání Lance Strolla.

"Původně jsem si myslel, že bychom začali s pneumatikami do sucha, ale nakonec jsem to posoudil jako přílišné riziko, nazuli jsme proto pneu do přechodných podmínek. Když potom nastal režim VSC a trať začala osychat, rozhodl jsem se pro výměnu. Možná to bylo poněkud brzy, ale třeba Sebastian Vettel šel také na slicky," hledá Antonio pro své jednání nějakou obhajobu.

Jako další příčinu svého selhání vidí Giovinazzi malý počet kilometrů, který v čínském závodním víkendu absolvoval kvůli nepřízni počasí. Sám nad sebou neláme hůl; i když ohledně návratu Pascala Wehrleina nadále panují dohady a Ital netuší, zda ještě dostane příležitost v Bahrajnu.

"Chyboval jsem a musím se z toho poučit. Po tom, co se stalo v Číně, by bylo asi lepší ukončit své působení u Sauberu po Melbourne, ale doufám, že dostanu ještě další příležitosti, abych ukázal, že v Albert Parku nešlo jenom o náhodu," dodává pilot juniorky Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Giovinazzi se hluboce kaje, nicméně by rád ještě dostal přiležitost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 10.04.2017 16:10 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Vůz AMR22 v Singapuru

Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Mexiku

McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Carlos Sainz v závodě v Mexiku

Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Kubica, Robert

Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Zbavit se Schumachera? Nelogické, vzkazuje Haasu Surer

Sebastian Vettel v Ázerbájdžánu

Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 poháněným Hondou v Číně

Honda zlepšuje spolehlivost a snižuje vibrace, výkonnější motor stále v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

  2. Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

  3. Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

  4. Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

  5. McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

  6. Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud