Lowe: Nová pravidla týkající se pneumatik jsou pro F1 "fantastická"

Robert RoBertino Pavelka, 21. března 2016, 21:55 Google+

Zavedení tří směsí pro závod byla jedna ze změn, od níž se očekávalo zvýšení atraktivity závodů. A jak se zdá, jde o jednu z úspěšných novinek, na níž se nesnesla vlna kritik a odsuzujících reakcí. Potvrdil to i technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.03. 11:52) Napište svůj názor
Nico Rosberg a Paddy Lowe dumají nad strategií

Nico Rosberg a Paddy Lowe dumají nad strategií | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Všechny tři směsi, tedy superměkkou, měkkou a středně tvrdou, využilo v Austrálii během Grand Prix osm pilotů z jedenadvaceti (Kvjat do závodu vůbec neodstartoval), přičemž šest nejlepších zvolilo pět různých strategií. Škarohlídi sice podotýkají, že na stupních vítězů jsme viděli stejné tváře jako loni, jen Hamilton a Rosberg si prohodili pozice, ale jinak vládne spokojenost. 

"Tři směsi v závodě, tedy něco, co jsme podporovali od poloviny minulé sezóny s tím, že to přinese větší nejistotu a drama v závodě, se nakonec ukázaly jako opravdu dobře fungující varianta. Někdo jede dlouhou dobu na střední směsi, jiný na zbrusu nové superměkké. To je fantastické. Také my jsme přispěli k podívané v kvalifikaci, protože jsme použili efektivnější měkčí směs. A jak jsme viděli, byli jsme v sobotu o 2,5 vteřiny rychlejší, což může být dáno vývojem, někdo ale říká, že pneumatikami," domnívá se Lowe.

Mercedes vyvolal jisté rozpaky tím, že se v Barceloně při testech zaměřil především na středně tvrdou směs, proto bylo do jisté míry symbolické, že vozy dokončily závod na prvním a druhém místě právě díky rozhodnutí využít je v závodě. Lowe podotkl, že pro tento testovací plán měl tým dobrý důvod.

img-responsive

Mercedes trávil většinu testovacích jízd na středně tvrdé směsi | foto: Daimler AG

"Šlo o počet najetých kilometrů. Měli jsme cíl odjet 6000 km, na bíle označených pneu zvládnete 100 km, na měkkých 30 km. S pevnou kvótou jsme museli využít všechny středně tvrdé pneumatiky, zatímco měkkých jen čtyři a pneumatik do mokra pouze tři sady. Víc by nás potěšilo, kdybychom od Pirelli měli víc pneumatik, pak bychom do našeho mixu dali víc měkkých sad. Stále jsme využívali denně sedm nebo osm setů - pokud jsme měli najet 800 km, tak jsme potřebovali osm sad středně tvrdých," pokračuje Lowe.

Plnění testovacího plánu způsobilo, že Mercedes až do soboty v Austrálii nezkoušel superměkkou směs, takže tým měl prakticky nulové zkušenosti. "Poprvé jsme je nasadili ve třetím tréninku, byla to vlastně premiérová jízda na této směsi. Časy nebyly nijak ohromující, ale když jsme nastoupili do kvalifikace, podstatně se zlepšily," dodává Lowe.

Vytisknout

Diskuze: Lowe: Nová pravidla týkající se pneumatik jsou pro F1 "fantastická"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.03.2016 11:52 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start v Melbourne

Zajímavosti a statistiky po závodě v Austrálii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud