Whiting: Halo koncept pro rok 2017 je stále aktuální

Robert RoBertino Pavelka, 18. března 2016, 11:05 Google+

Kolem ochrany kokpitu se ještě nedávno bouřlivě diskutovalo, s pravidly omezení komunikace tento problém poněkud ustoupil do pozadí. Ředitel závodů F1 Charlie Whiting ale potvrdil, že otázka zavedení ochrany kokpitu nadále počítá s termínem 2017.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 18.03. 19:10) Napište svůj názor
Ferrari při testu ochrany kokpitu v Barceloně

Ferrari při testu ochrany kokpitu v Barceloně | foto: FIA

Sdílejte článek

Čtyřiašedesátiletý funkcionář F1 však zároveň uznal, že nemusí jít o koncové řešení; zdůraznil, že příští měsíc má být testováno provedení, které navrhl Red Bull. Ačkoliv je tato varianta považována za lepší, než Halo koncept, je poměrně nepravděpodobné, že by byla připravena dříve než pro sezónu 2018.

O Halo konceptu se Whiting vyjádřil následovně: "Myslím, že bude fungovat opravdu dobře. Proběhlo poměrně rozsáhlé testování a domnívám se, že ochrana proti letícímu kolu bude účinná. Je to také hlavní část testů, která byla se zařízením prováděna. Je nutné provést důkladné posouzení rizik a také je třeba prověřit radu dalších souvisejících činností, jako je například vyproštění pilota. Je třeba to prodiskutovat se záchrannými týmy. Ale jsem toho názoru, že to bude fungovat dobře."

img-responsive

Na podobné pohledy asi budeme muset brzy zapomenout | foto: Williams F1 Team

 Whiting se také rozhovořil o možných variantách: "Máme malou samostatnou pracovní skupinu, aby posoudila všechny aspekty. Vedou ji lidé od Mercedesu a Ferrari a pracují opravdu odpovědně. Alternativa Red Bullu má výraznější zpoždění ve vývoji, ještě nebyla testována, ale mohla by nabízet dostatečnou ochranu. Ale ohledně její realizace mám své pochybnosti, určitě to nebude příští rok, zatímco Halo koncept k tomu směřuje," dodal Whiting s tím, že provedení Red Bullu vnímá spíš jako dlouhodobější projekt.

"Nemyslím, že bychom měli zavedení ochrany kokpitu odkládat jenom proto, že se objevila ještě jiná verze. Halo koncept je ve výhodě, důkladně jsme ho testovali a v tuto chvíli cítíme, že nabízí nejlepší možnou ochranu. Jak jsem uvedl, je třeba důkladně posoudit rizika týkající se různých scénářů nehod, musíme mít jistotu, že za určitých okolností se situace spíš nezhorší. Ale opakuji, nemá smysl toto řešení odsunout jen kvůli existenci dalšímu návrhu," vysvětluje Whiting.

Zároveň připustil, že bude především nutné předložit týmům standardní specifikaci Halo konceptu, aby s jeho instalací mohly týmy počítat, protože projekční práce na monopostech sezóny 2017 už se začnou rozebíhat. "To je důvod, proč ona samostatná pracovní skupna funguje - musí vyřešit dokončení montážních pozic a sílu ukotvení, což je velice důležitý prvek. Mělo by to být vyřešeno do konce května."

Whiting také připomněl barcelonské představení Halo konceptu prostřednictvím stáje Ferrari, kde se ukázalo, že pilot může opustit vůz vlastně docela snadno. "Namontovali Halo koncept na svůj vůz a nechali řidiče z kokpitu vylézt, nakonec to vypadalo naprosto jednoduše, protože pilot se za zařízení může chytnout a sám sebe vytáhnout ven. Opravdu to vypadalo jako velice snadný postup," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Whiting: Halo koncept pro rok 2017 je stále aktuální

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 18.03.2016 19:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton za deště

Odpoledne za deště nejrychlejší opět Hamilton, Ferrari třetí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud