Odpoledne za deště nejrychlejší opět Hamilton, Ferrari třetí

Petr Hlawiczka, 18. března 2016, 06:30 Google+

MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Také v odpoledním tréninku dosáhl nejrychlejšího času Lewis Hamilton. Podmínky však byly ještě horší než dopoledne a žádných jízd na hladkých pneumatikách jsme se nedočkali. V pátek jsme se toho tedy o formě jednotlivých týmů moc nového nedozvěděli.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 18.03. 15:27) Napište svůj názor
Lewis Hamilton za deště

Lewis Hamilton za deště | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Odpolední trénink začal za ještě horších podmínek než ten první - za deště byla na trati spousta vody, a tak piloti vyčkávali v garážích. Prvního letmého kola jsme se dočkali až po 21 min, to když Ricciardo prohnal svůj Red Bull po Albert Parku za 1:49,017 min.

"Používat přechodné pneumatiky je trochu k ničemu, musíme zkrátka ještě počkat. První trénink byl velmi náročný. Pokaždé, když jsme vyjeli na hladkých gumách, začalo pršet. Zvládli jsme některé základní věci," popisuje Verstappen.

img-responsive

Räikkönen na Hamiltona ztrácel přes 6 desetin | foto: Scuderia Ferrari

Brzy se přidávali další piloti. Kvjat se dostal před něj a po 30 min dostal smyk Rosberg s novým nosem (první trénink absolvoval ještě se starým) v zatáčce č. 8 (video) a komisaři použili virtuální safety car. Mercedes ho chtěl povolat do boxů pro pneumatiky do mokra, tuto informaci mu však kvůli novým předpisům nemohl sdělit.

Charlie Whiting mezi oběma tréninky uspořádal tiskovou konferenci kvůli novým pravidlům pro radiokomunikaci. Button včera uvedl, že FIA vše nedokáže ohlídat. Ředitel závodů vysvětlil, že pro sledování rádií vyhradila FIA čtyři zástupce, kteří sledují každý tři auta, o zbylých 10 vozů so postará 4 - 5 softwarových inženýrů. Také se po celou dobu bude nahrávat kokpit pilotů.

Whiting dále prozradil, že FIA pokračuje v práci na zavedení ochrany kokpitu typu halo od příštího roku. Koncept Red Bullu s plexisklem zaostává ve vývoji a má pochyby, jestli by taková věc mohla být od příštího roku zavedena. Hlavním důvodem těchto snach je ochrana jezdců před létajícími koly.

Po plném obnovení provozu se do čela vyhoupnul Alonso na přechodných pneumatikách - časem 1:41,694 překonal o 1,2 s Sainze, jenž dopoledne stál kvůli problému s palivovým systémem. Pilot McLarenu poté předvedl několik vylepšení až na 1:39,895 min, na rovince mu bylo v první polovině naměřeno 296 km/h - o 2 km/h než Pérezovi.

Po 48 min se na první příčku dostal Räikkönen - 1:39,486 min, postupně se před Alonsa dostal Ricciardo (1:39,535) i jeho krajan Sainz (1:39,786). Půl hodiny před koncem trochu zapršelo, poté trať osychala a podmínky se zlepšovaly.

img-responsive

Vettelovi patří osmý čas, za rekordy se ale v pátek nehonil | foto: Scuderia Ferrari

Hamilton se ke své první jízdě vydal až 26 min před koncem, a hned svým prvním pokusem na přechodných pneumatikách překonal Ferrari na čele - 1:38,841 min (295 km/h na rovince). Za něj vyskočil Hülkenberg se ztrátou 0,467 sekundy (1:39,308). Nikdo doposud nepoužil jiné pneumatiky než ty přechodné.

15 min před koncem se ve štěrku v první zatáčce ocitl Gutiérrez, dokázal se ale vrátit na dráhu a pokračovat. To začalo znovu pršet a s tím vyhasly naše naděje na to, že by jezdci obuli slicky a předvedli nějaká rychlá kola. Na trati jsme stále neviděli Williamsy, Verstappena ani Saubery - věřili, že v sobotu i v neděli bude hezky, jízda za těchto podmínek podle nich byla zbytečná.

Ujeté počty kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem

Ujeté počty kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Posledních pět min využil McLaren pro nácvik zastávek, Williams absolvoval pouze instalační kola. Kvůli proměnlivým podmínkám a tomu, že některé týmy vůbec nejezdily, jsme si ani ve druhém tréninku nemohli udělat lepší obrázek o jejich relativním pořadí. Po zbytek víkendu má být hezky, časy proto nemají moc velý význam. Jedná věc je však zřejmá - Mercedes je ve formě.

Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 303; 2. Pérez 298; 3. Vettel 298; 4. Harjanto 297; 5. Hülkenberg 297; 6. Button 297 km/h.

Přehled všech časů: PDF.

GP Austrálie (Albert Park)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:38,841 / -
2. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:39,308 / +0,467
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:39,486 / +0,645
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:39,535 / +0,694
5. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:39,694 / +0,853
6. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:39,895 / +1,054
7. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:40,008 / +1,167
8. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:40,761 / +1,920
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:41,256 / +2,415
10. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Racing1:42,411 / +3,570
11. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:42,891 / +4,050
12. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:43,401 / +4,560
13. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:43,731 / +4,890
14. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:44,304 / +5,463
15. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:47,356 / +8,515
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Teambez času
17. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Teambez času
18. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racingbez času
19. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racingbez času
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Teambez času
21. 12 Felipe NASR braSauber F1 Teambez času
22. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rossobez času

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Odpoledne za deště nejrychlejší opět Hamilton, Ferrari třetí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 18.03.2016 15:27 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Šéf závodního týmu Red Bullu, Christian Horner

Horner: F1 možná zašla v omezení radiokomunikace příliš daleko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud