Johansson označil současnou situaci týkající se motorů za "legrační"

Robert RoBertino Pavelka, 18. listopadu 2015, 09:45 Google+

Švédský expilot F1 považuje současná pravidla týkající se pohonných jednotek za "směšná, komickou nebo legrační", protože podle něj mají jediný důsledek - zabraňují ostatním výrobcům, aby stáhli odstup od dominujícího Mercedesu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 18.11. 12:28) Napište svůj názor
Co s motory, které můžete vybalit z krabice a tím to končí (Ilustrační foto)

Co s motory, které můžete vybalit z krabice a tím to končí (Ilustrační foto) | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Podle devětapadesátiletého Švéda je absurdní situace, že rozvíjet motory je možné jen v rámci stanoveného žetonového systému. "Skutečným problémem je neskutečně komplikovaný motor, provázený penalizacemi za to či ono a který vlastně není možné nijak rozvíjet," rozepsal se Johansson na svém blogu.

"Podle mě to nedává žádný smysl. Základní smysl zákazu vývoje byl dán snahou omezit náklady na rozumné úrovni, ale to už je dávno rozbito na padrť. Je až nechutné, kolik peněz výrobci motorů od té doby utratili. Proč není možné je nechat pokračovat v jejich vývoji a alespoň jim dát možnost pohonné jednotky opravovat? Je směšné mít závodní kategorii, kde je jen jeden úspěšný motor a ostatním není dovoleno vyvíjet své agregáty, aby se stali konkurenceschopnými."

Avizovaná změna pravidel pro rok 2016 je podle Johanssona ještě víc absurdní, zejména s ohledem na vývoj podvozku. "Nyní můžete každý víkend na podvozek přišroubovat 500 nových kusů. Špičkové týmy to dělají, vozí si obrovské bedny dílů určených pro podvozek, ale na motor nesmějí ani sáhnout. To je nesmysl. 

Pokud by bylo povoleno pracovat s motorem stejně jako s podvozkem, jsem přesvědčen o tom, že značky Renault, Honda i Ferrari by byly Mercedesu rozhodně blíž. Možná zatím ne na stejné úrovni, ale podstatně blíž než teď. Tato pravidla, podle nichž nemůžete nic jiného, než jenom vyndat motor z bedny, skutečně nedávají žádnou možnost dohnat soupeře. Pokud je váš motor stejně »dobrý« jako má Honda, co uděláte? Máte k dispozici jenom X povolených vylepšení. A stejně nemáte možnost je otestovat," dodává Johansson.

Vytisknout

Diskuze: Johansson označil současnou situaci týkající se motorů za "legrační"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 18.11.2015 12:28 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Budeš jezdit jak chceme my, žádné vymýšlení - neříká Wolff Hamiltonovi právě tohle?

U Mercedesu si piloti vlastní strategii volit nebudou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud