Šéf letos nejúspěšnější stáje prohlásil, že pokud by si piloti sami vybrali strategii, mohli by "prohrát každý jednotlivý závod". Toto Wolff tak reagoval na stížnosti Hamiltona po mexické a brazilské Grand Prix. Na Autodromo Hermanos Rodriguez ho tým odvolal do depa, ačkoliv Lewis nechtěl pneumatiky měnit, na Interlagosu se zase nebyl schopen dostat před týmového kolegu Rosberga.
Mercedes nadále trvá, že oba piloti měli v Brazílii stejnou strategii a argumentoval, že jakákoli jiná alternativa by Hamiltona jenom víc zpomalila. Na otázku, zda tým přes zimní přestávku svou politiku zachová nebo bude uvažovat o změnách Wolff důrazně odvětil: "Odpověď zní ne. Nadále bude jen jedna. V případě, že pilot v autě začne určovat strategii sám, pak může ztratit každý závod, protože takové rozhodování nelze činit závodním instinktem. Ano, někdy by to mohlo být užitečné, ale pokud nemáte úplnou sadu dat, pak nikdy nemůžete zvolit správné řešení. Budeme pokračovat jako doposud," argumentuje Wolff.
Chápu fanoušky, ale jde nám o tým
Šéf Mercedesu rozumí fanouškům a cení si jejich názorů, že by bylo lepší volit různé strategie, ale dle jeho názoru by takové rozhodnutí vedlo jen ke zvýšení napětí v týmu. "Naprosto chápu hledisko příznivců, ale existují různé eskalace. Mohli bychom postupovat jako některé týmy dříve, které měly jasně stanovené číslo jedna a číslo dvě. A dvojka se nesměla byť jen přiblížit na dosah jedničky. My to změnili, ačkoliv to je někdy hodně obtížné nechat mezi sebou oba piloty bojovat."
Wolff uvádí, že to už by bylo pro týmové výsledky příliš nebezpečné: "Mohli bychom říci »Pojďme ještě o kousek dál«. Jenže postavit proti sobě dvě různé strategie, to není způsob, který bychom měli v úmyslu. Přineslo by to spory v rámci týmu a to by samozřejmě neprospělo. Chápu tedy názor fanoušků, ale z pozice týmového šéfa musím podat asi nudnou odpověď, že se nic měnit nebude," stojí si za svým Wolff.
Přesto se podle něj může objevit jeden možný scénář, kdy by situaci přehodnotil. "Tu otázku už jsem dostal a musím o ní přemýšlet. Co bychom dělali, kdyby šlo v takové situaci o titul mistra světa? Do něj bych nikdy zasahovat nechtěl, nemohli bychom rozhodnout, kdo bude první a kdo druhý. Takže stojí za to se takovou myšlenkou zaobírat, co by se stalo, kdyby šlo o poslední a rozhodující závod? Jak bychom ho řešili? Na to zatím neumím odpovědět."
Možná by stálo za to připomenout Wolffovi, že podobná situace v Mercedesu nastala poměrně nedávno - v posledním závodě ročníku 2014.