Druhá éra týmu, jehož vůz pomáhal po zranění testpilota Vittoria Brambilly i Niki Lauda, nepřesáhla nikdy hranici boje těsně pod stupni vítězů. Výjimečně vozy v první éře v barvách cigaretového gigantu Marlboro překonaly svůj stín v podobě dvou druhých a dvou třetích míst. Pak ztratily odbory trpělivost a Alfa Romeo putovala pod Pavanelliho soukromý tým EuroRacing. Poslední stupně vítězů v Itálii 1984 byly vlastně labutí písní - o rok později "zelené žáby" (jak se vozům říkalo kvůli barvě sponzora Benetton) nezískaly ani bod. Ani motory, se kterými se Alfa Romeo etablovala ještě do roku 1987 to nebylo lepší...
Výkonný ředitel Ferrari Sergio Marchionne už na začátku tohoto roku avizoval, že by rád zvýšil kredit automobilky s červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada, který se nacházel nad dveřmi Castello Sforzesco ve znaku. Ten se nyní nachází na bočnicích vozu Ferrari; Alfa Romeo pak zvažuje návrat především do juniorských kategorií.Naposledy bylo jméno, znamenající akronym Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (doplněné o příjmení Nicoly Romea, jenž automobilku v roce 1918 převzal) vidět v automobilovém sportu v polovině minulého desetiletí v závodech cestovních vozů.
Už v březnu ale padl návrh, že by došlo ke spojení s Red Bullem - nabídnuté Ferrariho motory by byly přeznačeny na Alfa Romeo. "Naše průmyslová síť se bude soustředit zejména na Alfu Romeo, tato značka bude reprezentovat to nejlepší, co může Itálie nabídnout."